Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Ik heb een probleem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=367648)

Lakitu 05-02-2003 18:45

Ik heb een probleem

Ik heb net een vriendschap verbroken. Voorgoed, als het aan mij ligt. Ik ga liever niet in op de details, maar dit meisje zegt dat ze dat niet kan en dat ze er aan onderdoor zal gaan. Ik gaf erg veel om haar, maar wil niet terugkomen op mijn beslissing. Wat moet ik doen? Moet ik het beste voor mezelf doen en bij mijn besluit blijven, of mijn verantwoordelijkheidsgevoel volgen en aan haar toegeven?

Advies gevraagd...

faith666 05-02-2003 18:52

Het heeft natuurlijk te maken met de reden waarom je de vriendschap verbroken hebt....ik heb zo het idee omdat ej er anders zelf aan onderdoor gaat....
Soms moet je even egoistisch zijn en voor jezelf kiezen...
desnoods vraag je een wederzijdse vriend om voorlopig even een oogje ini het ziel te houden....
Maar let ook ene beetje op jezelf..succes!

Lakitu 05-02-2003 19:12

Ja, dat is de reden waarom ik de vriendschap verbreek.

Ik ken helaas geen mensen die haar ook kennen, maar dat was een goede oplossing geweest. Ik wil in dit geval zo graag egoistisch zijn, maar of ik het kan opbrengen is de vraag.

yatsie 05-02-2003 19:24

het is moeilijk om je te helpen als we maar dit weten é.
heeft ze jou iets aangedaan? was het dan zo erg? kan je het wat relativeren?
bekijk anders de positieve en negatieve zaken van de vriendschap, als er meer negatieve zijn is het idd beter de vriendin te laten vallen.

Cerberus 05-02-2003 19:32

no mather what, zet jezelf atijd voorop.

whizzer 05-02-2003 19:51

Er zijn natuurlijk wel grenzen, maar in jouw leven gaat het om jezelf. Als je dingen gaat doen die eigenlijk niet wil, doe je jezelf te kort. En als je het gevoel hebt dat je iets goed doet, moet je daar op af gaan.

berteltje 05-02-2003 20:29

Citaat:

Lakitu schreef:
Ik gaf erg veel om haar, maar wil niet terugkomen op mijn beslissing.

Je geeft zelf het antwoord al....

Outrageous 05-02-2003 20:41

Citaat:

Kimry schreef:
Je geeft zelf het antwoord al....
Offtopic: wat een ontzettend mooie signature heb je :o echt heel mooi, kan me er 100% mee identificeren.

Ontopic: Ik denk dat je toch voor jezelf moet kiezen. Dat jij die keuze hebt gemaakt was niet voor niets. Zet eens voor jezelf op een rijtje wat JIJ eigenlijk wilt. Als je dat echt op papier zet zul je waarschijnlijk meer duidelijk hebben. Maar het beste advies is toch wel dat je echt voor jezelf moet kiezen. No matter what. Suc-6!

ABrules 05-02-2003 20:41

ja, hier kunnen we je niet echt mee helpen, je hebt je besluit al helemaal klaar, of je moet op de details ingaan...

Lakitu 05-02-2003 21:30

Ik had ook al besloten, eigenlijk. Maar ik wilde gewoon weten of ik er goed aan doe. Als ze zich straks nou echt kut voelt, dan is dat dankzij mij, en zoals ik al zei geef ik nog steeds om haar.

Unexplained 05-02-2003 21:48

Toegeven aan posities, niet aan principes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.