![]() |
Zondagtoeslag verplicht?
Op mijn werk (bijbaantje) ben ik aangenomen als weekendmedewerker. Als ik zondag werk krijg ik 1 euro per uur meer dan op zaterdag, maar ik las net in een ander topic dat zondag altijd 150 of 200% van je normale loon moet bedragen. Geldt dat ook voor mensen zoals mij, dus zonder een vast contract? Na 12.00 uur 's middags krijgen we overigens wel 150%, en het gaat me helemaal niet om het geld, ik verdien zat, maar ik ben gewoon benieuwd :)
|
Ik denk het niet, ik krijg namelijk helemaal niks extra als ik op zondag werk :(
|
Is afhankelijk van het soort winkel waarin je werkt. In de horeca is het bijv. heel normaal dat je op zondag werkt en krijg je vaak geen extra toeslagen. Hetzelfde geldt voor zaterdagswerk in een supermarkt.
|
Het ligt er vaak aan waar je werkt inderdaad maar ook kunnen je aantal uren een rol spelen.
Maar je krijgtg al meer oop je uur loon dus ze houden er wel degelijk rekening mee maar tis misschien wel weinig ja |
De norm die ik ken is voor een winkel uit de supermarktenbranche op zondag 200% loon. Nu denk je supermarkten zijn toch nooit open op zondag? Nee idd maar de supermarktenbranche is groter dan alleen supermarkten. Wibra bijvoorbeeld hoort er ook bij en is geen supermarkt en heeft wel koopzondagen. Ik werk in een winkel die bij de supermarktenbranche hoort en krijg op zondag 200% betaald. En krij vrijdagavond en zaterdag 1uur extra uitbetaald. :cool:
|
Citaat:
Geld alleen als je dan 12 uur per weel werkt anders is het niet verplicht. maandag t/m vrijdag van 20-21 33 1/3% van 21-6 50% zaterdag van 18-20 33 1/3% van 20-24 50% Zondag 100% extra |
Citaat:
ik krijg op zondag ook nix extra's (beveiliging) |
ik krijg ook gewoon 200%.
Vind ik niet meer dan normaal, zij willen zo graag op zondag open zijn om meer geld te verdienen, dan moet jij ook meer betaald krijgen. |
Weet dat je via t uitzendbureau wel extra krijgt dan. Maar ik heb t ook niet op mijn werk.
|
Het hangt natuurlijk af van van de branche waarin je werkt en het soort dienstverband dat je hebt.
|
Citaat:
|
ik werk bijna alleen maar op zondag en krijg helemaal geen toeslag
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Belgie is dat verplicht, dacht ik.
|
Citaat:
|
Nee dus. Lmd.
|
Ik werk in de horeca en krijg geen zondagtoeslag. Dit vind ik eigenlijk vrij normaal, als je in de horeca werkt weet je dat je werkt wanneer andere mensen vrij zijn. Dat geld dus ook voor zon- en feestdagen. Feestdagentoeslag krijg ik overigens wel, dit is geloof ik 150% oid.
|
Ik werk in de rozen en krijg op zondag 40 % erbij :D
|
als je in een winkel werkt op koopzondagen is het volgens mij wel nogmaal dat je 200% of 150% krijgt uitbetaald, iig meer dan je normale loon.
maar ik werk in een videotheek, en ik krijg op zondagen niet meer uitbetaald, wat ik niet helemaal snap omdat ik een videotheek eerder onder detailhandel zou plaatsen dan onder horeca.. :S op feestdagen krijg ik wel 200%, dat nog wel |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |