Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Goede horrorfilms (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=363875)

Shadina 02-02-2003 18:32

Goede horrorfilms

Wie weet er een goede/enge horror??
Enne ook graag vermelden hoe het een beetje gaat.

IEMOW-KOR 02-02-2003 19:09

Ligt eraan wat voor horror je leuk vind.

B.v. in Brain Dead vliegen er allerlei hersenen en ingewanden door het beeld, maar het heeft een humoristische ondertoon.

Nightmare on elmstreet vind ik persoonlijk weer eng, maar of het echte horror is weet ik niet.

Shadina 02-02-2003 19:16

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:
Ligt eraan wat voor horror je leuk vind.

B.v. in Brain Dead vliegen er allerlei hersenen en ingewanden door het beeld, maar het heeft een humoristische ondertoon.

Nightmare on elmstreet vind ik persoonlijk weer eng, maar of het echte horror is weet ik niet.

Nightmare on elmstreet vind ik ook wel goed.
Ik houd alleen niet zo van dat echt neppe.. zoals wat je eerst beschreef.. allemaal ingewanden en schedels die door het beeld vliegen. Heel af en toe mag het wel.. maar niet te vaak.. das nep.

3rd Rock 02-02-2003 20:32

ehm, als je elmstreet goed vond...

friday the 13th en Halloween

voor beschrijvingen check www.imdb.com

Japzer 02-02-2003 20:43

Het is meer Horror-Thriller, maar ik kan je The Ring aanraden, daar zit tenminste nog een verhaal achter en is het niet van hoe meer bloed hoe beter ;)

Jacob's Ladder schijnt ook erg goed te zijn, maar die heb ik zelf niet gezien.

empyrian 02-02-2003 21:34

Citaat:

Japzer schreef:
Het is meer Horror-Thriller, maar ik kan je The Ring aanraden, daar zit tenminste nog een verhaal achter en is het niet van hoe meer bloed hoe beter ;)

Jacob's Ladder schijnt ook erg goed te zijn, maar die heb ik zelf niet gezien.

ehh ik hoop dat je Ring bedoelt, de japanse versie dus...en niet de amerikaanse remake. maargoed die is eng iig...verder The Exorcist, Last Broadcast imo ook eng...ik heb ooit een topic over enge films geopend, check die maar ;)

Menahem 02-02-2003 21:56

Ik blijf erbij dat "An Americain werewolf in Paris" eng is :o

empyrian 02-02-2003 22:30

Citaat:

Semyaz schreef:
Ik blijf erbij dat "An Americain werewolf in Paris" eng is :o
ahaha lolbroek :D

legatus 02-02-2003 22:56

RAVENOUS (kannibalen), HELLRAISER (demonen), ALIEN (buitenaards wezen), THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE (geflipte moordenaars), RINGU (geest), KAIRO (geesten), POLTERGEIST (geesten), THE SIXTH SENSE (geesten), JACOB'S LADDER (demonen), THE CHANGELING (geest), THE SHINING ('geesten'), NIGHT OF THE LIVING DEAD (zombies), TOMBS OF THE BLIND DEAD (zombies), PROFONDO ROSSO, THE DEAD ZONE (visioenen), THE BLAIR WITCH PROJECT (heks), THE OTHERS (geesten), LEGEND OF HELL HOUSE (geesten), THE HAUNTING (geesten), THE EYE (geesten), PHANTASM (monsters), THE BEYOND (zombies), HOUSE BY THE CEMETARY (zombies), PRINCE OF DARKNESS (satan), THE THING (buitenaards wezen), THE EXORCIST (demoon).

Een aantal...

empyrian 02-02-2003 23:12

Citaat:

legatus schreef:
RAVENOUS (kannibalen), HELLRAISER (demonen), ALIEN (buitenaards wezen), THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE (geflipte moordenaars), RINGU (geest), KAIRO (geesten), POLTERGEIST (geesten), THE SIXTH SENSE (geesten), JACOB'S LADDER (demonen), THE CHANGELING (geest), THE SHINING ('geesten'), NIGHT OF THE LIVING DEAD (zombies), TOMBS OF THE BLIND DEAD (zombies), PROFONDO ROSSO, THE DEAD ZONE (visioenen), THE BLAIR WITCH PROJECT (heks), THE OTHERS (geesten), LEGEND OF HELL HOUSE (geesten), THE HAUNTING (geesten), THE EYE (geesten), PHANTASM (monsters), THE BEYOND (zombies), HOUSE BY THE CEMETARY (zombies), PRINCE OF DARKNESS (satan), THE THING (buitenaards wezen), THE EXORCIST (demoon).

Een aantal...

Profondo Rosso is niet eng, mielz0r.

eXo 03-02-2003 00:30

SPICE GIRLS THE MOVIE (Vijf enge Britse meiden)

Hukkie 03-02-2003 09:16

Citaat:

empyrian schreef:
ahaha lolbroek :D
:D Wat een kutfilm, een stel computerhaarballen in een nachtclub (n)

legatus 03-02-2003 12:31

Citaat:

Profondo Rosso is niet eng, mielz0r.
Er staat 'goede/enge horrorfilms'. Er zaten trouwens wel een paar enge momenten in Profondo Rosso.

