Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   ''HBO-stad'' op kamers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=362777)

MevrouwM 01-02-2003 18:57

''HBO-stad'' op kamers

Hoe is het om op kamers te wonen in een stad zonder universiteit maar alleen met een hogeschool?

Thomas 01-02-2003 22:46

Dat maakt geen donder verschil.

Yolcu 02-02-2003 15:24

Citaat:

Wawl schreef:
Dat maakt geen donder verschil.
Hmm.. ik vind toch van wel.. ik vind dat een stad met alleen HBO een hele andere sfeer heeft.. maar hóe, dat kan ik niet omschrijven.

Studentje 02-02-2003 17:29

Citaat:

Unique schreef:
Hmm.. ik vind toch van wel.. ik vind dat een stad met alleen HBO een hele andere sfeer heeft.. maar hóe, dat kan ik niet omschrijven.
Het grootste deel van de studenten woont op kamers, terwijl het grootste deel van de HBO'ers nog thuis woont, denk ik. Daar zal het verschil wel zitten.

Inf3sted Funk 02-02-2003 18:42

goeie vraag... aangezien ik als het goed is aankomend jaar ook naar het HBO ga

MevrouwM 02-02-2003 19:50

Citaat:

Studentje schreef:
Het grootste deel van de studenten woont op kamers, terwijl het grootste deel van de HBO'ers nog thuis woont, denk ik. Daar zal het verschil wel zitten.
Ja dat is zeker waar ja. Maar goed als je op kamers zit, tussen andere uitwonende studenten, maakt het dus niet echt heel erg veel meer uit lijkt me zo!

Thomas 02-02-2003 20:52

Citaat:

MevrouwM schreef:
Ja dat is zeker waar ja. Maar goed als je op kamers zit, tussen andere uitwonende studenten, maakt het dus niet echt heel erg veel meer uit lijkt me zo!
Dus maakt het geen verschil. Thanks for making my point. :)

nare man 02-02-2003 21:28

Citaat:

Unique schreef:
In een stad mét HBO maar zonder uni zit geen studentenvereniging.

Tenminste geen noemenswaardige

Thomas 03-02-2003 08:44

Citaat:

nare man schreef:
In een stad mét HBO maar zonder uni zit geen studentenvereniging.

Tenminste geen noemenswaardige

Ja, ach. Misschien zit daar wel een kern van waarheid in. Maar het blijft een feit dat dit allemaal persoonlijk is.

Toeter! 03-02-2003 21:38

Citaat:

Unique schreef:
Inderdaad. Mee eens. Datzelfde is te merken wanneer je door de weeks in een studentendstad uitgaat (in mijn geval Groningen) en wanneer je dat in het weekeinde doet (wanneer de locals 'het' hebben overgenomen). HBO-sfeer (..) hangt een beetje tussen deze twee uitersten in...

MevrouwM 04-02-2003 21:11

Citaat:

Toeter! schreef:
Inderdaad. Mee eens. Datzelfde is te merken wanneer je door de weeks in een studentendstad uitgaat (in mijn geval Groningen) en wanneer je dat in het weekeinde doet (wanneer de locals 'het' hebben overgenomen). HBO-sfeer (..) hangt een beetje tussen deze twee uitersten in...
Ja ok, maar dat is misshcien ook wel zo omdat je in Groningen op kamers woont, en daar uitgaat met je (studie)-vrienden terwijl je in het weekend bij je ouders zit en uitgaat met vrienden van de middelbare school oid...
Dit wil overigens niet zeggen dat ik niet denk dat er verschil is tussen een HBO-stad en een WO/HBO-stad hoor! Er zal wel degelijk verschil zijn, zoals idd studentenverenigingen. Maar zou ik naar een WO stad gaan zou ik niet echt veel te maken hebben met studentenverenigingen denk ik.
En als ik in een HBO-stad op kamers woont, zit je toch wel een beetje in het wereldje van mensen op kamers... dus Wawl... ik geef je toch gelijk :D

Thomas 04-02-2003 21:43

Citaat:

MevrouwM schreef:
Dus Wawl... ik geef je toch gelijk.
Ok, danku. :)

battlestar 04-02-2003 22:33

Citaat:

Studentje schreef:
is een hbo-er geen student?

Thomas 05-02-2003 11:39

Citaat:

*BattleStar* schreef:
Zo bedoelde hij het niet. :)

Studentje 05-02-2003 13:53

Citaat:

*BattleStar* schreef:
Dat is een andere discussie ;). Laten we het erop houden dat ik een student aan een universiteit bedoelde, hoewel dat laatste in mijn ogen vanzelfsprekend is.

Taeke 05-02-2003 16:17

Studenten verenigingen op het hbo stellen geen ene moer voor om het maar netjes te houden. Hier organiseren na elke tentamen periode een feest wat wel aardig is, maar dat is ook wel het enige leuke. Ik zit trouwens op de Hogeschool Zeeland in Vlissingen waar het uitgaan zeer zuur is :) . In Middelburg is het wel leuker :D .

MevrouwM 05-02-2003 17:13

Citaat:

Studentje schreef:
Dat is een andere discussie ;). Laten we het erop houden dat ik een student aan een universiteit bedoelde, hoewel dat laatste in mijn ogen vanzelfsprekend is.
Nee dat vind ik eigenlijk ook, een student is iemand die universiteit doet :)... Maar volgens mij zijn hbo-ers en zelfs mbo-ers toch ook studenten... maar klinkt idd wel beetje raar

Toeter! 06-02-2003 10:48

Citaat:

MevrouwM schreef:
Hoe is het om op kamers te wonen in een stad zonder universiteit maar alleen met een hogeschool?

Citaat:

MevrouwM schreef:
En als ik in een HBO-stad op kamers woont, zit je toch wel een beetje in het wereldje van mensen op kamers... dus Wawl... ik geef je toch gelijk :D
Eehm....je vraagt iets.....en je weet het al? :rolleyes:

Het zijn mijn eigen ervaringen waarover ik spreek. Als jij vervolgens beweert dat dat niet waar is, waarom open je deze topic dan?

MevrouwM 06-02-2003 13:20

Citaat:

Toeter! schreef:
Eehm....je vraagt iets.....en je weet het al? :rolleyes:

Het zijn mijn eigen ervaringen waarover ik spreek. Als jij vervolgens beweert dat dat niet waar is, waarom open je deze topic dan?

Nou ja ik vraag me iets af, waar ik wel iets op kan bedenken maar wat ik niet zeker weet. Jij spreekt over jouw ervaringen, alleen ik denk dat je dat neit helemaal kan vergelijken met ergens wonen. Voel je vooral niet aangevallen ofzo hoor...

Waarom ik dit topic open, omdat er misschien iemand is die wel heel erg duidelijk aan kan geven dat er wel degelijk verschil is...

Buffy 06-02-2003 20:23

leeuwarden is toevallig een stad zonder universiteit, maar met HBO en een studentenvereniging! ik ga volgend jaar daar waarschijnlijk op kamers wonen; mar eerst nog een jaartje thuis wonen en heen en weer pendelen elke dag. leeuwarden is een hele gezellige stad, met best veel studenten die daar op kamers wonen. ja, ik zie et wel zitte!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.