Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   WaT iS cKv ??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=359988)

SuShiDeBBy 30-01-2003 11:07

WaT iS cKv ???

HeB HeT GeHooRd, ZiT iN De 2e, MaaR WaT HouD HeT VaK iN ???

Bezoeker1 30-01-2003 11:23

Culturele kunstzinnige vorming

Iduna 30-01-2003 14:10

Tegen de tijd dat je in de 3e/4e zit, zal je er wel meer over horen (mits je havo of vwo doet), aangezien je t in de 4e krijgt. :)

SuShiDeBBy 30-01-2003 15:21

Ik ZiT In De 2e VmBo-T...BeDankT...

Ico 30-01-2003 20:55

bReEzAaAh??

burningonsunday 31-01-2003 17:25

BeSt IrRiTaNt AlS IeDeReEn Zo GaAt TyPeN... :(

Balance 31-01-2003 21:31

WaT iS nEdErLaNdS??

hint...:rolleyes:

ontopic:
Vak waarbij je toneel/cabaret/dans/zang voorstellingen en musea enzo moet bezoeken en er vervolgens een verslag over moet schrijven.

Iduna 31-01-2003 23:37

Breezah is creatief zijn met de Nederlandse taal. ;)

Toch wel jammer dat je het niet krijgt (als je op vmbo blijft), maar je kan natuurlijk ook voor de lol naar toneel, dans, film enzo gaan kijken he. :)

SuShiDeBBy 01-02-2003 12:19

Citaat:

*Juliah* schreef:
Breezah is creatief zijn met de Nederlandse taal. ;)

Toch wel jammer dat je het niet krijgt (als je op vmbo blijft), maar je kan natuurlijk ook voor de lol naar toneel, dans, film enzo gaan kijken he. :)

...Ik Krijg HeT WeL iN De 3e...
...Op ScHooL DuRfDe Ik HeT NieT Te VraGeN...
...Ze ZiEn Me aaNkOmEn... :)

Fleur 02-02-2003 13:30

maakt toch niets uit om het gewoon even op school te vragen, je bent vast niet de enige die het niet weet en vragen stellen is nooit erg ;)

Andijvie 04-02-2003 17:02

©kV Iz ©UlTuReEl uH KuNzTzInNiGe vOrMiNg, VaK VoOr dE TwEeDe fAzE. jE LeErT Ah vAnAlLeZ OvAh hEdEnDaAgZe kUnZt, MaAr oOk oVaH KuNzT VaN VrOeGeR.. VeRdAh mOeT Je aH WeRkZtUkJeZ VoOr mAkEn, Je mOeT ©uLtUrElE DiNgEtJeZ DoUh (B¥VoOrBeElD NaAr eUh fIlM, eUh tOnEeLzTuK Of eUh ©On©eRt). dUiDeL¥K GeNoEg¿

(Uh nEe, Ik t¥p nOrMaAl nIeT Zo, HeB Ah zElFz eUh hEkEl aAn, MaAr zO ZiE Je zElF HoE VeRvElEnD HeT Iz.. eNnEh, DiE VeRtAaLzItEz z¥n hAnDiG ;) )

Iduna 05-02-2003 13:00

lol @ Andijvie :D

Anyway, topicstarter zei dat ze t in de 3e zou krijgen, maar op mavo is er geen tweede fase.. misschien is t een variant..

Rob 05-02-2003 13:07

Whatever the case... ik vind het maar nutteloos als je een profiel hebt als N&T. Als ik cultuur wil neem ik C&M, niet N&T. =\

punxnotdead 07-02-2003 08:52

jah ik doe n&G en ik wil cultuur (ckv 3 dan 2&1 zuigen)

me liesje 10-02-2003 10:34

ik zit nu VMBO T+ 4e leerjaar
euhm... CKV krijg je in de 3e...
:) dingen bezoeken enzo... verslagjes maken ..
als je geen voldoende staat aan t eind vd 3e mag je geen examen doen...
of je moet je leraar smeken om een extra opdracht.....

liefs liesje

Sirenie 17-02-2003 21:29

Ik denk dat ik weEt waArOm er Zo geTypEd woRdt, dAt iS oM de pInkShiFtsPiErEn te TrAinEn. Die van mij zijn niet zo goed getraind, want een stukje typen duurt bij mij zo snel een uur langer. :D

Freyja 20-02-2003 13:12

Citaat:

wabbitslayer schreef:
Whatever the case... ik vind het maar nutteloos als je een profiel hebt als N&T. Als ik cultuur wil neem ik C&M, niet N&T. =\
Dat is ook onzin, net zoals zeggen "Als ik wiskunde wil kies ik wel N&G." Dat je het niet leuk vindt, wil niet zeggen dat je het niet hoeft te weten. (hoewel... bij wiskunde is dat misschien toch wel zo.)

DarkRaven 25-02-2003 19:45

CKV is een nieuw vak dat werd ingevoerd toen de Tweede Fase kwam (Op Havo en Vwo 4e leerjaar, soms ook 5e)

Dat hebben ze dus gedaan, omdat ze vinden dat jongeren te weinig tijd besteden aan cultuur/kunst en dat soort onzin.

Dus nu moet je VERPLICHT museums/cabaret/films/musicals enz. gaan bezoeken en er een verslag van moet maken, of zelfs een Praktische Activiteit :( En ja het is VERPLICHT anders blijf je zitten als je niks inleverd/doet ( bij mij dan :mad: )

*haat CKV* :mad:;)

Tampert 02-03-2003 14:36

Citaat:

Morgan schreef:
Dat is ook onzin, net zoals zeggen "Als ik wiskunde wil kies ik wel N&G." Dat je het niet leuk vindt, wil niet zeggen dat je het niet hoeft te weten. (hoewel... bij wiskunde is dat misschien toch wel zo.)
ik zou het juist veel extremer willen stellen. De N-profielen moeten een vak als CKV volgen voor hun algemene ontwikkeling. De M-profielen moeten jusit om dezelfde reden ANW volgen. Waarom de N-profielen ANW krijgen en de M-profielen CKV is mij dan ook vrij onduidelijk.

Quintyliah 24-03-2003 12:46

CkV iS KuT... :mad:

Fantôme 29-03-2003 14:14

Citaat:

Tampert schreef op 02-03-2003 @ 15:36:
ik zou het juist veel extremer willen stellen. De N-profielen moeten een vak als CKV volgen voor hun algemene ontwikkeling. De M-profielen moeten jusit om dezelfde reden ANW volgen. Waarom de N-profielen ANW krijgen en de M-profielen CKV is mij dan ook vrij onduidelijk.
uhh? ik heb een maatschappijprofiel maar krijg evengoed ANW hoor. in de 4e ckv en in de 5e ANW...

A loved one 06-04-2003 20:09

Citaat:

Tampert schreef op 02-03-2003 @ 15:36:
Net alsof de rest geen algemene ontwikkeling moeten hebben :confused:
M-mensen kunnen toch ook niet zomaar alle dingen die je bij CKV leert opzeggen? Net als N-mensen die juist de algemene ontwikkeling van ANW nodig hebben, en van daar uit dieper op de stof in gaan.

(Ik heb het trouwens beide, maak je daar niet druk om)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.