Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   wiet en schizofrenie??? ervaringen ??OF BULLSHIT?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=365151)

Kip187 03-02-2003 19:46

wiet en schizofrenie??? ervaringen ??OF BULLSHIT??

Heeft iemand die echt elke dag blowt of geblowt heeft daar last van???ken je iemand.,, of is die waarschuwing gewoon vette BULLSHIT??!!

Ik niet echt maar na dat ik gestopt ben had ik wel een lange tijd nodig om mijn draai weer te vinden.
tell me.....

mood indigow 03-02-2003 21:15

dikke bullshit.

schizofrenie staat absoluut niet in verband met wiet en ik vraag me dan ook af hoe je daar bij komt. :confused:

Destrøyer 03-02-2003 21:21

blowen helpt als je MS hebt

mood indigow 03-02-2003 21:31

Citaat:

Reptile schreef:
blowen helpt als je MS hebt
jah joh?

Destrøyer 03-02-2003 21:37

Citaat:

mood indigow schreef:
jah joh?
yup, schijnt de pijn te verzachten enzo

"Beltaine" 03-02-2003 21:45

heb ik ook wel eens gehoord... van die schizofrenie dan (als je het zo schrijft?) :confused:

Snat$bat$ 03-02-2003 21:50

blowen haalt alle ziektes weg :D behalve kanker dan

harrie the 5th 03-02-2003 23:14

Citaat:

Snat$bat$ schreef:
blowen haalt alle ziektes weg :D behalve kanker dan
ja Ti Ta Tovenaar.... en en van speklappen van je kilo's af

independancy wanted 04-02-2003 00:00

Schizofrenie is een psychische aandoening, die vanaf de geboorte al aanwezig is of uit psychoses voortkomt. Dat je door het gebruik van softdrugs als wiet schizofreen wordt, lijkt me vrij sterk. Wel kan ik me voorstellen dat je schizofrene gedragingen krijgt bij veelvuldig, regelmatig gebruik.

Isa 04-02-2003 06:57

ik geloof dat wiet je derde oog activeert, het is al gebleken dat het de hypofyse stimuleert, een deel vd hersenen dat normaal gesproken in verband word gebracht met het derde oog.
en daar kunnen zeker iewat mystieke ervaringen uit voortkomen, de door bange mensen schizofrenie word genoemd.

Kip187 04-02-2003 13:13

oké dan, denk dat het bullshit is, alleen er is onderzoek naar gedaan en het schijnt dus dat mensen die blowen meer kans hebben op schizo te worden.
denk echter dat het alleen schizo gedraging zijn als hierboven al gezegd is....

derde oog... vaag verhaal.. bedoel je daarmee dat je jezelf objectief gaat bekijken ofzow... heb ik wel.. leg dat derde oog is uit plz??

Gustav 04-02-2003 13:15

het is andersom,
mensen die de neiging hebben schizofreen te raken gaan eerder blowen, daardoor lijkt het dat er meer blowers zijn die schizofrenie hebben, wat in dit opzicht wel waar is maar door andere omstandigheden is ontstaan :)

Kip187 04-02-2003 13:26

Ik heb het ff opgezocht...dit zijn de feitekes

Bij de meeste mensen heeft het middel in eerste instantie een kalmerende werking. Beginnende of gematigde gebruikers voelen zich meestal alleen maar loom en ontspannen. Veelgebruikers weten dat het middel, bij hoeveelheden van meer dan 2 gram per dag (ongeveer 25 gulden), leidt tot paranoïdie, gevoelens van achterdocht die niet met de realiteit in overeenstemming zijn. Bij sommige mensen ontwikkelt zich dit al na één keer blowen.
Bekend zijn de zogenaamde cannabis-psychosen die sprekend lijken op een manifestatie van schizofrenie. Wanen en hallucinaties kunnen zich voordoen. Meestal verdwijnt dit beeld weer bij het stoppen van het cannabisgebruik. Maar het is ook zo, net als bij amfetaminen, dat sommige mensen die er aanleg voor hebben, schizofrenie kunnen ontwikkelen door het gebruik van cannabis. Het beeld blijft dan bestaan, ook na het stoppen van het cannabisgebruik. Om deze reden moet cannabis toch een riskante drug genoemd worden voor mensen die kwetsbaar zijn voor het krijgen van psychosen.

