![]() |
Interview met Saddam Hussein
Op Zembla is zonet een interview uitgezonden van de Britse journalist en ex-parlementariër Tony Benn met de Irakese leider Saddam Hussein (of éen van zijn dubbelgangers). Ik kon het niet echt volgen, want hij gaf vreselijk ontwijkende antwoorden (ik dacht dat Bàlkenende daar goed in was, maar Saddam spant toch echt de kroon:D). Ik heb het volgende kunnen opvangen:
- Irak beschikt niet over massavernietigingswapens - Irak heeft geen banden met Al-Quaeda - Irak wil geen oorlog Hoewel je er natuurlijk rekening mee moet houden dat hij dingen kan hebben verzwegen, vind ik toch dat de woorden van Saddam serieus moeten worden genomen. Ik hoop dan ook dat Bush en de zijnen dit interview zien en het misschien ook serieus nemen. Dat zou een stap in de goede richting zijn. Op Nova (Nederland 3) begint zometeen een nabeschouwing. |
kicken
maar het is natuurlijk logisch dat hij dat zegt, het pleit voor hem en de oorlog te voorkomen. |
Hij lulde nogal slap... ik vond het een beetje een onsamenhangend verhaal. Tis natuurlijk gewoon propaganda, hetzelfde wat uit Washington komt.
(Statement van vrije pers in Amerika zoals gezegd door Faber in Nova vind ik trouwens ook onzin! "Vrije pers" heeft daar een andere betekenis dan hier.) |
Boek open, boek dicht, boek open. Zat de hele tijd met zijn pen te spelen. Keek meerdere malen naar links, alsof hij daar bij iemand bevestiging zocht dat hij het goed deed. Vind ik wel grappig een gevreesd dictator met plankenkoorts waardoor hij zich geen houding weet te geven :cool:
|
sadam is gewoon stom en hij heeft atoombomen!!!!!!! dus ik ben blij dat bush hem straks helemaal gaat bombarderen!!!!!! sadam onderdrukt zijn eigen vol al vet lang en dat mag niet zo maar doorgaan!!! gelukig zijn de amerikanen niet van zulke mietjes en durfen ze een poot uit te steken!!
|
hahaha
Ja beetje last van zenuwen... T zal niet eens de echte Saddam Hoessein geweest zijn, ik denk dat het Saddam #4 was ;) :D |
Ik vond dat hij veel te ontwijkende antwoorden gaf en hij sprak naar mijn mening ook steeds véél te lang. Ik raakte soms gewoon de draad kwijt :D. Dat hij beweert dat hij 'de groei van de vredesbeweging bewondert' en de VN o zo prachtig vind is ronduit schandalig. Vrede en mensenrechten, en dat uit de mond van iemand die nota bene zijn eigen schoonzoon heeft laten onthoofden. Grappig ook, dat hij over de vredesbewegingen begint en dan gelijk daarna ook nog even overschakelt naar de 'mensen die van oude volken afstammen en zich keihard zullen verdedigen'. Alles voor de Heimat, nietwaar Saddam? En dat 'oude volken' is vast en zeker ook als een dikke middelvinger naar de Amerikanen bedoeld. ;)
En ach, dan dat gedoe over dat prachtige Engeland dat zich in de oorlog zo kraanig tegen den kwaden vijand geweerd had. Gadverdamme wat een vleierij, zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken. Nee, eigenlijk zei hij gewoon heel weinig, maar lulde hij voluit. Die Benn stelde ook geen goede vragen en ging nergens op door. Óf hij wilde eigenlijk gewoon gelijk bij Saddam op schoot kruipen óf die man vreesde voor z'n leven, wat ik me best zou kunnen voorstellen. Ik denk dat de Amerikanen of pro-oorlogmensen hier geen boodschap aan hebben, misschien raken ze alleen maar meer overtuigd van hun gelijk. En ik hoop dat de anti-oorlogmensen niet met dit interview zullen gaan rondlopen als 'het bewijs dat Saddam niks te verbergen heeft' of dat 'hij eigenlijk een lieve man is', dat zou een hele stomme zet zijn. |
Citaat:
Bush is een vuile eikel die alleen Irak wil democratiseren vanwege de olie Amerikanen zijn vuile kapitalisten. Rood rules. |
Citaat:
sadam heeft gewoon van die wapens want die comunisten zijn er in hun tijd heel veel kwijtgeraakt!!!! van die koffer-atoombomen!!! |
Citaat:
|
Citaat:
Saddam is een eikel, ok. maar om zijn land nu direct te bombarderen? (oh ja, VUILE KAPITALIST!!) Koffer atoombommen? Waar zit je met je gedachten? Star Trek? Olie, daar gaat het om. Niet om atoombommen. Die heeft Saddampie niet. |
Citaat:
|
1. Frankrijk en Engeland zijn de enige EU landen die nukes hebben
2. Democratie is de grootste vijand van kapitalisme 3. Er zijn geen bewijzen voor saddams nukes wel bij de feiten blijven he mensen!!! |
Citaat:
:rolleyes:Als er geen leeftijd bij je posts stond, had ik je op 14 geschat:rolleyes:. Luister goed: 1. Als Bush zou gaan bombarderen, dan raakt hij niet Saddam zelf, maar het Irakese volk dat 'al vet lang onderdrukt wordt'. Dat zaait meer haat tegen Amerika in Irak en de rest van het Midden-Oosten, waardoor je de situatie dus feitelijk alleen verergert. 2. Denk je nou echt dat het de Amerikanen om de bevrijding van het Irakese volk gaat? Het is puur eigenbelang van Amerika, ze zijn uit op de aardolie die in Irak nogal rijkelijk in de bodem zit. 3. Amerika wil Irak aanvallen buiten de VN om, als ze geen toestemming krijgen. In other words: Wat er ook uit de VN komt, Irak wordt toch aangevallen. Nee, dan ben je als land lekker bezig...:rolleyes: 4. Het is nog altijd niet zeker dat Irak atoombommen of andere massavernietigingswapens (mooi scrabblewoord trouwens:D) heeft. Dat moet mijns inziens eerst bewezen worden. |
Citaat:
Maar he fitnesboy, je bent een sukkel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
leuk programma trouwens op ned. 1!
