Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   wie weet er een titel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=362620)

Nylodje 01-02-2003 16:41

wie weet er een titel?

waarom,
weet jij dat
zit in mijn hart
dat gevoel van smart

waarom,
weet jij dat
is hier zoveel verdriet
en snap ik het niet

waarom,
weet jij dat
voelen mijn ogen
alsof ik ze moet drogen

waarom,
weet jij dat
want ik
weet het niet

sientjuh 01-02-2003 18:06

Misschien iets van 'Waarom?' (klinkt wel dramatisch :p ) of 'Weet jij dat?' Je gedicht komt wel een beetje "gerijmd" over af en toe, ik denk dat het soms mooier is als je je zinnen niet per se wil laten rijmen, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk :)

Starley 02-02-2003 11:19

Waarom weet jij dat vink de juiste titel :)

honey 02-02-2003 12:58

waarom weet jij, vind ik goed bedacht! Wat ik me afvraag, wat is er verkeerd aan rijmen? Ik ben het er mee eens dat het rijmen in gedichten met lange zinnen soms erg cliche en gemakkelijk over komen. Maar in een gedicht als dit vind ik dat totaal niet storend. Ik vind het zelfs moeilijk om een gedicht met korte zinnen niet te laten rijmen, maar dat kan ook komen doordat ik daar zelf nog niet zo veel ervaring mee heb.

Starley 02-02-2003 13:01

Citaat:

Rebby schreef:
waarom weet jij, vind ik goed bedacht! Wat ik me afvraag, wat is er verkeerd aan rijmen? Ik ben het er mee eens dat het rijmen in gedichten met lange zinnen soms erg cliche en gemakkelijk over komen. Maar in een gedicht als dit vind ik dat totaal niet storend. Ik vind het zelfs moeilijk om een gedicht met korte zinnen niet te laten rijmen, maar dat kan ook komen doordat ik daar zelf nog niet zo veel ervaring mee heb.
Nouw het is heel vaak zo als een gedicht heel veel rijmt, dat het dan heel nep overkomt vind ik. Dat diegene juist steeds zoekt naar woorden die rijmen. Soms is het idd heel erg mooi om alles te laten rijmen, maar bij bepaalde gedichten krijg ik het gevoel dat het gedicht geschreven is om te rijmen en niet om je gevoel gewoon te laten gaan....nouw jah:D zoiets, hoop dat je nu snapt wat ik bedoel :)

Nylodje 02-02-2003 13:28

Citaat:

Nouw het is heel vaak zo als een gedicht heel veel rijmt, dat het dan heel nep overkomt vind ik. Dat diegene juist steeds zoekt naar woorden die rijmen. Soms is het idd heel erg mooi om alles te laten rijmen, maar bij bepaalde gedichten krijg ik het gevoel dat het gedicht geschreven is om te rijmen en niet om je gevoel gewoon te laten gaan....nouw jah zoiets, hoop dat je nu snapt wat ik bedoel
Ik snap wel wat jullie bedoelen met iets te gerijmd laten klinken. Als ik gedichten schrijf, bedenk ik van te voren meestal niet in wat voor structuur ik ze ga schrijven. Dat komt meestal als ik de eerste twee zinnen heb geschreven en dan ga ik ook in die structuur door (bijv. hetzelfde rijmschema aanhouden). Toen ik dit gedicht schreef kwam het rijmen vanzelf, ik hoefde er helemaal niet lang overna te denken.
Ik heb het gevoel dat dit gedicht juist mooi loopt (al zeg ik het dan zelf), doordat het rijmt, maar daarover kan je natuurlijk van mening verschillen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.