Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Op voeren modem!!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=366957)

gerardu 05-02-2003 08:33

Op voeren modem!!!

Ik heb een vraagjeer is mij verteld dat je een modem kunt "opvoeren" is dit waar en zo ja hoe dan?

please help het internet is nu niet zo snel.

Enlightenment 05-02-2003 11:24

Nee, dit is onzin.
Wel kun je met behulp van utilities de packet size verhogen, waardoor je snelheid wel omhoog kan gaan, maar voor 56k heeft dit nauwelijks effect.

Als je sneller internet wilt, moet je toch gaan denken aan ADSL. XS4ALL en Cistron zijn mijn fav aanbieders.

Phreak 05-02-2003 11:47

Citaat:

gerardu schreef:

please help het internet is nu niet zo snel.

Ik gok dat jij een Wanadoo hebt? Die hebben momenteel storingen, heb ik nl ook. :(

Berretje 05-02-2003 15:04

Kan ik die Chello Modem nie tweaken ofzo???

Grtz
Bart

Koen 05-02-2003 17:26

Ja hardwarematig schijnt het te kunnen, of door iets met de firmware van 't apparaat te doen. Maar daar hebben de gewone consumenten -zoals jij en ik- niks aan. Bovendien is dat modem niet van jou maar van je provider (althans, meestal is dat het geval), en is wijzigingen erin aanbrengen strafbaar.

Enlightenment 05-02-2003 18:08

Hebben we het over 56K? Of cable/ADSL?

:)

Talon 05-02-2003 18:13

geduld is een schone zaak :o

nare man 07-02-2003 09:22

Citaat:

Koen schreef:
Ja hardwarematig schijnt het te kunnen, of door iets met de firmware van 't apparaat te doen. Maar daar hebben de gewone consumenten -zoals jij en ik- niks aan. Bovendien is dat modem niet van jou maar van je provider (althans, meestal is dat het geval), en is wijzigingen erin aanbrengen strafbaar.
Een ADSL-modem koop je volgens mij van je provider terwijl je een UPC-kabelmodem in houderschap bewaart, waar je ook een borgsom voor hebt moeten neertellen.

Heeft het opvoeren van een ADSL modem eigenlijk wel zin? Mijn modempje staat afgesteld op 768/128, omdat het abonnement zo is. Het modem kan ook maximaal 8192/838 aan, maar dat haalt hij nooit zolang dat gedeelte van de lijn niet is 'vrijgegeven'.

Koen 07-02-2003 10:00

Citaat:

nare man schreef:
Heeft het opvoeren van een ADSL modem eigenlijk wel zin? Mijn modempje staat afgesteld op 768/128, omdat het abonnement zo is. Het modem kan ook maximaal 8192/838 aan, maar dat haalt hij nooit zolang dat gedeelte van de lijn niet is 'vrijgegeven'.
Ik denk dat je gewoon wel de volledige bandbreedte over je lijn krijgt, maar dat het modem dat zelf afknijpt afhankelijk van welk abbo je hebt. Dan zou het dus wel zin kunnen hebben.. Áls het op die manier werkt ;)

nare man 07-02-2003 11:05

Áls, stél...:p

Ik heb een Alcatel SpeedTouch USB ISDN (ben óók een van die zuinige schrapers :p) maar volgens mij is dat ding helemaal niet te tweaken...de enige bekende tweak is die waarmee je er een SpeedTouch 510 Pro van kunt maken (dan wordt het dus wat KPN noemt een 'multi-PC' modem).

`CrazY G 07-02-2003 11:35

je bandbreedte wordt afgeknepen bij de centrale........

de postbode 07-02-2003 15:11

Citaat:

`CrazY G schreef:
je bandbreedte wordt afgeknepen bij de centrale........
yep, geen enkele mogelijkheid om dus sneller te downen dan er in je abbo vermeld staat. wat je kan doen is je adsl modem (geen idee of er iets met kabel modems kan) modden naar een multi pc modem oid. dan heb je dus meer features en zo. maar in snelhied zul je het niet merken.

-de postbode-

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.