|
Citaat:
Amerika = suck (n) Blair is net zo'n sukkel als Bush. Machtsgeile freaks |
Citaat:
Die zijn van de VS, beste jongen..... daar mogen wij absoluut niets mee doen! Ze liggen hier alleen maar om de Sovjet Unie destijds af te schrikken |
Citaat:
stel je voor dat je aan het leninplein had gewoond!!! |
Citaat:
Push the button, and BOOM! We moeten gewoon een Amerika boycot houden... |
Citaat:
|
ooit van lanceercodes gehoord?
|
By the way, is Rusland nu beter af dan?
Lenin en Stalin hielden dat land tenminste in de gaten. Dictatuur was géén sprake van, gewone communisten waren het. Nu, Poetin (hoe je het ook mag schrijven), Rusland is een grote puinzooi door de Democratisering/Kapitalisering. Breng gewoon de oude USSR weer terug aub :'( |
Citaat:
|
Zeg nu zelf, wie heb je liever?
Saddam, Stalin, Lenin, Bush(jr), of Balkenende :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De MIR is vorig jaar(toch?) neergegaan. Was poetin of Jeltsin dus... (memory, where are you?) |
[QUOTE]naam onbekend schreef:
Leer eerst eens een keer spellen, gek! [/QUOTE jesus ik ben woordblind!! ik kan dat ook niet heplen!!! het staat in mijn sig, dat moest na veel misverstandend!! ik zeg toch ook niet elke keer dat jij een stome mongool bent!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: |
Citaat:
/edit groffe opmerking weggehaald..... |
Sorry, had ik niet gelezen.
De enige dombo's op deze aardkloot zijn op dit moment Bush, Powell en alle mensen die klakkeloos aannemen wat Bush zegt. |
Citaat:
Afzetten die regering, and power to the people. Alhoewel dat in de US niet goed zou komen.... :p |
Citaat:
Saddam serieus nemen??? Ik neem die gast net zo serieus als die propoganda uit washington. Bush wil alleen maar die gast wel hebben voor de olie, en misschien daarbijkomen om zijn gezag in Het Midden Oosten te versterken door daar een Pro-Amerikaanse dude neer te zetten, en Saddam heeft dus echt wel Chemische en Biologische wapens, want die kan hij overal verstoppen in dat woestijnland. In een regime zoals daar heerst kan je alles verstoppen. Maar om Saddam nu serieus te nemen??? Ik lig dubbel man. |
Citaat:
Kijk, iedereen roept dat, en het is ook een mogelijkheid, maar ik moet eerst zien of het echt waar is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. "Lenin en stalin hielden dat land in de gaten" (idd stop iedereen in een kamp en je weet waar ze zitten. Beter nog maak ze dood of laat ze verhongeren, yup stalin en lenin hielden ze in de gaten) 2."Dictatuur was géén sprake van, gewone communisten waren het." (nee hoor echt niet, en kritiek op regeringleiders werd toegestaan! :rolleyes: ) 3."Nu, Poetin (hoe je het ook mag schrijven), Rusland is een grote puinzooi door de Democratisering/Kapitalisering." (daarvoor was het nog minder) 4."Breng gewoon de oude USSR weer terug aub :'( " (LMAO) |
Citaat:
|
Citaat:
Olie, maar vooral economische belangen in het algemeen (the powers that secretly rule the US, om maar even met Chomsky te spreken) Zijn volgens mij de achtergronden van ALLE oorlogen die de VS gevoerd heeft sinds de Vietnam oorlog. Misschien dat wereldwijde suprematie wel het hoogste agendapunt is voor de VS. Hiervan ben ik nog niet geheel overtuigd, ook niet na het lezen van een aantal boeken. Misschien wil ik dat ook wel (nog) niet geloven... |
Citaat:
Werelwijde supermatie zal ook de amerikaanse economie sterk bevorderen.. |
FB'ers van A&N : http://forum.scholieren.com/showthre...postid=3853182
|
Topic weer schoon en open...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben er niet van overtuigd dat Saddam overduidelijk over massavernietigingswapens beschikt (en zeker wat betreft atoombommen twijfel ik) Ik vond de antwoorden inderdaad ook ontwijkend. Maar hij kwam niet echt met nieuwe dingen. En trouwens: natuurlijk wil hij geen oorlog. Hij verliest...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50. |