![]() |
vriend uit huis gezet
hallo allemaal
binnenkort word mn vriend uit huis gezet, door ruzies met zn ma enz, ze wil dat hij binnen een week weg is, ik wil heel graag dat hij hier blijft maar das ook weer een probleem omdat hier geen ruimte is volgens mn ouders hoe vreselijk graag ik t ook wil, weet iemand hoe zo je zo snel ergens woonruimte kan krijgen of iets anders staat ie letterlijk op straat aub help me met een oplossing!!!!!!! alvast bedankt |
Heeft hij geen andere familie? Grootouders, ooms, tantes...
|
Mja, familie van hem idd, waar hij tijdelijk kan blijven tot hij wat heeft... Misschien zijn er instanties die je kan inschakelen bij zoiets?
|
Familie/vrienden? Volgens mij kunnen de meeste mensen toch wel een matras kwijt ergens op zolder ofzo....
|
Ik neem niet aan dat je ouders hem op straat zullen laten slapen. Als hij echt nergens anders terecht kan zullen ze hem heus niet op de stoep laten staan, ik denk alleen dat ze wel willen benadrukken dat het om een tijdelijke noodoplossing gaat en dat ze niet willen dat hij permanent bij jullie in komt wonen.
|
Ik denk dat hij het idd van familie of vrienden moet hebben de komende tijd...
|
Zoals al gezegd: vrienden en overige familie.
Daarnaast hebben we natuurlijk in Nederland een crisisopvang. Het is niet leuk daar, maar je hebt een dak boven je hoofd en prima te eten. Ik weet niet hoe oud hij is. Maar mogelijk zou hij eens naar begeleid kamerwonen of naar een kamer kunnen kijken. |
Contact opnemen met Jeugdzorg.
Succes! Myn EX-vriend heeft in een soortgelijke situatie gezeten. (En zit er eigelijk nog steeds in.. :S) |
Ken iemand die in een soortgelijke situatie zat, hebben jullie in Nederland niet zoiets als een OCMW anders kan hij daar waarschijnlijk wel terecht. Veel sterkte :) (y) !
|
Citaat:
Hoe oud is hij eigenlijk? |
Wat vervelend
|
Ik weet niet hoe oud je vriend is...
Maar t/m zijn 21 jaar hebben zijn ouders onderhoudsplicht.. Dat betekent dat zij ervoor moeten zorgen dat jouw vriend een dak boven zijn hoofd heeft een voldoende te eten heeft.. Misschien kan je vriend zijn ouders daar eens aan herinneren en anders een rechtswinkel inschakelen.......die weten precies hoe het zit en kunnen hem verder helpen.. Tot die tijd natuurlijk zorgen voor noodopvang.. Zoals al gezegd is en bij echte nood kan je vriend toch wel tijdelijk bij jullie slapen... ? |
Als hij een inkomen heeft, zou hij een urgentieverklaring kunnen aanvragen om aan een woonruimte te komen. Dan wordt hij voorgetrokken op de wachtlijsten.
|
Citaat:
|
Is proberen te bemiddelen tussen hij en zijn moeder niet iets?
|
Anders gaat hij ergens een kamer huren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20. |