![]() |
Stemwijzer: Provinciale Staten
Hij is er weer! De stemwijzer! Maar nu dan voor de Provinciale Statenverkiezingen (11 maart 2003)! ;)
http://www.stemwijzer.nl (ik heb voor zowel Noord-Holland als Limburg gedaan. Hoewel ik stemgerechtigde ben in Noord-Holland, maar me de dingen in Limburg ook aangaan ;) dus ik was gewoon benieuwd wat ik daar zou scoren ;)) [off-topic: irritante kleurencombinatie.... wit op geel ?!?!) Mijn uitslag Noord-Holland: Groen: Amsterdam Anders SP De Groenen GroenLinks Ouderenpartij NH/VSP D66 Leefbaar Provinciale Partij Noord-Holland Leefbaar Noord-Holland Lijst Pim Fortuyn Nieuwe Toekomst Partij Blauw: ChristenUnie PvdA CDA VVD Mijn uitslag Limburg: D66 GroenLinks PNL PvdA SP Lijst Pim Fortuyn Blauw: VVD CDA (best grappig dat in Limburg de SP het niet zo goed doet bij mij als in Noord-Holland (en landelijk) :D EN D66 juist wel in Limburg, maar niet zo in Noord-Holland (en landelijk)) :D |
klopt niks van van die test :D, toen bij de 2e kamerverkiezingen kwam ik op LPF en VVD uit, wat ook klopt, ik ben behoorlijk rechts. En bij deze stemwijzer kom ik op sgp en christenunie uit :S :S
|
oja, dat is voor provincie gelderland
|
groen:
d66 blauw: de groenen vvd |
Citaat:
|
Provincie: Noord - Brabant
Aan de groene zijde:
|
groen:
Klopt niet helemaal, maar het zit er niet ver naast |
Af en toe staat er:
De provincie benut blabla moet ik dan zeggen of ik wil dat dat zo zou zijn, of of ik vind dat de provincie benut... |
GL
SP PvdA CU D66 CDA LPF SGP VVD Precies hetzelfde (op SGP na) als bij de landelijke verkiezingen! |
groenlinks, en dan de mysterieuze ldgd ofzo
|
Haha, ik kwam op de Ouderenpartij uit :D
|
Ik mag nog *steeds* niet stemmen :mad: :( :mad:
|
Citaat:
|
Gelderland
PVDA LGD Groenlinks Jay. Moet zeggen dat ik me eigenlijk niet echt verdiept heb in alle vragen die d'r gesteld werden. |
Hahaha,
Gelderland: 1. PvdA 2. GroenLinks 3. LGDG (nóóit van gehoord :p) Noord-Brabant (Nijmegen ligt tenslotte formeel wel in Gelderland, maar materiëel in Brabant): 1. ChristenUnie (wtf?) 2. Pvda 3. VSP (wederom nooit van gehoord) |
1. pvda
2. LGDG (Leefbaar GelDerland ofzoiets???) |
1) SP 2) D66 3) GL 4) PNL (locake partij, nog nooit van gehoord) staan ruim in de +. Enigzins in de + stonden PvdA en LPF (riiiight!). In de min stonden CDA en VVD. Ik heb 2-3 vragen van de 25 overgeslagen omdat ik niet wist waar ze over gingen. Niet overwacht.. en ik weet toch al waar ik op ga stemmen :)
|
1. Partij van het Noorden
2. GroenLinks 3. NCPN (oftewel de communisten :D) Ik zal eens opzoeken van die PvhN inhoudt en het nog een keer invullen, kijken of ik dan nog zo communistisch ben aangelegd :confused::p |
Ik heb de test voor Overijssel gedaan en daar kwam uit:
Groen: 1. SP 2. GroenLinks 3. D66 4. PvdA 5. ChristenUnie 6. LPF (*schaamt zich*) Blauw: 7. CDA 8. SGP 9. VVD Die verkiezingen komen alleen een maand te vroeg, ik mag nog niet stemmen! Ben trouwens helemaal niet ontevreden over de uitslag van de stemwijzer :) |
Mm, ik woon in Zuid-Holland en ik kreeg GroenLinks, precies wat ik ook wilde gaan stemmen. Heb ik ook gestemd met de landelijke verkiezingen.
|
Noord holland en groen-links
|
Citaat:
ik heb trouwens geen enkele partij rood...
