![]() |
slimmer worden
Ik wil slimmer worden, ik heb hier alleens een topic erover gezien, maar ik neus in bibliotheken rond en wil graag weten met welke boeken ik slimmer zo kunnen worden..
Want ik wil veel slimmer worden dan ik nu ben, school is te makkelijk, dus ga ik zelf maar leren (zo denk ik dan) Maar wat moet ik leren??? Psychologie, Natuur-dingen, Topografie, Wetenschap.. wat??? |
in welk opzicht wil je slimmer worden?
wil je meer van iets weten? intelligentie is eigenlijk iets genetisch en heeft niets te maken met of je veel weet of niet.. iedereen heeft zijn of haar talenten en dat kan erg uit een lopen. intelligentie wordt vaak omschreven als de vaardigheid om problemen te kunnen oplossen. hoe je met bepaalde situaties omgaat en wat het resultaat is.. dus als je meer van iets wilt weten hoeft dat niet te zeggen dat je er slimmer van wordt. Denk er eens over na wat je hiermee wilt bereiken. wil je op iemand indruk maken? kies dan een onderwerp waar diegene in geinteresseerd is.. Probeer je motivatie te ontdekken en kies op grond daarvan waar je meer over wilt weten.. laat het aspect "slim" en "intelligent" los want deze zijn erg relatief en moeilijk te begrijpen.. en kies in ieder geval iets dat je boeit.. dat is het belangrijkste. |
nou, is te zien op welke manier je slimmer wilt worden...
als je gewoon boeken leest, alle soorten eigenlijk, wordt je ook slimmer.... maar je kan natuurlijk ook een specifiek iets nemen waar je alles over wilt te weten komen... hangt dus eigenlijk gewoon af op welke manier je slimmer wilt worden... als je over één bepaald iets echt meer wilt weten, dan moet je gewoon boeken daarover gaan lezen, dingen opzoeken op internet, eventueel een cursus of zo gaan volgen... |
pfff je kan echt van alles doen... :confused:
journaal kijken enzo, en documentaires, en veel lezen enzo, maakt verder niet echt uit wat voor boeken, zorg gewoon dat je een goede algemene ontwikkeling krijgt :D maarja ik denk dat t belangrijker is dat je t ook leuk vindt... |
Je kunt niet slimmer worden, je kunt wel veel kennis opdoen. En dan ligt het er natuurlijk nog aan welke kennis je wil opdoen. Lees dingen die jij interessant vind, daar 'leer' je het meeste van. Want het heeft geen nut om tegen heug en meug in van allerlei dingen te lezen die je geen hol interesseren. Dingen die je leuk vind, blijven het beste hangen.
|
Citaat:
|
Ik sluit me bij wissie (en ook bij ~Dark Voice~) aan. Verder vraag ik me af of dit topic op psych hoort, ik vind de vraag naar titels van boeken niet echt een psychologisch onderwerp. Verder is het ook niet echt mogelijk om er over te discussieren. Hierom sluit ik deze topic.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58. |