Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Pette - bron nucleaire geneeskunde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=366665)

Rusell 04-02-2003 20:38

Pette - bron nucleaire geneeskunde

Citaat:

Petten is de ideale plek voor een nieuwe kernreactor die de levering van nucleaire geneesmiddelen in Europa moet garanderen. Dat schrijven ambtenaren van de ministeries van VROM en Economische Zaken in een rapport dat later deze week verschijnt.
-volkskrant 4 - 2 - '03

wat denk jij, is het goed als we dit gaan doen?

Quivarum 04-02-2003 20:46

Ik zie het bezwaar niet.

Manus J. van Alles 04-02-2003 21:04

Citaat:

Quivarum schreef:
Ik zie het bezwaar niet.

JFK 04-02-2003 21:42

Ik woon er redelijk dichtbij en je merkt eigenlijk niet eens dat dat ding er staat... De oude is aan vervanging toe (daarom is deze ook een tijd buiten gebruik geweest) en waarom zou er geen nieuwe komen, het levert een grote bijdrage aan de onwikkeling van medicijnen tegen kanker!

JFK 04-02-2003 21:43

Voor de duidelijkheid: Dat ding staat er al minstens 40 jaar dus er is niets nieuws onder de zon...

DEChengst 04-02-2003 22:00

Citaat:

JFK schreef:
niets nieuws onder de zon...
En denk maar zo: Als het toch ooit mis gaat heb je in ieder geval een stralende dag.

Inf3sted Funk 04-02-2003 23:07

Citaat:

JFK schreef:
Ik woon er redelijk dichtbij en je merkt eigenlijk niet eens dat dat ding er staat... De oude is aan vervanging toe (daarom is deze ook een tijd buiten gebruik geweest) en waarom zou er geen nieuwe komen, het levert een grote bijdrage aan de onwikkeling van medicijnen tegen kanker!
Ik woon er ook redelijk dichtbij... En tsjah k heb er geen moeite mee als er een nieuwe komt graag zelfs, aangezien ik deze toch niet helemaal meer vertrouw.

Martian 05-02-2003 00:02

Citaat:

Quivarum schreef:
Ik zie het bezwaar niet.

Gatara 05-02-2003 00:21

Citaat:

Rusell schreef:
-volkskrant 4 - 2 - '03

wat denk jij, is het goed als we dit gaan doen?

Ik weet niet hoe deze nucleaire bestanddelen gebruikt worden, maar als ik het goed begrepen heb, wordt er geen energie verkregen uit nucleaire activiteit.
Jammer :P want momenteel is er een onderzoek gaande of een bepaald bestanddeel van nucleair afval geschikt is als remedie (!) van het aids virus.
(zie EOS maand januari (of december?))

*Burning water* 05-02-2003 13:16

Prima idee, anders is er helemaal geen mogelijkheid meer in Europa op het produceren van bepaalde stoffen die nodig zijn in de medische zorg. En het is veel goedkoper deze centrale te gebruiken, dan een nieuwe te bouwen.

Thomas 05-02-2003 13:17

Why not?

dystopia 05-02-2003 13:38

In hoeverre is dat gevaarlijk? Houdt het in dat de kernreator dicht gaat?

Ik zie het artikel nog niet op volkskrant.nl staan...

*Burning water* 06-02-2003 10:15

Citaat:

dystopia schreef:
In hoeverre is dat gevaarlijk? Houdt het in dat de kernreator dicht gaat?

Ik zie het artikel nog niet op volkskrant.nl staan...

Op de voorpagina, maar ik weet niet meer van welke dag :o

De kernreactor gaat dat niet dicht, maar wordt op een andere, nuttige manier gebruikt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.