Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Amstel Cup (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=368251)

EmilioFCG2 06-02-2003 11:29

Amstel Cup

Ajax - FC Groningen 2-0
Feyenoord - Vitesse 1-0
PSV - SC Heerenveen 3-1
Excelsior - FC Utrecht 1-2

Dit denk ik alleen hoop ik natuurlijk dat FCGroningen wint maar dankzij die KUTknvb zal dat heel moeilijk worden.

Krugdinho 06-02-2003 12:21

Ajax - FC Groningen 3-0
Feyenoord - Vitesse 3-1
PSV - SC Heerenveen 3-0
Excelsior - FC Utrecht 3-2

Mr.Oizo 06-02-2003 12:24

Stom kut-schema :rolleyes: anders waren Ajax, Feyenoord en PSV misschien al in een eerder stadium tegen elkaar tegengekomen en was de kans kleiner dat niet alleen de topclubs in de halve finales kwamen. Nu blijven alleen de grote clubs over :rolleyes: tenminste als er geen verrassingen vallen.

In Belgie zijn die wel gister gevallen :) :D Anderlecht, Standaard Luik en Club Brugge liggen eruit. Maar in Belgie hebben ze WEER een ander systeem, daar spelen ze rondes over 2 wedstrijden. Motten we hier misschien ook doen. Nu met dit stomme schema hebben Exelsior en Feyenoord bijvoorbeeld steeds geluk dat ze steeds thuis spelen en Groningen mot nu steeds uit :rolleyes:

Maja, zoiets heb ik niet in de hand, laat ik maar voorspellen:

Ajax - Groningen 3-1
Excelsior - Utrecht 3-4 (na verlenging :D )
Feyenoord - Vitesse 2-1
PSV - Heerenveen 4-2

Over de Belgische beker gesproken: had het gister nog ff gezien, Thomas Caers met zijn laatste penal :cool: zorgt-ie ervoor dat Anderlecht wordt uitgeschakeld. :cool:

Dr. Oetker 06-02-2003 13:25

met heen en terug wedstrijd haal je wel heel veel van de spanning eraf. de kans op een stunt lijkt me veel kleiner.
maar het is idd slecht dat ajax psv en feyenoord steeds thuis spelen

Tofke_H 06-02-2003 17:09

Citaat:

Dr. Oetker schreef:
met heen en terug wedstrijd haal je wel heel veel van de spanning eraf. de kans op een stunt lijkt me veel kleiner.

onzin..

Club Brugge, nog maar 1 keer verloren in de competie en beker samen. Wint op eigen terrein met 3-2, maar verliest op verplaatsing met 2-0. Alsof Lommel de ploeg is, ze staan niet voor niets het voorlaatste.

Genk is er uitgeknikkerd door strafschoppen een ronde terug.

St-Truiden gaat al 2 keer verder na het nemen van strafschoppen.

Standard wordt gewipt door het kleine La Louviere nadat ze 3-1 voorstonden in de heen ronde. Ze verloren met 2-0 de terug wedstrijd.

Daarbij is het heen- en terugronde systeem alleen geldig bij de 1/2 en 1/4de ronde. Alle speeldagen door voor zijn alles- of niets wedstrijden. Net zoals de finale in Brussel.
De hoofdreden van de heen- en terugronde systeem voor deze 2 wedstrijd ronde, zijn de wedstrijdinkomen. Extra inkomsten voor de clubs.

The Senna Fan 06-02-2003 17:15

Ajax - FC Groningen 3-0
Feyenoord - Vitesse 1-1 en dan 1-2
PSV - SC Heerenveen 3-1

jdiezrequejo 06-02-2003 17:15

Ajax - FC Groningen 3-0
Feyenoord - Vitesse 1-1 verlening 2-1 :)
PSV - SC Heerenveen 3-1

de ballonnenman 06-02-2003 17:34

Citaat:

Tofke_H schreef:
onzin..

Club Brugge, nog maar 1 keer verloren in de competie en beker samen. Wint op eigen terrein met 3-2, maar verliest op verplaatsing met 2-0. Alsof Lommel de ploeg is, ze staan niet voor niets het voorlaatste.

Genk is er uitgeknikkerd door strafschoppen een ronde terug.

St-Truiden gaat al 2 keer verder na het nemen van strafschoppen.

Standard wordt gewipt door het kleine La Louviere nadat ze 3-1 voorstonden in de heen ronde. Ze verloren met 2-0 de terug wedstrijd.

Conclusie: de Belgische clubs geven niks om de beker?
Ik weet niet hoe het in België zit hoor, maar in Nederland is de Amstel Cup meer een trootsprijs. Voor de top 3 dan. En ik heb het idee dat de Amstel Cup bij andere clubs in Nederland ook pas een beetje begint te leven bij de 1/4 of zelfs pas 1/2 finale.
Citaat:

Daarbij is het heen- en terugronde systeem alleen geldig bij de 1/2 en 1/4de ronde. Alle speeldagen door voor zijn alles- of niets wedstrijden. Net zoals de finale in Brussel.
De hoofdreden van de heen- en terugronde systeem voor deze 2 wedstrijd ronde, zijn de wedstrijdinkomen. Extra inkomsten voor de clubs.

Misschien extra inkomsten, maar het bekertoernooi in Nederland zal dan nog saaier worden. Nu interesseert het me al weinig, maar met returns wordt het er niet spannender op denk ik.

de ballonnenman 06-02-2003 17:35

Voorspellingen nog ff:

Ajax - FC Groningen 3-0
Feyenoord - Vitesse 2-0
PSV - SC Heerenveen 1-1 (Heerenveen wint penalty's)
Excelsior - FC Utrecht 2-3

de ballonnenman 06-02-2003 17:38

Citaat:

Dr. Oetker schreef:

PSV speelde gisteren wel gewoon uit hoor. En Ajax speelt in de 1/4 finale de laatste thuiswedstrijd, net als PSV.
Maar de loting blijft wel klote zo, dat voorloten. Begrijp niet hoe iemands zoiets idioots kan bedenken. De hele spanning is er zo af. Geloof dat NAC bijvoorbeeld Vitesse, Feyenoord, Ajax en PSV moest verslaan om de beker te winnen. Nou, leuk om te weten dat. Weet je gelijk dat je de Amstel Cup niet wint.
En Heerenveen en Haarlem wisten al zeker dat er geen thuiswedstrijd meer in zat.
En Ajax, Feyenoord, PSV, FC Utrecht, SC Heerenveen en Vitesse konden niet tegen elkaar loten (geloof ik) in de 1/8e finales.
Dus hopelijk doen ze het volgend jaar weer gewoon.

WolterB 06-02-2003 19:26

Ajax - FC Groningen 1-0
Feyenoord - Vitesse 3-1
PSV - SC Heerenveen 1-2
Excelsior - FC Utrecht 1-4

vijf 06-02-2003 19:34

Ajax - FC Groningen 6-1
Feyenoord - Vitesse 9-6
PSV - SC Heerenveen 5-4
Excelsior - FC Utrecht 6-5

EmilioFCG2 06-02-2003 19:42

Citaat:

vijf schreef:
Ajax - FC Groningen 6-1
Feyenoord - Vitesse 9-6
PSV - SC Heerenveen 5-4
Excelsior - FC Utrecht 6-5

vijf is dronken :D

Mr.Oizo 07-02-2003 12:22

Citaat:

EmilioFCG schreef:
vijf is dronken :D
Al om half 9 's avonds? :o ;)
Volgens mij denkt-ie gewoon dat elke wedstrijd uitloopt op strafschoppen en dan rekent-ie gewoon de strafschoppen erbij ;)

EmilioFCG2 07-02-2003 14:19

Citaat:

Mr.Oizo schreef:
Al om half 9 's avonds? :o ;)
Volgens mij denkt-ie gewoon dat elke wedstrijd uitloopt op strafschoppen en dan rekent-ie gewoon de strafschoppen erbij ;)

Leer mij die mensen uit Breda kennen :D

ik weet hoe hij (en zijn team) kunnen zuipen :D :p

Mr.Oizo 09-02-2003 15:10

Citaat:

EmilioFCG schreef:
Leer mij die mensen uit Breda kennen :D

ik weet hoe hij (en zijn team) kunnen zuipen :D :p

:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.