![]() |
Ik en mijn schilder-jij....
Ik en mijn schilder-jij...
achter verfvegen die mist voor moeten stellen, en achter het gezicht dat je meedraagt ben jij, gevangen achter geverfde doeken in een kale hal, als een ware monet, een vergeten schilderij. Van wie, de auteur reeds onbekend is, en toch, kent ieder jouw gezicht nog, zoals hij eens was. nog voor jouw blik verstarde, vastgelegd werd, nog van voor jouw schilderij, voor jij echt af was. En ik zie de verbleekte tranen in je gezicht, wanneer ik echt goed kijk, lijk jij niet meer jij. en ik wou dat ik je nog eens schilderen kon, zoals je was en bent, zoals je spreekt en eens zei: Het gaat niet over mij, het is nooit af. Nooit is mijn ik vastgelegd, en ik zei: maar wie je nu bent is nog geen verfspetter, laat staan een geheel opgedroogd schilderij. hou niet vast aan herinneringen en gedachten, Erken eerst wie je bent, en voel je vrij. Pas wanneer alle hoop is opgedroogd, leg ik je vast in mijn schilder-jij. |
wauw wauw wauw...., echt mooi (y)
wow... |
*stilte*
Dat is het enige dat ik hier gepast vindt.....(y) :) |
Citaat:
Maar zoals je vroeg, ook nog wat andere kritiekpuntjes: Ik had een beetje moeite om in het gedicht te komen zeg maar. Een beetje jammer, daardoor verliest het wat kracht naar mijn idee. Had het mooi gevonden als ik vanaf de eerste alinea mij een beeld kon vormen van wat je beschrijft, maar daarvoor moest ik hem eerst twee keer lezen terwijl dat helemaal niet nodig was geweest.. Jammer dat het ritme niet overal klopt. Het einde is wat dat betreft veel beter dan het begin.. Is degene op het schilderij nu al dood of niet? Laat ik er van uit gaan van wel, jammer dat het gedicht geen gebeurtenis beschrijft die echt gebeurd zou kunnen zijn. Ik begrijp dat het over een gevoel/boodschap gaat, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan gedichten die een dergelijk gevoel laten blijken uit een realistisch verhaal. Nou dat was het weer voor vanavond Genesis |
Hij is echt on-ge-loof-lijk goed!! Ik blijf hem maar lezen en ga hem steeds mooier vinden. Ik krijg er ook steeds een duidelijker beeld bij, maar eigenlijk heb ik geen idee wat voor beeld hier nou bij hoort. Het gedicht is zó goed ingepakt en tegelijkertijd zegt het ook heel veel. Vooral de laatste strofe is errug mooi. De eerste strofe is dan weer wat minder, want daar krijg ik een heel vaag beeld bij (maar dat kan natuurlijk ook aan mezelf liggen :D )
Voor de rest echt een top-gedicht!! |
Ok... ik heb de laatste dagen héél veel van je gelezen, maar dit is toch wel één van de beste... 't enige wat ik mss wat ongelukkig vind is de keuze voor 't woord "auteur" voor een schilder... maar das wrs persoonlijk... echt... mooi... :)
|
Citaat:
En dit verhaal is dus ook realistisch, gezien het een waar verhaal is, al is het schilderij niet bestaand dan, maar dat lijkt me niet echt relevant. |
Citaat:
Als je een beter idee hebt is het van harte welkom... |
wauw, wow, wauw!!!
|
jij kan het echt goed!
ik vind het ontzettend mooi!!!!!!!!!! (y) (y) (y) |
Een erg intelligente en vooral goed onderbouwde reactie: (y)
|
zeg mensen, is er ook nog iemand die Secreet aan wat tips/opmerkingen en interessante kwesties of dilemma's gaat helpen? want ik denk niet dat ze de eerste 2 en laatste 3 reacties erg leuk vindt :o
correct me if i'm wrong Genesis |
Citaat:
|
Mooi (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18. |