RAVENOUS is ook niet eng, wel goed.

Andijvie 03-02-2003 12:44

Audition (y)

empyrian 03-02-2003 14:45

Citaat:

legatus schreef:
Er staat 'goede/enge horrorfilms'. Er zaten trouwens wel een paar enge momenten in Profondo Rosso.

RAVENOUS is ook niet eng, wel goed.

Profondo Rosso vond ik nergens eng. hehe...wel spannend ;)
en ravenous is vet!

Uice 03-02-2003 20:58

The Texas Chainsaw Massacre (Tobe Hooper, 1974) Een aantal tieners komen in contact met een familie van gestoorde kannibalen die ze als avondeten wil.
The Thing (John Carpenter, 1982) Een aantal onderzoekers vinden op Antartica een buitenaards wezen, dat iedere vorm aan kan nemen en hier slim gebruik van maakt.
The Excorcist (William Friedkin, 1973) Een onschuldig klein meisje wordt bezeten door een demon.
The Shining (Stanley Kubrick, 1980) Een familie verblijft 's winters alleen in een enorm hotel in de bergen, en komt dingen te weten over het gruwelijke verleden van dit hotel.
The Evil Dead (Sam Riami, 1982) Een aantal tieners hebben en niet zo prettig verblijf in een klein hutje te midden van een bos vol demonen

En meer... check anders mijn schrijfsel op www.horror.nl

Diesel 03-02-2003 21:56

De horrorfans hebben veel van de betere horrorfilms al opgenoemd.

Toch een paar:

Alfred Hitchcock's PSYCHO: Een vrouw steelt geld uit het bedrijf waar ze werkt en rijdt ermee in de richting van California. Onderweg stopt ze bij een hotel om er de nacht door te brengen. In het hotel ontmoet ze de eigenaar Norman Bates, die psychisch niet in orde is.

Jaume Balagueró's THE NAMELESS: Een vrouw raakt haar dochter kwijt. Ze gaat op zoek naar haar maar geeft na een tijdje de moed op. Langzamerhand begint ze te geloven dat haar dochter dood is. Een paar jaar later wordt ze plotseling opgebeld door haar dochter die zegt dat ze niet dood is en opgehaald wil worden. The nightmare begins.

Davis Koepp's STIR OF ECHOES: Onder hypnose wordt een man geteisterd door visioenen van een dood meisje waarvan de moordenaars nooit gevonden zijn.

Brian De Palma's CARRIE: Het leven van een meisje met bovennatuurlijke krachten wordt door haar klasgenoten en katholieke moeder zuur gemaakt. Ze zweert op wraak.

Metallinos 03-02-2003 22:58

Meeste is nu wel genoemd. 'In the mouth of madness' vind ik ook nog een geweldige film en ik vind dat Dawn of the Dead ook niet mag ontbreken hier....

Vlooienband 04-02-2003 16:53

D'r is ook nog Frailty.
Zo af en toe is die eng. :)
Videolands' intro:
De beruchte Texaanse "God's Hand Killer" heeft al veel slachtoffers gemaakt. Als een verdachte man, die zich introduceert als Fenton Meiks (Matthew McConaughey), bij FBI agent Wesley Doyle aanklopt en beweert dat zijn broer deze gevreesde seriemoordenaar is, begint een huiveringwekkende bekentenis. In 1979 wonen de dan twaalf jarige Fenton en zijn broertje, de negenjarige Adam, in harmonie met hun vader (Bill Paxton). Even plotseling als onverklaarbaar verandert hun leven omdat, hun vader op een heillige missie wordt gestuurd. Samen met zijn zoontjes moet hij in opdracht van een hogere macht demonen, die als zondaars op de aarde leven, vernietigen. Zonder eraan te twijfelen, weet de vader wat hem te doen staat.

Shadina 04-02-2003 17:45

Ik hoor van iedereen dat the exorcist heel eng is enzo.. maar ik heb laatst gekeken.. en vond het dus echt niet eng. Alleen een aantal stukjes met dat meisje in haar bed dan.. maar dat waren hele korte stukken.
In het begin zat ik ook echt helemaal te wachten tot er eindelijk iets gebeurde. Deden ze telkens van dat spannende muziek.. denk je.. jeej er gaat iets gebeuren... maar neej hoor. :(

funest 04-02-2003 17:48

gave horrorfilms zijn te vinden op
http://www.badmovies.org/movies/
incl. filmpjes, shots, quotes, ect..

alleen weinig kans dat je er veel van vind in normale videotheken

Diesel 04-02-2003 18:34

Citaat:

Shadina schreef:
Ik hoor van iedereen dat the exorcist heel eng is enzo.. maar ik heb laatst gekeken.. en vond het dus echt niet eng. Alleen een aantal stukjes met dat meisje in haar bed dan.. maar dat waren hele korte stukken.
In het begin zat ik ook echt helemaal te wachten tot er eindelijk iets gebeurde. Deden ze telkens van dat spannende muziek.. denk je.. jeej er gaat iets gebeuren... maar neej hoor. :(

The Exorcist is ook bedoeld voor de echte horrorfans.

