![]() |
Hoe kan je van .exe --> .iso ???
T is niet voor mezelf, maar voor een vriend.
Hij wil een bestandsnaam wijzigen van een .exe-bestand naar een .iso-bestand. Weet niet waarom maar goed... Als je gewoon rechtermuisknop, naam wijzigen doet kan je meestal ook gewoon t type wijzigen(win 98) maar in dit geval loopt de pc vast. t bestand is 700mb, kan de PC het niet aan ofzo??? amd athlon 1000 met 128mb werkgeheugen... Of kan deze wijziging helemaal niet??? of kan t wel, maar alleen met een prog ofzo ??? :confused: |
Openen met bijvoorbeeld een CD-brandprogramma. Meestal staat er dan bij File -> Export -> ISO wel een functie om van het bestand een ISO te maken.
(In ieder geval, iets in die richting. Ik heb op deze laptop geen brandprogramma staan dus ik kan het niet eventjes controleren :)) |
Kan t met Nero?
|
Citaat:
|
De laatste keer dat ik zoiets mee maakte was toen
iemand een bestaqnd van kazza had gedownload en erbij styond dat het een .iso was maar het was dus een .exe.. :) maar ja, wat martin zegt zou kunnen, ik dacht dat je er ook een proggie voor had wat Fireburner heette (nu niet meteen kazaa opstarten, het is share ware en je kan het dus gewoon gebruiken :P) daarmee lukt het volgens mij wel |
Wat wil je nou? Wil je de extensie veranderen van een bestand? Dus van .exe naar .iso?
Of wil je een ISO image maken van één of meerdere bestanden? In dat geval kun je dat het best met Nero doen ja. Nero heeft een Image Recorder, dus een .iso maakt van wat je naar nero sleept. |
Hij wil denk ik gewoon de extensie veranderen. Omdat het bestand zo groot is en je wil het veranderen liep ie dus vast...
|
Citaat:
|
Extensie verander je door te renamen, en de .exe te veranderen in .iso
Hierbij verandert het bestand zelf niet, alleen de verwijzing in de File Allocation Table (FAT), een soort inhoudsopgave van je partitie, die zegt hoe een bestand heet en waar het staat op de harde schijf. Als je computer hierbij crasht (anders dan een incident) dan is er iets goed mis, en alweer is het Windows 98 :( Advies is dus win2000/XP ;) |
Heb je extensies weergeven aangeklikt? In folder opties in verkenner. (y) Anders krijg je dus bestand.iso.exe (de .exe zie je alleen niet).
|
Citaat:
|
je kan de extensie niet ongestraft wijzigen
|
Citaat:
Alleen vraag is wat je ermee wilt. Een JPEG bestand met een andere extensie dan .jpg of .jpeg kun je verder niets mee doen. En een .exe renamen naar een .iso betekent niet dat het opeens een CD image wordt, alleen de naam (extensie) wordt veranderd! Niet (de inhoud van) het bestand zelf. |
Ga naar DOS
Ga naar de map waar het bestand in staat. Bv. bestand staat in c:/windows/files Ms-DOS (start --> programma's --> ms dos): In Ms-dos zie je dan: c:/windows/ Typ: cd files Er komt dan te staan: c:/windows/files controlleer of het bestand erin staat door: dir Er staat dan bv.: test1.doc test2.exe Die laatste wil je veranderen, dus typ je dan: ren test2.exe test2.iso --------------------------------------- Deze methode werkt voor bv. bmp naar jpg, maar om eerlijk te zijn,weet ik niet of het voor dit ook werkt. Probeer het eens, want je kunt het altijd ongedaan maken (gewoon zelfde procedure volgen en dan ren test2.iso test2.exe intypen ;)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar was dat niet de bedoeling, dan? :D (om 1 of andere reden wilt mijn versie van Coreldraw plaatjes opslaan als x.JPG en omdat het in hoofdletters staat kan een ander deze niet openen als ik het plaatje doorstuur via mail of irc ofzo... dus dan ga ik naar dos en verander x.JPG in x.jpg en dan werkt het wel :confused: :D) |
Zou de topicstarter even willen reageren en duidelijk maken wat hij wil en of hij nog vragen heeft?
:) |
Citaat:
nouja... beetje vaag. |
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Citaat:
of zit ik nou fout? (en ja, de extensies zijn bij mij zichtbaar in de naam) |
Citaat:
|
Citaat:
weet zo'n een opmerking waar ik toch tegen moet zeggen: Wat moet ik hier mee? iig Je kan ze inderdaad inschakelen via Windows verkenner -> Extra -> Mapopties -> Tabblad Weergave -> Zoek dan naar ' Extensies voor bekende bestandstype verbergen.' Daar moet je het vinkje weghalen, en voila.:) (deze opmerking was in het algemeen en niet tegen Dr HenDre bedoeld.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dank u. |
Citaat:
Probleem wat dan kan onstaan is: x.bmp wordt: x.jpg.bmp :P Vandaar dat het soms via dos moet, dan. |
Nouja moet niet.
Dan moet je de extensies even zichtbaar maken, zoals bambix al heeft uitgelegd hoe: Je kan ze inderdaad inschakelen via Windows verkenner -> Extra -> Mapopties -> Tabblad Weergave -> Zoek dan naar ' Extensies voor bekende bestandstype verbergen.' Daar moet je het vinkje weghalen, en voila. |
Citaat:
|
Citaat:
|
weet je wat nog handiger is....
WinISO met dat proggie kan je van ISO naar BIN van BIN naar ISO en van .exe naar ISO en van .exe naar BIN je kan dit proggie downloaden bij www.download.com |
Citaat:
Dos is juist simpel en snel :) Je kan mij niet wijs maken dat je niet sneller intikt rename bla.txt bla.exe dan al die zooi in windows te gaan instellen enz. |
Oei, wat een boel onnodige bullshit tot nu toe :>
|
Citaat:
Het klinkt misschien ingewikkelder ;) Want je moet zelf een beetje nadenken en je hoeft niet slechts te lezen en klikken zoals in windows ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht, ik stel ff een vraag...nou.. :o |
Ik denk dat die DOS-manier van Gatara wel zal werken...
Dus dat geef ik dan ff door aan die vriend en dan hopen voor m dat t werkt ;) Toch bedankt voor al jullie posts enzo ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51. |