![]() |
Doorkijkjas?
Ik las vandaag in de Gelderlander over een universiteit in Tokyo die een doorkijkjas ontworpen heeft. Een student van de universiteit van Tokyo demonstreerde een nieuwe camouflage technologie: de doorkijkjas. Het lijkt alsof dwars door hem heen drie mensen te zien zijn. De tehcniek wordt nog verder ontwikkeld en is onder meer bedoeld voor toepassing in de chirurgie en luchtvaart.
Het vervelende is dus nu, dat er alleen maar een foto bij stond en twee zielige regeltjes, maar geen verdere informatie over hoe de jas gemaakt is, of hoe de techniek ervan werkt. ik had gehoopt het in de kijk te vinden, maar misschien volgende maand? weet iemand meer over dit, of weet ie een website waar ik informatie over dit kan vinden? bedankt! |
Gisterennacht was de ontwerper op het nieuws. Een vaag mannetje, geen student overigens, maar het kwam er volgens mij op neer dat het niet zo zeer de jas is maar de apparatuur die hij gebruikte. Het zag er wel leuk uit (hij liet er ook beelden van zien), het test-vrouwtje werd gewoon transparant, maar veel over de precieze werking ervan werd niet uitgelegd. Ik had een beetje 't idee dat de camera achter het vrouwtje het beeld dat die filmde gewoon over het beeld van de camera van voren projecteerde, en als dat zo is dan is 't niets baanbrekends natuurlijk, dus 't zal wel niet. Maarja, meer weet ik er ook niet over.
|
|
Citaat:
Gewoon de achtergrond op de voorgrond projecteren met opacity... Kan met photoshop ook. |
voor mij is het een normale jas :confused:
|
Hip ding :D
Ja, goh, dat idee had ik zelf ook al een keer.. ws zoveel mensen. Maarja, het realiseren van zoiets is wel vrij ingewikkeld schijnbaar... |
in nieuwe james bond film zit ook zoiets maar dan met een auto :o
|
A&N -> Populaire Wetenschappen?
|
Hip zeg.. wat is het nut?
|
Citaat:
|
Citaat:
Zal een duur jasje zijn zeg :o [edit] en zwaar.. |
Ik moest ook meteen aan Die Another Day denken :cool: :)
|
Citaat:
|
misschien kan er ook een bril met zulke apparatuur komen (of clips die je over je brilleglazen kunt doen)? Heb ik eindelijk mijn röntgenbril, kan ik door andermans kleding kijken ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58. |