![]() |
Wie is er ook gekapt...
met zijn/ haar middelbare school-opleiding? Ik zit nu in 5 VWO maar kan het dus gewoon NIET opbrengen om met m'n neus in de boeken te hangen. De afgelopen 4 jaar heb ik gered zonder veel te doen, maar aangezien de stof nu moeilijker is lukt dat niet meer. Dus ik mag van mijn mammie iets anders gaan doen, MBO of werken ofsow. Wie heeft hier ervaring mee en iz het goed bevallen?
|
Ja, het is me geweldig bevallen,de beste keuze die ik ooit gemaakt heb, serieus. Ik ben na 3 Havo gestopt (telt als Mavo diploma). Toen ben ik een beroepsopleiding gaan doen bij Schoevers College (MBO) ik heb in 1 jaar de opleiding secretaresse gedaan ipv van 3 jaar. Ik had zon goed diploma (je hebt wel een beetje voorsprong met Havo) dat ik MBO + over mocht slaan. Ondertussen studeer ik HBO Office Manager ook op Schoevers, volgend jaar studeer ik af, ik ben dan 19, ik heb 2 diplomas terwijl mijn vriendinnen net van Havo 5 afkomen en dus nog moeten beginnen. Er gaat een wereld voor me open sinds ik gestopt ben ( je moet bij een verkorte opleiding wel heel hard werken, vooral bij Schoevers). Als ik dadelijk 19 ben kan ik doen wat ik wil en gaan waar ik wil. Ik krijg nu al banen aangeboden omdat schoevers zon goede naam heeft. Dus mensen die zeggen dat er geen toekomst inzit, hebben ongelijk.
|
Xat ook in 5vwo afgelopen jaar, en ben ook de eerste 4 jaar zonder iets te doen makkelijk doorgekomen. Had alleen dit jaar geen zin meer en vette bonje met de aco (spijbeleh enzooj) dus ben dér nu een half jaartje (tot volgend schooljaar) mee genokt. Leek me ook weinig zin hebben om nog een half jaar de lessen te volgen alsk toch niet over ga.
Ben nu lekker aan het werken en beetje 'vakantie' aan het vieren. Is wel vet, alleen kost me wel een jaartje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43. |