![]() |
Wie kan mij helpen?
Hoi hoi, ik ben Saskia, ik ben 2e jaars leerling operatie-assistente. Om volgend jaar mijn opleiding af te ronden moet ik een studie schrijven, ik heb als onderwerp "de bekendheid van het beroep ca. de opleiding operatie-assistent onder middelbare scholieren". Om alvast een aanloop te hebben wil ik vragen wat jullie hiervan weten. Als iemand vragen heeft over het beroep ca. de opleiding kan je het ook altijd vragen. Je zou me heel erg helpen als je hierop antwoordt! Alvast bedankt!
[Dit bericht is aangepast door SaskiaKloosterboer (23-02-2002).] |
Als operatie assistente moet je volgens mij helpen bij operaties, dingen aangeven enzo (??) en over de opleiding weet ik niks..
|
Citaat:
|
Citaat:
het is vast een HBO studie maar dit gok ik maar zo.... |
Citaat:
|
heeft niemand iets origineels?
http://forum.scholieren.com/confused.gif [Dit bericht is aangepast door SaskiaKloosterboer (22-02-2002).] |
Citaat:
veel meer weet ik er ook niet van, misschien dat ze nog een verslagje van de operatie schrijven ofzo, maar ik zou het echt niet weten verder. |
Als je zelf nou eens wat vragen verzint dan geven de mensen hier wel antwoord, dat schiet misschien wel beter op.
|
okee, hier ff wat vragen:
-wat weet je over de opleiding: *hoe lang hij duurt * waar de opleiding is * hoe de opleiding is opgebouwd (stages en dergelijk) * wat voor vakken je krijgt - wat weet je over het beroep: *wat moet je doen als operatie-assistent (je werk) (jullie zeggen bijv. chirurg helpen, wat bedoel je met helpen?) *weet je het verschil tussen verplegers en operatie-assistenten? |
Citaat:
|
Weten jullie ook het verschil tussen operatie-assistent en anesthesie-assistent?
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
-wat weet je over de opleiding: *hoe lang hij duurt * waar de opleiding is * hoe de opleiding is opgebouwd
(stages en dergelijk) * wat voor vakken je krijgt geen idee, klinkt als een mbo studie maar geen id - wat weet je over het beroep: *wat moet je doen als operatie-assistent (je werk) (jullie zeggen bijv. chirurg helpen, wat bedoel je met helpen?) ik denk dat hij/zij dingen moeten aan geven zoals bloedafzuigding en mes. de operatie moet voorbereiden, dus de instrumenten klaar ontsmetten en klaarleggen, desinfectietroep aanvullen ed, ook denk ik dat ze dingen als hechten na operatie enzo mogen doen. En ook zorgen dat de patient onder narcose is enzo. |
Dan moet je toch de messen aangeven enzo??
volgens mij duurt die opleiding 4 jaar, is opgebouwd uit theoie (hoe heet welk mes) en praktijk (hoe moet je ze in praktijk aangeven, niet dat je die chirurg z'n hand opensnijd ofzo..) nou, je gaat denk ik in een soort van ziekenhuis werken, om daar dus die messen aan te geven.. het verschil tussen verplegers en operatieassistenten is volgens mij dat verplegers alleen dingen doen als bedden opmaken enzo, eten koken... of heb je daar een kok voor? nouwja, eten serveren in elk geval. |
Citaat:
|
Citaat:
|
http://forum.scholieren.com/tongue.gif
[Dit bericht is aangepast door SaskiaKloosterboer (25-02-2002).] |
Hebben jullie ooit wel eens gehoord van operatie-assistent, en zo ja, van wie? [Dit bericht is aangepast door SaskiaKloosterboer (25-02-2002).] |
Citaat:
|
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04. |