![]() |
middeltjes tegen zware verkoudheid?
Ik heb dus al een paar dagen last van een zware verkoudheid(the usual symptomen: hoesten, keel-en oorpijn,warm/koud,verstopte neus,tranende ogen you name it I've got it ;) :D ) normaal zou ik gewoon in bed kruipen en slapen maareeh ik heb een zwaar weekend voor de boeg (werkstuk maken, twee boeken lezen,leren voor toetsen, solliciteren...). Ik vroeg me dus af of jullie geen middeltjes (geen pillen ofzo, ben ik echt niet voor, aspirine neem ik wel ...) die helpen??????
ook vast wel handig voor andere mensen, tips uitwisselen bedankt (y) :D |
Misschien geen korte-termijn-oplossing, maar als je dit vaker hebt zou je eens naar een homeopaat kunnen gaan.
Op korte termijn zou je zelfgesperste sinaasappelsap kunnen drinken en vitamine-capsules kunnen slikken :p |
Stomen, neusspray (ortrivin), niet te veel snuiten maar lekker ophalen (= veel beter).
uhm dat is het wel zo'n beetje... |
Stomen werkt idd goed! (Ik spreek uit ervaring, hihi)
En verder gewoon het normale zeg maar.. |
Hoe gaat dat stomen eigenlijk in zijn werking? Nooit gedaan, echt geen ervaring mee.. anyone?
|
Stomen is niet moeilijk, je neemt een teiltje, bijvoorbeeld de afwasteil, dat vul je met heel warm (of kokend???) water, dan neem je een handdoek en die doe je over je hoofd en dan ga je boven de teil hangen, je moet dan dus zorgen dat de waterdamp niet goed weg kan door die handdoek. Je kan als je wil er nog kamille(thee) in doen of iets anders tegen verkoudheid maar het kan volgens mij ook gewoon zo.
Beterschap maar weer :) , ik ben nu ook zwaar verkouden. Groetjes Daantje |
Voor het stomen is trouwens ook gewoon een speciaal 'bakje' te koop bij de apotheek. Daar hang je zeg maar met je neus in en dan komt de damp omhoog. Hier kan je bepaalde minttabletten ofzoiets bij kopen.. Het schijnt erg goed te helpen inderdaad.
|
Dat stomen moet je idd heet water (niet kokend) in een teil doen, en met een handdoek over je hoofd erboven gaan hangen. Van Dampo hebben ze er speciale capsules voor, die je in het hete water gooit, en die oplossen. Ik doe dat redelijk vaak als ik verkouden ben, en t helpt vrij goed vind ik. Tip: hou wel zakdoeken bij de hand, want je neus gaat er ongelofelijk van lopen (logisch) Ik denk dat het zonder iets in het water te gooien weinig uithaalt, kweetniet :confused:
Over dat neus ophalen en snuiten btw, ik hoor ook vaak dat ophalen beter is, weet iemand misschien waarom dat zo is? wat er slecht is aan snuiten? Je zou toch denken dat je dat overtollige "snot" (om t zo maar te zeggen) kwijtmoet... ik snap t dus niet helemaal... |
ik dacht juist dat je moest snuiten, omdat je neus gaat lopen, want alle schadelijke bacterien moeten er uit en die die moet je juist niet opsnuiven.
excuse me if i'm wrong... |
Citaat:
|
Damn ik heb nu juist dezelfde symptomen als jij noemde, wat een hel om ziek te zijn pff!
Ik moet antibiotica nemen, aspirines en keel pastilles slikken, neus verstuiver gebruiken, en extra vitamines slikken. Leuk dus (y) |
ik ben altijd verkouden... soms echt verkouden andere x beetje snotterig
met als gevolg dak al meer als een jaar ofzo neusdruppel verslaafd ben :o ik kan niej plat liggen...zonder dat eerst op te snuiven *schaam* |
dampo..
werkt heel goed, kan je op je huid smeren of ook indampen. |
ahum...daar heb ik ervaring mee, en dan tijdens tentamens :o
ik zou zeggen: - genoeg slapen - stomen ( water + chinese olie) - chinese olie oplossen in water en opdrinken - hoestdrankjes drinken - keelpastilles eten - veel drinken - asprientjes eten enzo :o |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |