![]() |
Waarom denken sommigen gereformeerden dat..
als je niet in een God geloofd , je in de hel terechtkomt?
|
Omdat ze bang zijn voor dingen die ze niet kennen en iets nodig hebben om zich aan vast te houden.
|
ik geloof in de wet van behoud van energie, maar wat er met mijn energie gebeurd na mijn dood, who knows
verder denk ik niet na over wat er gebeurd als ik dood ben, dat zie ik dan wel weer, ik geloof dus ook (nog) nergens in |
Een strengere geloofsbelijdenis brengt soms grotere leugens met zich mee. Ik moet wel zeggen dat ik geloof in verschillende 'niveaus' na dit leven, die geenszins vergelijkbaar zijn met de ziel, en waarbij het 'goede' leven ten vergoeding waarvan men in de hemel zou komen en het 'slechte' leven dat tot de hel zou lijden ook niet waarlijk vergelijkbaar zijn met de Christelijke/Protestantse gedachten hierover.
|
simpel
omdat dat in de bijbel staat Jezus zegt "Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij" Joh 14:6 En hoe zou je met God de vader samen kunnen leven met zo'n een heilig iets?? Je verschrompeld als je zonden niet vergeven zijn. En dat geloven niet all1 de gereformeerden maar bijna alle christenen die de bijbel een beetje serieus nemen. |
Citaat:
dat klomt helemaal goed |
Citaat:
REIE |
Citaat:
dit zinnetje kende ik nog niet. |
Citaat:
Dat zou net zoiets zijn als "er kan geen hemel boven ons zijn want dan zou die omlaag vallen". De klok horen luiden... On-topic: Vragen die beginnen met "waarom gelooft iemand dat.." zijn niet te beantwoorden. |
omdat het in de bijbel staat en anders zou het er alsnog wel in geschreven zijn zodat volgelingen trouw blijven
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja God is geloof in u maar ik ga nu wel ff naar de hoeren en een overval plegen. :rolleyes: |
achjah sommige mensen houden er rare ideeen op na he? mischien had hij zelf dingen verkeerd gedaan en praatte hij het zo goed voor zichzelf
|
Citaat:
Ontopic: Sommige mensen zijn zo opgevoed dat ze dat als de waarheid accepteren... je opvoeding kan toch geen fout zijn? Als je niet gelooft kom je in de hel wordt sommige mensen geleerd. (ben ik het niet mee eens..maar da's weer wat anders) |
Citaat:
Als je 'zielsenergie',wat een nogal bedenkelijk begrip is, behandeld als een natuurkundige vorm van energie, dan heb je de klok horen luiden maar heb je geen idee wat een klepel is! |
Citaat:
of uit boeken?? Zelf gezien?? ==> erg oud ben je zeg!! uit boeken => waarom geloof je de bijbel over het perfecte leven van Jezus dan niet?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoals iemand al zei van Jezus: Ik ben de weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij. Maar als je "onwetend" bent, kun je toch niet in de hel komen? |
Citaat:
niemand is onwetend. iedereen heeft een aangeboren Godsbesef. Zovele volken vereerden een god. zij gaven die gestalten in allerlei zaken. de natuur, bosgoden, de zon, wodan, zeus, allah, boeddha, de egyptische godenwereld, etc. zij wisten niet of nauwelijks van de Bijbel af. het is onze eigen schuld dat we het niet weten. maar wat wel waar is: al ben je bij de waarheid opgegroeid, heb je altijd uit de Bijbel horen lezen, het je de juiste weg goed geweten, maar niet bewandeld: dan zul je met dubbele slagen geslagen worden. Gijlieden hebt niet gewild, dat ik Koning over u zijn zou. Daarin ligt de kern van ons niet willen. maar mail gerust: 5311@dolfijn.nl |
ikZELF ben de weg, de waarheid en het leven
:) voor mij althans ieder zn stamppot.. |
Citaat:
|
Citaat:
