![]() |
spw 4 -> bol of bbl ??
hallo iedereen.
ik ben eerstejaars spw 4 (bol) en ben deze week begonnen met mijn stage instituut vor verstandelijk gehandicapten). nu vroeg iemand van mijn stage waarom ik bol deed en geen bbl. ik wist het eigenlijk niet. hij gaf mijn wat info en toen begon ik te twijvelen. kunnen jullie mij helpen met de voor en nadelen met bbl en bol, ik heb op een rijtje al het een en het ander gezet : voordelen bol : -geen contract, nergens aan vast -meer schooluren, dus je hebt meer tijd voor lesstof nadelen bol : -je krijgt niet betaald voor stage -je mag vrij weinig doen op de stage,omdat je stagiaire bent. -schoolvakanties en weekenden vrij voordelen bbl : -je staat onder contract van je stage, en je hebt gegarandeerd stage daar -je bent leerling ipv stagiaire en mag meer -mag/moet meer stage lopen -je krijgt betaald voor je stage nadelen bbl : in vakanties (en weekenden) ook werken weten jullie meer ?? alvast bedankt, een meisje dat niet weet wat ze moet doen |
Waarom post je 2 topics, dat kan toch ook in één?
|
ik vond dat het van elkaar af stond, moet ik het veranderen ??
|
voordelen bol: je krijgt studiefinanciering
je hebt meer vrijheid nadelen bbl: je hebt minder vrijheid je moet zelf de studie volledig betalen, bij bol kost t je vrijwel niks - bent met allebei leerling, of je nou bol doet of niet, stagaire=leerling, alleen tegen jou is t anders verteld,net of je meer voordelen hebt als je werkt, dat is niet want je hebt geen diploma's dus je mag niet meer verantwoordelijkheid op je nemen dan dat je bol doet,zo wel dan heb je volgens mij een heel verkeerde stage want met stage moet je alles leren en niet een klein deel |
Bij BLL hoef je zelf niet de studie te betalen dat doet het bedrijf waar jij gaat bll'en :) Dus maak er maar een voordeel van.
|
dat maakt voor mij niet veel verschil want bij BOL krijgt mijn moeder alle kosten 100% vergoed, en bij BBL betaald de stageplaats dit
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39. |