![]() |
is dit nu eerlijk?!
Ik zit met biologie in een klas en laten we maar gerust zeggen dat het niet goed gaat met het klassengemiddelde. Die zit nu dus echt op een 4.
Maar goed, nu hebben ze bij mij op school een geweldige oplossing bedacht... Een extra uur biologie! :eek: Nu moet ik vet vroeg op school komen terwijl ik wel een voldoende op biologie sta. Ik mag niet thuisblijven omdat het uur verplicht is... :( Kan ik hier tegenin gaan of heb ik helemaal niets te zeggen over hoeveel uur ik maak op school? :confused: |
je kunt er niks tegen doen, de school staat volledig in zijn recht, ze moeten ongeveer op 32 uur per week zitten, meer mag altijd, minder geloof ik niet
|
Citaat:
Klassengemiddelde is een 3,8 dacht ik. (vorige tentamens ook klote) en nu stellen ze een begeleidings uur in waar je verplicht bent om naar toe te komen ! Wat doe je daar? Opgaven maken, en vragen stellen of je eruit komt... wat vinden we hiervan? :rolleyes: |
nou, kvind 't eigenlijk best goed dat je school initiatief neemt om de cijfers beter te krijgen. Ze kunnen het ook gewoon laten gaan en vervolgens jullie allemaal een onvoldoende zien halen met je examens! (en voor sommigen is dat d'r dan net één te veel!)
Ik denk dat als ze niks doen, er geklaagd wordt, maar wanneer ze eens wél wat doen, dan ook! |
Je kunt allicht ff proberen om met je mentor/leerjaarcoördinator/rector te praten, en ff uit te leggen dat jij geen begeleiding nodig hebt. (desnoods neem je je rapport/cijferlijst/ouders mee :))
|
Ik vind het een uiterst goed initiatief. Daarbij is het wel jammer voor jou, maar je kan er altijd nog van leren. Niemand zal er dus minder op worden en dat is een zeer goede reden om die beslissing van een extra uur Biologie door te voeren. (y)
|
Oke de school staat misschien in zijn recht maar waarom maken ze de lessen dan niet voor mensen met een slecht punt.
Ik vind het onzin dat een school zomaar kan zeggen dat jij "nutteloos" naar school moet komen. helaas ben ik met dit onderwerp wat tegenstrijdig want nutteloos is het natuurlijk nooit je leert altijd iets. Ik zit ondertussen op het HBO waar de lessen vrijwillig zijn. Ik heb tot nu toe misschien 1 uur gemist in 18 weken omdat ik op school zit om te leren. |
Gewoon ff een vraagje, maar op welke school zit je?
|
Citaat:
|
Ja, veel van jullie hebben wel gelijk dat het een goed initiatief is van mijn school. Maar het probleem is dat ik eerst al 3 uur biologie had en nu 4 uur, DOODSAAI, vooral omdat die leraar denkt dat je voldoendes haalt door het hele uur aantekeningen te geven, uur op uur.... Gaap :o
|
Okay, ik snap wel dat het voor jou niet leuk is maar op zich is het wel goed vind ik. Ik heb juist een uur minder frans terwijl ik die echt wel zou willen hebben! Maar kijk eens in je PTA, daar moeten ze zich toch aan houden ofniet? En praten met de sectoradjunt kan ook helpen...
|
En over dat aantekeningen geven > het helpt wel. Je hebt er wel wat aan, doen wij ook de hele les bij biologie. (5havo)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33. |