kvind dat mensen eerst maar eens de bijbel moeten lezen voor ze willen reageren in dit soort topics.. *no offence* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jacobus Wie mij liefheeft Houdt mijn geboden en hij zal gered worden Jezus Zouden wij in zonde blijven opdat de genade vermeerdere? In het geheel niet!! Wij zoijn gestorven voor onze zonden door onze doop en we zijn met Jezus opgestaan tot een nieuw leven in dienst van Hem Paulus in de romeinen brief Erg makkelijk om iets af te breken op mensen werk, maar kijk eerst naar ons echte voorbeeld |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kwil net zeggen, warom alleen de grefo's... volgens mij geldt dit voor zo ongeveer elke stroming in the christendom. Verder grotendeels wel met jjzd eens :) *heeft niet veel te zeggen*
|
Citaat:
En ik zal even mezelf nog verbeteren, Jezus komt pas wanneer iedereen van de Bijbel gehoord heeft. Maar ik zit dan met de vraag: Hoe zit dat dan met de overledenen? En de in de gereformeerde belijdenis staat niet dat je door goede werken in de Hemel komt! Het gaat om het ware geloof in God, de wet van Mozes is een soort hulpstuk daarbij! |
Citaat:
de uitverkiezing is van eeuwigheid. het einddoel van de mens is al bekend. daar si echter genoeg lectuur over te vinden: calvijn, groe etc. dan het stukje van de overledenen: er staat dat alle volken van de Heere Jezus gehoord zullen hebben. net als uit alle geslacht, uit alle natie er mensen toegebracht zullen worden (bekeerd zullen worden). dus niet zozeer persoonlijk hier, maar meer in de zin van een volk, natie. |
raar dat niemand mijn spellingfout in de topicname gezien heeft :D
ik kom er ook pas later achter.. |
Omdat hun ouders hun dat verteld hebben.
|
Citaat:
Met godsdienst kwamen we er ook al niet uithoe dat nou zat met overledenen enzo. Soms vind ik wel dat mensen te snel conclusies over de uitverkiezing trekken, zo van: Hij is bekeerd, dus hij komt in de Hemel, en zij daar, zij is ongelovig, die komt vast niet in de Hemel. Echt boos kan ik daarom worden, dat mensen zo over anderen spreken, want het echte geloof zit in je hart, niet in de buitenkant! |
Citaat:
de volken die nog niet van jezus hebbenn gehoord hebben de wet in hun hart geplant gekregen en zullen volgens diezelfde wet berecht worden. de 10 geboden zijn universeel. over de hele wereld zijn dat de basis van de volkswetgeving |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
lijkt me ook nogal logisch. en je ziet heell veel van de rest ook terug. en wat je niet goed terug ziet zal God perfecvt kunnen beoordelen. Ik vertrouw op zijn rechtvaardige oordeel. Citaat:
|
Citaat:
|
Johannes 3:16-19 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. 17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden. 18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
Ik neem aan daarom :o |
Citaat:
|
Citaat:
daar zijn vele eeuwen discussies over maar als jij je bekeerd tot christendom geloof je wel en ben je niet veroordeeld waarom de een wel geloofd en de ander niet lijkt me een kwestie of je het een eerlijke kans wil geven ofdat je blind jezelf achterna wil lopen. |
dat denken niet alleen gereformeerden, dat denken alle christenen, en weet je waaarom?
omdat dat in de bijbel staan, en die geloven alle christenen (anders ben je geen christen) snappie :rolleyes: |
Citaat:
Losstaand dat ik er zelf geen moer in geloof :o |
Citaat:
|
Citaat:
En JJzD - haal het nou eens uit je hoofd - de meeste atheisten/agnostici hier denken NA. Die lopen niet dom achter zichzelf aan. In tegenstelling tot enkele christenen hier die domweg achter de rest aanlopen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
omdat ze in zelf in God geloven:D
x delal |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13. |