![]() |
Volle Maan
dag lieve mensen, alsjeblieft zeg heel eerlijk wat je hiervan vindt,
complimenten kritiek...? graag! Het is volle maan Komt u me halen Donker in het bos Loop ik de dwalen Laat in de nacht Ik bibber van de kou Ik wacht en wacht Waar bent u nou Waar blijft u Het duurt zo lang Bliksem ben zo bang Sterren in de lucht Trillend op een steen Huilend met een zucht Bomen om me heen Regen in mijn haar Een koude rilling Benen zwaar Een donder trilling Tranen rollen over mijn wang Ik vergeet hoe het fijn het is om te leven Nou zit ik hier alleen zo bang De gedachte doet me beven Het is een koude zomernacht Niet zo warm als vuur Het is de klok van middernacht Angst en leegte in dit uur Als ik mijn gevoelens opnoem Snapt u dan wat ik bedoel Het is een stil en eenzaam Ontzettend koud gevoel Een dood schuldgevoel Waarom denk ik nog aan toen Waarom is “dood” mijn besluitend doel En kan hier nix aan doen Snapt u nou wat ik bedoel Begrijpt u mijn gedachten Heb ik nou het recht Om op u te wachten Soms vraag ik mij echt toch af Waarom Dan is het antwoord zo kortaf Daarom Neem mij in uw wereld Ik wil daar zo graag heen Wat zou het heerlijk zijn Als ik hier ineens verdween Weg uit dit dode bos Weg uit dit stille leven Wat zou het prachtig zijn Als u me dit zou geven Een wereld zonder zorgen Tranen verdriet en pijn Komt mijn droom uit morgen Wat zou dat heerlijk zijn Ik kijk rond in de wereld Met een schuldige blik En vraag me weer eens af Waarom altijd ik Waarom komt u niet opdagen Ik weet het allemaal niet meer Het beeld voor myn ogen begint te vervagen En m’n hart gaat steeds tekeer Ik denk dat ik zelf de werled verlaat Daar heb ik u niet voor nodig Uw hulp die u niet kwam brengen Was toch maar overbodig Ik voel me zo depressief Ik pak een papier en vertel In mijn lege afscheidsbrief Met m’n laatste woorden Een stil vaarwel..... |
(y)
|
Veel te lang. Ik had niet eens zin het te lezen. :o
Ik denk dat als je het korter maakt, dat de boodschap dan ook duidelijker naar voren komt. Kort maar krachtig, om het zo cliché te zeggen. |
Het is inderdaad wat lang, de eerste paar coupletten vond ik niet zo heel mooi, maar je doet het verder wel goed, je hebt het heel subtiel over de dood zonder het woord zelf in je gidicht te gebruiken. Het 2e gedeelte van je gedicht vind ik mooier dan de eerste.
|
hmm ok...ik kan het nu niet meer veranderen omdat het te laat is..
maarja toch bedankt :p |
Citaat:
en ik zou de eennaarlaatste strofe ook weglaten..vor de rest erg mooi!! (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09. |