![]() |
wiskunden E&M en wiskunden N&G
Ik moet kiezen dus een profiel kiezen, nu vraag ik me af wat het verschil is tussen wiskunden ab en wiskunden b?
(wiskunden van e&m en wiskunden van n&g) |
WA12 is veel kansrekenen en statistiek, gezeur met dobbelstenen, verwachtingswaarden, stochasten etc. WB1 is (Voor zover ik weet.) meetkunde, goniometrie= met driehoeken goochelen, de formulekant van wiskunde. In de derde zei dit mij helemaal niets, maar misschien dat je er iets mee kan. Op mijn school kan je als je E&M hebt WA12 inwisselen voor WB1. WB1 wordt hoger aangeslagen, terwijl het toch twee vrij verschillende dingen zijn. WB1 is wel wat meer werk dan WA12.
gr, |
wib1-2, is geometrie, dus pythagoras gedoe enzo <-- superkoekie, en y=x gezeik, dus differentieren enzovoort
wib1-2 is koekie http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
|
Wiskunde B1 in de 5e is: veel gegoochel met functies, zoals differentiëren. En ook een beetje ruimtemeetkunde, maar dat valt wel mee.
Wiskunde B2 in de 5e is: vlakke meetkunde en analyse. Dat lijkt moeilijk, maar je hoeft niet zelf helemaal die redenaties te verzinnen. Als je die een beetje onthoudt zijn de toetsen best eenvoudig. |
wiskunde b schijnt ook moeilijker te zijn dan wiskunde a. Zo komt 't tenminste op mij over. (wij kregen namelijk 4 adviezen voor wiskunde (a1,2 b1,2) en er was niemand bij wie het advies b1 of 2, hoger uitviel dan advies a..)
|
Waar komt het meeste het abstracte gedeelte in voor?
|
nou deed ik 'maar' E&M en dus wiskunde A12, maar ik vond het toch op sommige punten moeilijker dan het wiskunde B-achtige dat ik in de derde kreeg. Het is maar net wat je beter ligt, werken met formules of met echte getallen.
|
Bij abstract moet je denken aan wiskunde A geloof ik. Ik heb zelf wiskunde A1. Wiskunde A1 sluit je in de 4e af, dan heb je geen wiskunde meer. De andere drie vormen zijn examenvakken.
Ik wilde wel WA1,2 doen, maar dat werd me sterk afgeraden door de leraar. 'Jij kunt dat toch niet' (En bedankt!). Ik heb WA1 wel mooi met een 8 afgesloten. Het laatste SE telde als soort van eindexamen (ging over alles) en dat werd een 9,2! |
Citaat:
W-A12 is geloof ik moeilijker dan W-B1. In ieder geval meer werk, en meer leerwerk. Bij de B wiskundes krijg je ook altijd een formule-kaart waarop alle formules staan. Je moet dan alleen nog maar 20 regels beredenering opkalken per vraag. Ikzelf heb W-B12. 1 redelijk, 2 is een eitje, meestal. 4 van de 6 toetsperioden geen fuck uitgevoerd, één dag voor het proefwerk geleerd, en nog beter dan gemiddeld. Ik bén goed http://forum.scholieren.com/wink.gif |
bij ons is wiskunde A2 vaak hetzelfde als wiskunde b1.
mijn vriendin en ik hebben vaak dezelfde stof. maar wiskunde a2 is meer economisch gericht aangezien economie in je profiel zit |
Citaat:
Whahahaaa!!! Ik krijg bijna een rolberoerte. B1 is absoluut een stuk moeilijker dan A1&2. Wiskunde B is de echte wiskunde, A is de plaatjes-wiskunde. |
Bij wiskunde A moet je meer denken aan kansberekenen en statistiek, en zijn sommige vragen meer in verhaal vorm en moet je de gegevens er uit halen. Bij wiskunde B is het meer grafieken, formules etc. (en nou niet zeggen dat het ik het niet kan weten want ik had nl in 4 vwo wiskunde A12 & wiskunde b1) Wiskunde B2 schijnt trouwens erg lastig te zijn.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26. |