![]() |
hogere diskette
bestaat er een diskette met een hogere bestand capaciteit dan
2 mb wat de normaalste is |
:confused:
1.44mb is het meest gangbare formaat hoor, je hebt ook nog 2.88mb maar dat kom je bijna nergens meer tegen... Ooit is er een alternatief verzonnen, het lijkt een beetje op de ZIPdrive: De LS120-drive, gebruikt een soort schijfjes van 120mb maar is wel backwards compatible met oldschool 1,44mb. Het meest gebruikte en voorkomende alternatief: de ZIPdrive waar ik het net al over had. Komt voor in 100mb en 250mb. |
op een diskette wil wel eens 2 MB staan, maar dan is ie geformatteerd 1,44 MB
|
Ja, Hellaas.
|
Er bestaan diskettes met een opslagcapaciteit van 2.88Mb, maar die zijn nooit echt wijd verkrijgbaar geweest.
|
ik heb zo'n usb memory stick van 32 mb
kost maar 28 euro :) |
Er bestaan zoals eerder gezegd LS-120 schijven alleen worden de drives hiervan niet meer gemaakt. Verder zijn deze schijven veel fragieler dan de gewone diskettes. Op school hebben we ze er ook nog in zitten (vooral in de autoCAD lokalen i.v.m. groote bestanden) alleen deze verdwijnen langzamerhand omdat ze sneller kapot zijn dan een gewone diskettedrives. Gewoon bout dus.
Citaat:
|
er bestaat een disketteachtig iets die je gewoon met een diskettedrive kan lezen waar je een flash kaart in kan doen, erg ingenieus :) en superduur
|
Citaat:
MEMORY STICKS: Wat moet ik ongeveer betalen voor zo'n ding? |
of je upt een topic van meer dan een jaar geleden voor zo'n vraag. :confused:
|
Citaat:
en wat een usb-stick moet kosten....nja, 128mb voor onder 50euro moet zeker kunnen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(Dacht bij media markt) |
Citaat:
|
Ik had vroeger zo'n tooltje waarmee je een floppy met meer tracks dan standaard kon formateren :) Niet dat het echt betrouwbaar was maar goed het blijft :cool:
|
Dit is een wel heel oude thread. Dat er USB sticks zijn is bij iedereen wel bekend, denk ik.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05. |