![]() |
Lan Party 4 PC
Ik en 3 klas genoten willen bij mij een Lan Party houden. Nu hebben wij dan 3 PC en willen een Unreal tourment gaan spellen. Nu weet ik dat er 1tje met 2 netwerkkaarten heeft dus kan het doormiddel van 2 cross link kabels.
Hoe kunnen we dit doen. Nog een ander vraagje. Nu bestaat er de kans dat ik nog een Laptop met 2 Netwerkkaarten kan regelen nu wil ik vragen hoe we dit het makkelijkst kunnen aan pakken zonder een dure hub te kopen. Kan doen. Dus LAPTOP 2 NETWERKAARTEN <-----------> Laptop 1 Netwerkaart | | V Laptop 2 netwerkaarten <-----------> Laptop 1 Netwerk kaart De verbinding tussen alle Laptops met crossnetwerkabels KAN het. (Ik kon het nergens vinden in de zoek functie) Het is eenmalig en niemand heeft een hub. |
Tsja het zal wel werken waarschijnlijk, al vind ik het nogal een eeuh... *rare* oplossing.
|
Nou het probleem is dat we alleen laptops hebben en geen Pc waar jke meerdere netwerkaarten in kan proppen. En voor een eenmalige lanparty is dit onnodig om een Hub tekopen. Anders moeten we er maar 1 regelen of hetb maar met drie Laptops doen
|
Citaat:
En zo duur is een switch niet hoor. Voor 20-30 euro heb je een 5 poorts switch. |
Citaat:
|
Nou dat is het probleem. Wij zitten op een school waar idereen 1 gemiddeld 20 km van school afwoond. Dus een beetje te ver om het te gaan fietsen. Nu is er binnen kort een presentatie en kunnen we allemaal tegelijk afspreken. Anders gaat het gewoon niet. en voor 1 keertje een hub kopen is ook onnodig.
|
Ik heb maar een HUB gekocht. Dus nu spelen :)
|
Citaat:
|
Ja een switch. Alleen hoe moeten we het aan pakken. zelfde IP-adress instellen en dan spellen of moeten we nog wat extra doen.
|
Het gaat trouwens om:
1tje WIN ME Win 2000 XP HOME en WIN 98 |
serverpc opstarten en zorgen dat je een ip hebt en dan in je game dat ip ingeven
werkt vast wel |
Oke zal de XP wel worden. :)
|
Geef alle computers een IP in de range:
192.168.1.1 192.168.1.2 192.168.1.X etc. Met subnet 255.255.255.0; en Wins uitzetten. Daarnaast allemaal in dezelfde werkgroep, bijv LAN. |
Dan gebruik Standaard IP adress wel en moeten de rest maar aan aanpassen :) het zal wel werken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03. |