![]() |
De Strijd
De Strijd
Ik ben het slagveld opgegaan De oorlogsbuit was het vechten waard Alle vijanden teniet gedaan Om jou te vinden achter de linies Ik ben de strijd aangegaan Tot ik door pijn getroffen werd Maar jij maakte die pijn weer ongedaan Samen met jou vocht ik verder Ik ben zonder dekking de strijd ingedoken omdat ik precies wist waar ik voor vocht Zoveel vijanden verslagen en ontdoken En de overwinningen met jou gedeeld Ik vocht deze strijd zonder gevaar Tot ik een obstakel tegenkwam Een fort, gesloten en onneembaar Maar ik vocht door, dapper en fier Ik bleef het fort maar bestoken Maar miste ineens jou aan mijn zij Wanneer was jij weggedoken? Kon ik nog wel winnen zonder jou? Na een dag lang strijden kwam de nacht Uitgeput, gehavend en gebroken Rustte ik, verlangend naar jou, mijn kracht Morgen gaat het lukken, dacht ik nog Daar lig ik nu, met een mes in mijn hart Overvallen in mijn moment van zwakte Maar toch wens ik nog die oorlog, nog die smart Wanneer ik zie dat jij het fort verlaat Tegen beter weten in post ik 'm toch maar, misschien wel omdat dit me de hele nacht heeft wakker gehouden, maar ik sta niet in voor de kwaliteit. En excuses voor dat afschuwelijke ritme... :/ |
Ja... het ritme... En af en toe rijmt het, en af en toe ook niet. Jammer. Boodschap is wel heel duidelijk, mooie metafoor. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35. |