![]() |
genot is een gradatie van pijn
waar?
Als genot te hevig is, wordt het pijn.(of soort pijn) ik denk van wel; ondervonden bij randje fietsen (dan is het toch niet leuk meer trouwens) |
gradatie :confused:
|
ik weet niet wat gradatie is maar ik weet wel van genot vast een gradatie van pijn is.
want het is idd waar wat je zegt dat het soms als je bijna klaarkomt gewoon pijn kan doen. :) |
Ik ben het wel met je eens, op een gegeven moment is pijn lekker geworden/aan het worden.
Oftewel pijn is fijn :P Ja pijn is een gradatie van genot (om het maar om te draaien) |
precies, je kunt het ook omdraaien zoals Qimm doet... :)
een beetje pijn kan voor genot zorgen, maar als iets dat eigenlijk aangenaam voelt te heftig wordt of te lang doorgaat, dan kan dat pijn gaan doen... en weten mensen echt niet wat gradatie is? :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
is dit bij mannen ook zo trouwens?
want zonee; dan is het orgasme van een vrouw veel heftiger? hehe:p |
Citaat:
|
Citaat:
het nadeel is dan natuurlijk dat het moeilijker te bereiken is... maar toch :p :D |
Citaat:
1 trap, niveau Ontopic: Nee, hier ben ik het niet mee eens. Een orgasme moet fijn zijn zodat mensen zich voort blijven planten. Dat is iig wel het doel van de mens volgens de biologie. Omdat dit zo is: is het logisch dat een orgasme fijn zou zijn. Als iets pijn doet is het naar mijn mening niet per definitie fijn. |
Citaat:
en toch zit er waarheid in hoor,want ik heb het al in verscheidene boeken gelezen, én zoals ik zei ervaren |
Citaat:
mensen moeten ook elke twee jaar van seksparner veranderen, dat is ook beter voor de evolutie... maar dat doen ze ook niet allemaal... bovendien houdt evolutie ook in dat als er te veel van een soort zijn (en er zijn te veel mensen), dat er dan minder van komen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou meot ik zeggen dat dat bij mannen ook wel voorkomt, als je afgetrokken wordt en diegene heeft t niet door als t zover is (vraag me ook nog steeds af hoe dat kan) en gaat vervolgend vol goede moed door, dan wordt et te heftig en een soort van pijn....
|
ik krijg soms, meestal dan bij harde seks weleens soort van pijn voor en tijdens ik aan het komen ben.. vind het wel oK :cool:
|
Volgens mij was het zo, dat in de hersenen de gebieden die actief zijn bij 'pijn' en 'fijn' heel dicht bij elkaar liggen.
|
pijn = fijn
bloed = goed |
nee, geloof ik niet in. pijn is het tegengestelde van genot, en pijn treed op wanneer er iets niet in orde is of wanneer het lichaam niet meer aankan, dus ook als het lichaam een orgasme te hevig vind.
|
Ik denk dat je het misschien verkeerd ziet. In sommige gevallen (niet-orgasmegevallen) kan pijn ook opwinding veroorzaken. Heb geen duidelijk voorbeeld, maar b.v. licht vormen (ook wel de zware, maar die hebben toch minder aanhangers) S.M. kan toch wel lekker zijn hoor.. ookal doet het pijn.
Dan doet het plezierig pijn. |
tijdens seks wordt er meer van een bepaald soort hormonen in je lichaam gevormd die de pijn onderdrukken (adrenaline verhoogd de spanningen en iets anders zorgt ervoor dat je daardoor minder pijn voelt)
Het is dus vrij logisch dat je tijdens seks onbewust pijn hebt en dat je soms toch wel de pijn voelt. Maar vanwege de spanning kan dat beetje pijn wel fijn zijn. Tenminste als je vlak bij het orgasme bent (als het nog lang niet zo ver is of net geweest, is het niet fijn) |
Citaat:
|
Ja denk aan SM :D
|
Citaat:
En 2 seconden? Ik houd dat gevoel toch een stukje langer dan 2 seconden hoor... :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
genot is een hevig gevoel hoe zie jij daarin een tegengestelde? (behalve dan dat genot altijd aangenaam is en pijn meestal niet) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |