Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Biologie1 en 2 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=36308)

lottuuu 01-04-2002 20:15

Biologie1 en 2

eeej ik heb ff een vraagje,
ik ga volgend jaar C&M doen omdat ik geen NG mocht doen. te slecht in wiskunde. Maar nou wil ik heel graag biologie 1 en 2 als bijvakken kiezen. bij mij op school hebben ze er alleen nog geen ervaring mee. 't schijnt nogal moeilijk te zijn zonder scheikunde. Is het haalbaar?

Bluesummers 01-04-2002 20:34

ik heb ook c&m en biologie gekozen, maar ik ben er na een paar maanden mee gekapt, het ging echt onwijs shit, heel anders dan in andere jaren.. ook meer scheikunde achtig ja.. ik zou het dus niet echt aanraden.. vooral als je al niet zo goed in wiskunde bent en geen ervaring met scheikunde hebt.. http://forum.scholieren.com/frown.gif

Rareman2 02-04-2002 09:07

Ik heb NG en ik heb dus ook bio 1 en 2. Het is inderdaad best moeilijk. Het is niet meer hetzelfde als in de voorgaande jaren dat je bio had. Het is nu best wel pittig geworden. Maar volgens mij kan je ook alleen maar bio 1 als keuzevak kiezen toch? Of is dat bij jullie weer anders?

mausi 02-04-2002 10:35

Ik doe nu C&M met biologie 1 en 2. Het is inderdaad best zwaar en je moet goed meedoen enzo, maar tot nu toe is het wel haalbaar. Als ik moeite ga krijgen met de scheikundige kant word ik gewoon geholpen door mijn klasgenootjes die wel scheikunde hebben. Als je het echt wil moet je het gewoon doen, maar als je er nix voor wil doen lijkt het me niet zo'n goed idee...

*Fallen_Tear* 04-04-2002 14:16

Bij ons kun je geeneens kiezen of je Bio in je vrije deel doet als je CM doen :eek:

En als je bio2 wilt bij ons, moet je ook scheikunde 1,2 hebben, dus dat is (vrijwel ) onmogelijk bij CM.

Helaas, ik had dus ook dolgraag bio 1 gehad :(

Kat 04-04-2002 14:19

Volgens mij heb je bij boi niet echt veel scheikunde nodig hoor... bij ons (4havo) iig niet. maar jij doet denk ik vwo, anders had je geen bio 1 en 2 kunnen kiezen. (wij hebben allen gewoon bio)

Sookie 04-04-2002 14:33

Bio is idd erg moeilijk. Een vriendin van me heeft ook C&M als profiel en ze haalt meestal net een 6, maar ze heeft dan daarvoor echt veel moeten doen. Een andere vriendin die ook bio heeft maar dan E&M komt nog meestal op een 5.5 uit. Kantje boord dus.
Het lijkt me zelf niet zo slim om Biologie te kiezen als je niet goed bent in exacte vakken.

Veel succes! :)

nienna elensar 04-04-2002 19:28

Ik ben trouwens wel dezelde persoon die de vraag stelde, maar 'k moest ff een andere naam hebben.

Ik heb trouwens nooit geweten dat de profielen ook nog verschillen per school. Maar wij kunnen dus op vwo niveau bij C&M ook biologie 1 en 2 kiezen.

Ik ga het in iedergeval proberen omdat biologie 1 volgens veel mensen wel haalbaar is. En als het niet lukt kan ik biologie 2 nog altijd laten vallen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

:D

Freyja 04-04-2002 20:23

Jupz, is gemakkelijk haalbaar, als je het leuk vind. Ik had biologie 1 1/2 :D:D

Had eerst bio 1, afgerond en daarna verder bio 2 (had C&M), ben er alleen mee gekapt omdat ik het niet leuk vond. Was gemakkelijk haalbaar, bent scheikunde niet echt nodig hoor.

Freyja 04-04-2002 20:25

En zo exact is het echt niet hoor, het lijkt gewoon op de bio uit de derde (of wanneer jullie ook bio hadden), alleen dan iets uitgebreider en nieuwere stof...

Ik ben absoluut geen beta en had er geen moeite mee. Maar dat kan natuurlijk ook per persoon verschillen, ik had ook N&G kunnen doen... (dee ik ook, een jaar, maar daar ben ik dus ook al mee gekapt :D:D)

Loesje 05-04-2002 21:01

een meisje dat ik ken heeft ook bio 1,2 met c&m het lukt haar gemakkelijk. Ik vind het aantal scheikunde in de biologie ontzettend meevallen. En ik moet eerlijk toegeven dat ik veel minder van bio begrijp dan zij en ik heb wel n&g en sta voor scheikunde ook een 7,2

nienna elensar 06-04-2002 14:10

'k ben weer helemaal blij!! 't werd mij namelijk sterk afgeraden om te gaan doen. Maar 'k heb weer hoop!!!!:D

DarkRaven 06-04-2002 14:41

:D

Freyja 06-04-2002 17:15

Citaat:

lottuu schreef:
'k ben weer helemaal blij!! 't werd mij namelijk sterk afgeraden om te gaan doen. Maar 'k heb weer hoop!!!!:D
Gewoon doen hoor, helemaal als je het leuk vind, heb je ook nog goeie motivatie ;)