|
Groenlinks en LGDG hebben evenveel punten
PvdA SP klopt wel met mijn landelijke keuze... kzal de site van LGDG eens even bekijken... |
Noord-Holland(woon ik op kamers + waar ik stem):
Groen: GroenLinks Amsterdam Anders De Groenen SP En Flevoland (waar ik woonde) Groenlinks SP PvdA D66 mjah, lmd: heb ook met de landelijke verkiezingen al op Groenlinks gestemd... kword trouwens onderhand een btje moe van alle peilingen, stemwijzers etc. |
Bij Zuid-Holland kom ik op SP uit. VVD staat stijf onderaan. En terecht (y)
|
Ik kreeg het advies PvdA te stemmen. En dat ga ik ook doen.
|
Gelderland:
naar rechts uitslaand: LGDG(slaat ver naar rechts uit) GroenLinks (iets minder ver) SP (een behoorlijk stuk ong 1/3 verder naar links. PvdA (iets verder naar links dan SP) D66 (ong. een derde van de PvdA is eraf) ChristenUnie (net zoveel extra eraf als Pvda tot D66) SGP (klein beetje eraf, ondertussen komt het bijna tegen de grens aan) naar links uitslaand. CDA(net zowel links van de grens als SGP er rechts van is) VVD (net zowel naar links als groenlinks naar rechts is) lijkt erg veel op de uitslag van de landelijke verkiezingen. toen was LGDG er niet en stond SP bovenmet daaronder GL, de rest is hetzelfde. |
Gelderland:
LGDG: 3/4 groen GL + SP: 1/2 groen CDA + PvdA: 1/3 groen CU + D66 + SGP: 1/4 groen VVD: 1/3 rood Klopt wel ongeveer met de landelijke... |
mijn advies in Overijssel:
http://members.lycos.nl/Wolter84/ste...overijssel.JPG klopt wel redelijk, ik heb voor de TK op SP gestemd en ik denk dat ik dat nu weer zal gaan doen |
Groningen (hier ga ik stemmen)
NCPN (dus tog :p ) Groenlinks (TK groenlinks gestemd, nu waarschijnlijk weer) Overrijssel SP D66 Hoe links wil je gaan :confused: (maar klopt wel) |
Uitslag limburg (daar ben ik ook stemgerechtigd)
D'66 Pvda Groenlinks PNL LPF VVD CDA SP |
Citaat:
|
Heb die test voor brabant gedaan, maar er staan wat vreemde stellingen bij :S
|
Groen:
Christenunie Neutraal: CDA Leefbaar Zuidholland VVD Blauw: D66 PvdA SP SGP Groenlinks |
Mee eens met:
GL SP D66 SGP Oneens met: oa: PvdA en onderaan CDA VVD :D Het begin is hetzelfde, bij landelijk had ik: GL, SP, PvdA, D66 En onderaan CDA, LPF en VVD... dus opzich komt het redelijk overeen :), maar waarom de PvdA zo laag staat :confused: |
jammer dat ik niet in brabant woon, dan had ik op heinsbroek gestemd...
|
|
Noord-Brabant:
VSP |
bij mij komt er (voor overijssel)
Héél erg sp uit :eek: daarna CU :eek: :eek: en daarna groenlinks en daarna ergens pas d66 :confused: > vind de stemwijzer van kennisnet.nl betrouwbaarder, maar die heeft geen PS-stemwijzer, dus tja |
Haha, het klopt nog ook! :) (en ik wist al wat ik ging stemmen, dus die stemwijzer had ik niet eens zo hard nodig)
Provincie Utrecht: 1. GroenLinks 2. PvdA 3. LPU (?) 4. SP 5. ChristenUnie :) Wat is LPU? :o |
flevoland:
groen: d66 pvda cda cu vvd blauw: groenlinks sgp sp |
Citaat:
http://www.leefbaarprovincieutrecht.nl/ 2de hit ofzo alle partijen die je niet kent zijn hoogstwaarschijnlijk lokale partijen |
|
ik stem senioren partij
|
Citaat:
O, en voor iedereen die verbaasd is over het feit dat ChristenUnie opeens vrij bovenaan staat: de CU lijkt qua opvattingen best wel op SP en GL, alleen zit er een christelijk tintje aan. En ook wel verschillen: zij zijn tegen abortus en euthanasie, maar daar wordt in de stemwijzer niets over gezegd. Bla. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04. |