Jongeren die regelmatig cannabis roken lopen een grote kans om op latere leeftijd gestelijke problemen te krijgen. Een joint in de week is de kans later depressief te worden twee keer zo groot, bij een dagelijks stickie is de kans daarop zelfs vijf keer zo groot.
Drie grote onderzoeken tonen aan dat er behalve op depressies ook nog een grotere kans is schizofrenie. Twee Britse en een Australische universiteit onderzochten in het totaal duizenden mensen die in hun tiener jaren regelmatig marihuana rookten. Vaak dienden de problemen die voortkomen uit cannabisgebruik zich al na 5 jaar aan.
Bij een van de studies werden ruim 750 mensen van hun geboorte tot aan hun 26ste levensjaar gevolgd. Hieruit bleek dat de degenen die cannabis gingen gebruiken voor hun vijftiende jaar het grootste gezondheidsrisico lopen.

Snat$bat$ 04-02-2003 17:02

Citaat:

harrie the 5th schreef:
ja Ti Ta Tovenaar.... en en van speklappen van je kilo's af
wat zeg je me daar

Isa 04-02-2003 17:09

Citaat:

Kip187 schreef:

derde oog... vaag verhaal.. bedoel je daarmee dat je jezelf objectief gaat bekijken ofzow... heb ik wel.. leg dat derde oog is uit plz??
hm, het derde oog is een zogenaamd nystiek oog dat, wanneer je het opent, toegang geeft tot mystieke,astrale werelden.
aura's zien bijvoorbeeld.
tenminste zo zeggen de boeken het. het is ook in van de 7 chakra's, energiecentra in het lichaam
1.overleven.
2.genot.
3.ego.
4emoties.
5.communicatie
6.derde oog.
7.kruinchakra, eenheid met God.

dit zijn de beschrijvingen van de chakra's. het derde oog word vaak in verband gebracht met een deel van de hersenen, de pijnappelklier, dat eruitziet als een oog.

http://forum.scholieren.com/showthre...ight=derde+oog
[/quote]

ziehier voor meer info.

DEChengst 04-02-2003 17:12

Daar hebben wij geen ervaring mee. Wij zijn namelijk niet schizofreen ;)

harrie the 5th 04-02-2003 17:38

Citaat:

Snat$bat$ schreef:
wat zeg je me daar
Ik zeg dat je poep praat

Destrøyer 04-02-2003 17:48

Citaat:

Desecrator schreef:
Daar hebben wij geen ervaring mee. Wij zijn namelijk niet schizofreen ;)
:D
schizofrenie is iets anders dan meervoudige persoonlijkheden; schizofrenie is extreme plotselinge stemmingswisselingen, zo erg dat het lijkt alsof je meerdere persoonlijkheden hebt.

NeoPyX 05-02-2003 10:54

Mijn beste maatje is door het OVERMATIGE gebruik van Wiet en Hash.. pillen en SOS... schizofreen geworden..

Hij hoorde stemmen in zijn hoofd.. en zag rare dingen.. ging zonder iets te gebruiken hallucineren..

Hij is zo gek geworden ervan.. dat hij voor de trein is gesprongen...

Mensen.. als je wilt gebruiken.. denk dan eerst aan wat de gevolgen kunnen zijn...

Peace

NeoPyX

harrie the 5th 05-02-2003 10:58

Citaat:

NeoPyX schreef:
Mijn beste maatje is door het OVERMATIGE gebruik van Wiet en Hash.. pillen en SOS... schizofreen geworden..

NeoPyX

pillen sos hasj en wiet, volgens mij ging het over of je het van wiet kreeg, anders kan je ook door OVERMATIG koffie en sigarettengebruik erbij schrijven...

Snat$bat$ 05-02-2003 14:51

Citaat:

harrie the 5th schreef:
Ik zeg dat je poep praat
jij praat hier poep ,weed is 100 % natural medicine

Kip187 05-02-2003 15:50

derde oog is boeiend thx.... ennnuh

NeoPyX 05-02-2003 18:44

Je kunt het wel zo zien..

Maar het is wel begonnen met het blowen..

apekop123 06-02-2003 19:48

Citaat:

Snat$bat$ schreef:
jij praat hier poep ,weed is 100 % natural medicine
Vind dat maar bullshit. Als het echt een medicijn is waarom kan je het dan niet bij de apotheek halen en waarom is het dan slecht voor je geheugen

Kijk voor sommige ziekte's is wiet misschien een medicijn, maar als je niet ziek bent moet je echt niet denken dat je door blowen gezonder wordt

Kijk ik blow ook en zou ook graag zien dat blowen heeeel gezond voor je is, maar dat is het niet en je moet ook niet alle onzin op internet geloven!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.