Sara-Sofie 06-04-2002 17:28

Ik heb C&M met biologie 1, dat is maar 80 uur, maar het kan wel.
Ik zit nu ook op het minimale aantal uur.
En biologie 1 is wel te doen zonder scheikunde etc.

groezel538 06-04-2002 21:26

bio 1 is makkelijk
bio 2 is moeilijk, ben blij dat ik wel scheikunde heb anders zou het nog moeilijker zijn.

rianne_tje 07-04-2002 08:36

Heb C&M gedaan met bio 1 en 2 en heb er dus helemaal geen moeite mee gehad. Volgens mij heb je scheikunde ook niet echt nodig, tenminste das mijn ervaring. Ik zou het gewoon doen als ik jou was! Veel succes!

Smiley_Knorretje 07-04-2002 19:04

Ik zit in de vierde en ik heb CM met bio-1. het is niet makkelijk, maar ik doe er weinig voor en ik haal ruime voldoendes. Ik wil volgend jaar misschien bio-2 erbij nemen.
Raar dat dat bij jullie op school zo ongebruikelijk is! Bij ons doet zowat de helft van de CM'ers biologie 1 of biologie1,2 in het vrije deel.

Lis@nne 07-04-2002 19:53

Ik heb EM met Biologie 1.. tis op zich best wel moeilijk maar ik kom met gokken een heel eind! Als je niet echt goed bent in al die natuurkundige vakken, dan is biologie echt pittig! Ik ben echt blij dat ik het na dit jaar afsluit... kheb er echt spijt van dat ik het heb gekozen!

Eva 08-04-2002 13:21

het ligt eraan of je voorgaande jaren een beetje scheikunde hebt gehad maar opzich is idd zoals iedereen zegt bio 1 makkelijk te doen zonder scheikunde.

bio2 ben ik net mee bezig dus weet ik niet zo goed, maar het is sowieso moeilijk!!

als ik jou was zou ik het gewoon nemen je kunt het altijd laten vallen

maaike0 11-04-2002 06:39

bio 1 en 2 is bij ons op school goed te doen zonder scheikunde....wordt gewoon dan ook ff het scheikundige deel goed uitgelegd! ikzelf heb wel scheikunde, maar een meisje bij mij uit de klas niet en die staat ook een voldoende dussss

en als je bio leuk vindt.....

succes

liefs maaike

Da King 11-04-2002 17:15

Citaat:

groezel538 schreef:
bio 1 is makkelijk
bio 2 is moeilijk, ben blij dat ik wel scheikunde heb anders zou het nog moeilijker zijn.

inderdaad, op het vwo is biologie 2 iig best moeilijk. en ik denk niet dat het gaat lukken zonder dat je scheikunde hebt. er zitten thema's bij die bijna puur scheikunde zijn.

Eva 12-04-2002 18:04

Citaat:

Da King schreef:

inderdaad, op het vwo is biologie 2 iig best moeilijk. en ik denk niet dat het gaat lukken zonder dat je scheikunde hebt. er zitten thema's bij die bijna puur scheikunde zijn.

waar een wil is.......

Freyja 12-04-2002 19:16

Citaat:

Da King schreef:

Dat wil niet zeggen dat je die thema's niet begrijpt als je geen scheikunde hebt. Het word ook in het bio boek uitgelegd.

*heeft met beiden ervaring*

kittyme 13-04-2002 11:45

Heb zelf ook Bio 1,2 gekozen bij mijn profieltje C&M... En ook ik heb geen scheikunde.
Bij ons worden die scheikundige dingetjes gewoon uitgelegd en meestal is het dan best te snappen. En als je het niet begrijpt, kan je het toch aan je leraar of een wél-scheikundegekozenhebbende leerling vragen?

nouk16 15-04-2002 18:56

Ik ben bio 1 bij E&M gekozen. Ik vind het nog zwaar tegen vallen ook. Het boek dat we hebben is best moeilijk(bio voor jou, of bio overal) en de tentamens ook. Het zalt me echt tegen

Eva 15-04-2002 19:36

Citaat:

nouk16 schreef:
Ik ben bio 1 bij E&M gekozen. Ik vind het nog zwaar tegen vallen ook. Het boek dat we hebben is best moeilijk(bio voor jou, of bio overal) en de tentamens ook. Het zalt me echt tegen
bio is sowieso geen makkelijk vak. wordt altijd onderschat :rolleyes:

nienna elensar 17-04-2002 18:19

'k ga het denk ik maar gewoon proberen. Ik heb wel wat mensen om me heen die me kunnen helpen dus.........:D
'k weet nu in iedergeval wat ik ongeveer kan verwachten.
thanx:) :D

Alicia Silverstone 19-04-2002 16:25

bio1 is makkelijk, bio2 is moeilijk :S
zonder scheikunde is het wel te doen hoor, bij ons zitten er ook een paar bij met bio die geen scheikunde hebben en ze hebben nergens last van :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.