Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   probeelseltje [gedichtje] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=364643)

Andijvie 03-02-2003 13:21

probeelseltje [gedichtje]

Namen noemen je,
Je naam zo zacht,
Je haar zo glad.
Zelfs jij noemt mij.

Spreuken spreken je,
Je stem zo zwijgend,
Je mond zo stil.
Mensen zwijgen je.

Gedachten denken je,
Je hoofd zo mooi,
Je handelingen nimmer.
Je bewegingen voorbij.

Dodend moord ik,
Je bloed zo rood,
Je ogen zo…

Moordend dood ik,
Je huid gedaan,
Je ogen zo star.

Je leven dood.

Deze heb ik een tijdje terug geschreven, maar op een of andere manier vind ik hem niet helemaal in orde.. Kan iemand wat kritiek/tips geven?

Margriet 03-02-2003 13:28

hij is zo mooi...sorry ik heb gewoon geen aan/opmerkingen hierbij behalve dan dat hij mooi is (y)

de Duif met de Bijl 03-02-2003 13:32

Citaat:

you schreef:
hij is zo mooi...sorry ik heb gewoon geen aan/opmerkingen hierbij behalve dan dat hij mooi is (y)
volgens mij vind jij alles mooi? niet beledigend bedoeld tegenover het gedicht ofzo hoor.

het gedicht...sja, ik vind em niet echt super. ik weet niet wát er precies is dat niet klopt of wat niet in orde is (wat jij vond), maar ik denk dat het gewoon het hele gedicht is wat niet klopt.

Andijvie 03-02-2003 13:34

Citaat:

de Duif met de Bijl schreef:

het gedicht...sja, ik vind em niet echt super. ik weet niet wát er precies is dat niet klopt of wat niet in orde is (wat jij vond), maar ik denk dat het gewoon het hele gedicht is wat niet klopt.

Nah, dat bedoel ik niet, 't idee vind ik wel ok uitgewerkt van mezelf... alleen heb ik het idee dat het net iets te vaag is ofzo...

Margriet 03-02-2003 13:34

Citaat:

de Duif met de Bijl schreef:
volgens mij vind jij alles mooi? niet beledigend bedoeld tegenover het gedicht ofzo hoor.

ja kan eigenlijk wel kloppen...weet ook niet waarom, maar de meeste zijn ook echt mooi...

honey 03-02-2003 13:34

Ja zoals ik al eerder gezegd heb ik vind hem echt mooi :) Ik zou niet weten wat ik er nog aan toe zou voegen ;)

de Duif met de Bijl 03-02-2003 13:45

Citaat:

Andijvie schreef:
Nah, dat bedoel ik niet, 't idee vind ik wel ok uitgewerkt van mezelf... alleen heb ik het idee dat het net iets te vaag is ofzo...
vaag..ja, dat is t....ik vind em vaag. daarom vind ik em 'niet kloppen' (alhoewel dat nu t goede woord niet meer is, ik was op zoek naar 'vaag' ;) :p )

edit: ik kan je verder ook niet helpen ofzo. dus, sja..

sublime 03-02-2003 13:55

hmm kvind m te vaag; en daardoor doet het me eerlijk gezegd niets.. ik zou het iets minder abstract proberen te maken...

Andijvie 03-02-2003 14:00

Citaat:

sublime schreef:
hmm kvind m te vaag; en daardoor doet het me eerlijk gezegd niets.. ik zou het iets minder abstract proberen te maken...
'k zal het proberen....

Kip187 04-02-2003 20:45

hé tegen jou zeggen ze ook dat hij te vaag is :)
vind deze dus ook goed, moet allemaal niet zo duidelijk zijn, dan krijg je dat clichématige.
NOu ja niet dat ik een experke ben maar toch; over smaak valt niet te twisten

moet deze ook vaker lezen ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.