![]() |
Vrouwencondooms?
Ik ben benieuwd wie er wel eens een vrouwencondoom heeft gebruikt en hoe dat beviel. Is het handiger dan een 'gewoon' condoom of juist niet...enz.
|
Ik heb het wel eens gebruikt,
maar het was een beetje groot. :( :confused: |
Citaat:
ontopic: heb er zelf geen ervaring mee, maar wel van een aantal meisjes gehoord dat het érg makkelijk is... |
ik heb er geen ervaring mee...
voordeel is dat je dan zelf de anticonceptie kunt bepalen, zonder dat je meteen de pil moet gaan gebruiken, en dat het ook tegen SOA's beschermt... het is even dun als een gewoon condoom en schijnt hetzelfde te voelen tijdens sex... geloof ik... het kan wel lastig zijn om in te brengen (ik heb nog best veel opgestoken van sexuele voorlichting op school) |
Het grote voordeel van vrouwen condooms is dat je um van te voren in kunt brengen, dus geen gekloot tijdens de sex :D
|
Ik hou niet zo van condooms :o maar vrouwencondooms lijken me helemaal vreselijk... Bij verzorgingsles op de middelbare school hadden we een x zo'n les waarin alle voorbehoedmiddelen werden geshowd. Zo'n vrouwencondoom is vrij groot, echt een plastic zak... (n) Doe mij dan toch maar de pil..
|
Citaat:
En dat alleen maar omdat je het een plastic tas vind :P |
Op zich heb ik geen probleem met plastic zakken :D , ik wou gewoon even weten of het nou handiger was dan 'het reguliere' condoom. We hebben het eerst een hele poos zonder gedaan, maar ik vond het toch een prettiger idee de kans op een evt. zwangerschap te verminderen. En aangezien we nogal wat probleempjes hadden met het gewone condoom leek me dit ook wel een optie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien aan t de top als je te ver stoot |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat jij zegt klinkt logischer! |
jullie hebben het nou over een pessarium, das weer iets heel anders. Das een half bolletje wat over de baarmoedermond heen gaat.
Een vrouwen condoom bestaat uit 2 losse ringen en de beruchte plastic zak :P de ene ring breng je in je vagina en gaat eigenlijk vanzelf om de baarmoedermond heen liggen. De andere ring blijft aan de buiten kant. Je kan hem gewoon vante voren in brengen, het hoeft dus niet tijdens de sex!!! En het inbrengen is gewoon een kwestie van oefenen denk ik :D |
Het grootste probleem bij vrouwencondooms lijkt mij (heb er nog nooit een gebruikt. Nou ja, m'n vriendind dan :P ) dat je de factor 'vaginaal vocht' compleet uitschakelt. Al het vocht dat je vriendin produceert blijft immers buiten het condoom en beinvloed de wrijving die je met je penis maakt dus niet meer.
En dat is juist een van de dingen die seks zo lekker maakt. Als m'n vriendin klaarkomt produceert ze ineens meer vocht, en dat voel ik en da's heel erg lekker. Met een vrouwencondoom heb je dat dus niet meer, want je merkt er nix van :( |
Citaat:
|
Citaat:
Maar over t algemen heb je wel gelijk, de wand van t meisje is ook glad,dat wordt wel uitgeschakelt |
Zijn ze een beetje makkelijk te verkrijgen..?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of het moet zich naar boven verplaatsen...? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
tenmisnte dat lijkt me wel logisch |
Citaat:
De vrouwencondoom zit over de buitenste schaamlippen en dus zal de penis geen vocht mee kunnen nemen, vond het sowieso al raar, anders lijkt me dat een vrouwencondoom toch niet beschermt tegen SOA's... Maar ik zoek nog even verder... |
Citaat:
|
Citaat:
toen ik daar een cyste had, werdt daar beneden dus echt niet nat hoor, sterker nog t scheurde zo erg dat t nog meer pijn deed op ten duur, ookal was ik geil(alleen kon er niks gebeuren) en ik ben toch meestal behoorlijk nat als ik sex heb |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Okee, ik heb er wat ingeslagen :) Ik zit alleen wel met een vraagje; de gebruiksaanwijzing geeft aan dat de plastic zak gebruikt met worden aan het eind van de pil-strip. Ik zie het verband niet helemaal :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |