![]() |
Afscheid van jou
Daar sta je dan
en de wind gaat door je haren Het station loopt leeg en je bent alleen Het glas water dat op de tafel bleef staan is omgevallen De grond is nat nu Mijn tranen bleken mijn huid erger dan ze was Het bed ligt er rommelig bij we zaten er uren toen toch... Daar sta je dan.. aan de andere kant van het leven en je tranen vormen mijn oceaan vandaag Voor de liefste |
wow.....,ik vind um erg mooi (y)
mooie woorden gekozen ook (y) |
Mooi, mooi, mooi! :)
Geen commentaar. |
:( Snif....
Een gedicht is pas een gedicht in mijn ogen als het een gevoel weet los te maken. Perfect gelukt..... (y) |
Daar sta je dan en de wind,
gaat door je haren Het station loopt leeg en je bent, alleen in de wereld Het glas water dat op de tafel bleef staan is omgevallen, ik maak de grond nat met mijn tranen, die mijn huid nog erger bleken dan ze was Het bed ligt er rommelig bij we zaten er uren toen toch... toen blij... Daar sta je dan.. aan de andere kant van het leven en je tranen vormen mijn oceaan vandaag Beetje anders beetje andere structuur, ik wil het 'af' hebben, maar dat gevoel heb ik niet, bij geen van beide versies, iemand die me wil helpen? |
Ik vind de eerste versie veel mooier!
Daar lijkt minder over na gedacht te zijn, waardoor er meer gevoel uitspreekt.. Ik vind niet dat je hem nog hoeft te veranderen hoor! |
Mooi beeld geschapen dat indruk maakt!
|
ik vind de eerste versie mooier... kortere zinnen, er zit minder verhaal in, in een gedicht moet niet te veel verhaal zitten vind ik (dan kun je beter een verhaal schrijven:p)
ook het bijna stotterende van de eerste versie is mooi, het maakt het gedicht kwetsbaar... |
het lijkt een beetje op een ander gedicht dat ik geloof ik ooit van jou heb gelezen... kan dat?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is telkens weer die emotie... Telkens weer die trein |
Zo herkenbaar....
Mooi! (y) (1e vind ik 't mooiste) |
mooiig!!!!
|
weet niet of je het uit eigen belevenis hebt geschreven... gevoel van die andere kant van de lijn is duidelijk beschreven... ken het gevoel
mooi geschreven en verwoorde.... |
k vind de eerste mooier, al vind ik het jammer dat er 2 keer "en" in voorkomt...
verder echt supermooi! *knuf* |
no comments...
|
Daar sta je dan
terwijl de wind gaat door je haren en het station loopt leeg; je bent weer alleen. Het glas dat je achterliet is net omgevallen, en ook de grond is nat nu van mijn tranen, ze bleken mijn huid. Hier zit ik dan weer waar wij zaten, uren en uren, toen op het bed ze ligt er rommelig bij vertelt over ons. Daar sta je dan aan de andere kant van het spoor lijkt het als in een ander leven. En je tranen vormen mijn oceaan vandaag. (Dit is mijn versie van jouw gedicht, weet niet of ie er wel beter van is geworden. Misschien is het nu zelf wel een beetje te lang, maar heb wel het gevoel dat het meer af is. Vond het trouwens zowiezo al wel mooi, je gedicht...) |
Even reageren op de laatste reply hierboven:
Ik vind persoonlijk mijn eerste versie beter dan deze, de bedoeling van mij was een beeld te geven, maar de lezer nog de vrijheid te schenken om zelf een soort interpretatie te maken. De strofes zijn niet erg lang en met volzinnen uitgewerkt om een schakering/overschakeling van strofe naar strofe te creëren. Daarbij komt ook nog dat op dergelijke momenten, met dergelijke gevoelens het allemaal duidelijk genoeg is om het met kortere bewoordingen te vertellen.. Bijkomend vind ik het 'meer vertellende aspect' van jouw versie niet zo super:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
kritische noot:
blablabla wat een gedoe. maar ok, het gedicht is wel goed of mooi ofzo. ik snap niet dat je het al op de site zet terwijl je het eigenlijk nog niet af vind, het is toch jouw gedicht? hoe kunnen anderen mensen nu weten wat jij ermee bedoelt of wat je er precies mee wil zeggen? je kan alleen zelf zorgen dat je tevreden bent, daarvoor hoef je niet anderen mensen je gedicht te laten verkloten, mensen die altijd een oordeel willen vellen maar zelf verder niet veel hebben te vertellen. *ptuh* [edit] Bericht aangepast, offtopic commentaar, hiervoor bestaat feedback, PM, e-mail,... Maar dan nog, ik vond dat het daar hoorde.. en ik denk dat er genoeg mensen dit met mij eens waren [edit] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47. |