Ik raad je aan om I Know What You Did Last Summer te bekijken, ik denk dat het jouw soort horrorfilm is.

Shadina 04-02-2003 19:15

Citaat:

Diesel schreef:

Ik raad je aan om I Know What You Did Last Summer te bekijken, ik denk dat het jouw soort horrorfilm is.

Heb ik al gezien.. en tis idd leuk ja.

legatus 04-02-2003 19:16

Citaat:

Heb ik al gezien.. en tis idd leuk ja.
Zucht.

Uice 05-02-2003 16:06

:d

Sithan 05-02-2003 17:23

Blair witch project valt dat onder horror :confused:

Long time dead vonk trouwens ook wel aardig...

Anonymous John 05-02-2003 19:45

Citaat:

Sithan schreef:
Long time dead vonk trouwens ook wel aardig...
Ik totaal niet. Alsof de Britten niks hebben geleerd van alle slechte teenhorror films uit eind jaren Negentig.

Diesel 05-02-2003 19:52

Citaat:

Anonymous John schreef:
Ik totaal niet. Alsof de Britten niks hebben geleerd van alle slechte teenhorror films uit eind jaren Negentig.
Long Time Dead is slecht.

Dog Soldiers is slechter.

Ook de Britten hebben niet veel geleerd, nee.

Vash! 05-02-2003 19:53

en wie kent De Mootjeshakker deel I t/m XVI nog ? :D

fairyangel 05-02-2003 20:01

Kweenie of het echt een enge film is, mar ik heb What lies beneath in de bioscoop gezien en schrok toch bijna elke minuut wel weer van iets. Meestal vind ik het dan ook wel eng, omdat je schrikt. What lies beneath gaat over een vrouw die een geest ziet die precies op haar lijkt, maar dan een andere kleur ogen heeft. Ze gaat dan uitzoeken waar dat die geest vandaan komt wie ze is geweest enzo en komt uiteindelijk terecht bij haar eigen man.
Ook heb ik laatst Signs gezien waarbij ik me ook weer rot schrok toen die alien uit de bosjes kwam lopen om het kinderfeestje!!Dat was echt wel eng. Een vriendin van me die ging zelfs door de bios gillen :confused:

Sithan 05-02-2003 20:03

Citaat:

Diesel schreef:
Long Time Dead vind ik slecht.

Dog Soldiers vind ik slechter.

Ook de Britten hebben niet veel geleerd vind ik , nee.

:p

eXo 05-02-2003 20:07

Citaat:

Diesel schreef:

Muhaha.. en die reactie ook :)

Diesel 05-02-2003 20:16

Citaat:

eXo schreef:
Muhaha.. en die reactie ook :)
:D :D

Uice 05-02-2003 20:18

Citaat:

Sithan schreef:
Blair witch project valt dat onder horror :confused:

Meer dan films als Scream en I know what you did last summer.

Ik vind Dog Soldiers trouwens vele malen beter dan Long Time Dead... en niet echt goed...

Diesel 05-02-2003 20:19

Citaat:

Sithan schreef:
:p
Jij altijd weer met je VIND IK :p ;) :)

Sithan 05-02-2003 20:49

Citaat:

Diesel schreef:
Jij altijd weer met je VIND IK :p ;) :)
Sorry :o ;)

Stevill 07-02-2003 20:18

Difine irony

Goede horror films omg

wtf horror films zijn in geen enkele manier bedoeld om goed te zijn :rolleyes:

Anonymous John 08-02-2003 07:38

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Difine irony

Goede horror films omg

wtf horror films zijn in geen enkele manier bedoeld om goed te zijn :rolleyes:

http://members.lycos.nl/anonymousjohn/getoff.jpg

Stevill 11-02-2003 16:16

Citaat:

Anonymous John schreef:
*Johnyboyandlover*
Make me ;)

legatus 11-02-2003 22:56

Het 19e Festival van de Fantastische Film heeft een programma waar ik van loop te watertanden, schuimbekken en in mezelf te praten!

Ik noem CABIN FEVER van Eli Roth, DARKNESS van Jaume Balagueró, MAY van Lucky Mckee en THE GATHERING van Brian Gilbert.

Oh, en een film over een huis met veel lijken... naja!

Anonymous John 12-02-2003 07:42

Hmm, filmevents.nl zegt telkens dat er een fout op de pagina zit waardoor ik het programma niet kan zien.

Ik kan mezelf wel afschieten om het feit dat ik in April niet in Nederland zal zijn

legatus 12-02-2003 20:34

Hier een handige agenda van internationale fantastische film festivallen die ik in elkaar geflanst heb.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.