![]() |
Stemwijzer:Gelderland en Overijssel moeten fuseren tot 1 provincie.
zie subject.
ik vind van niet maar het zou me niet veel boeien als het wel zou gebeuren. |
Dat zou mij wel boeien.
Gelderland is al de grootste provincie van Nederland. Overijssel is ook een van de grootste provincies, geloof ik. Waarom zou je die combineren tot een superprovincie? :confused: |
Wat is et nut daarvan?
|
beetje een lpf/pim fortuyn idee :o
zie de zin er niet van |
Is dat nuttig?
Ik dacht dat provincies waren ingesteld, om mensen op een kleinere schaal goed te kunnen besturen, juist omdat het minder grootschalig is dan heel Nederland. En aangezien Gelderland en Overijssel best wel grote provincies zijn, lijkt het mij geen goed idee, omdat het gebied dan toch weer veel groter wordt en het dan allemaal weer grootschaliger wordt. *kom niet uit m'n woorden, hoop dat het duidelijk is* |
Nee, ik ben tegen. Ik ben voor het verenigen van de wereld in de zin van alnden tot provincies maken van een grote unie, maar besturing op kleiner niveau is wel nodig. NIet doen dus.
|
Citaat:
punt 2: Hoe gaat dat heten? Gelderijssel Overland Of een nieuwe naam zoals IJssellanden punt 3: Wat wordt de hoofdstad? Arnhem Zwolle een andere stad in dat gebied Maar goed, genoeg gespeculeerd. Het moet niet doorgaan. Zoals Anneee al zei, het moet kleinschalig blijven. Op die grond ben ik ook tegen het massaal fuseren van kleine gemeenten. |
Citaat:
|
Citaat:
eigenlijk boeit dat namelijk helemaal niets. |
Ehm... ik wil het Overijssel niet aandoen dat ze naar het verschrikkelijke TV Gelderland moeten gaan kijken.
Verder sluit ik me aan bij alle tegenargumenten hierboven. |
Ik zie niet in wat voor nut dat zou hebben.
|
Het nut ervan is kostenbesparing. Het belang van het werk van de provincies weegt nauwelijks op tegen de enorme kosten van de salarissen van de ambtenaren. Als dit betekent dat de helft van de provinciale ambtenaren de deur wordt gewezen ben ik voor het samenvoegen van wel meer provincies.
|
Citaat:
|
Maar het provinciehuis is toch geen sociale werkplek?!
|
jah... laten we alle provincies opheffen, 1 groot blij nederland, zonder 'overbodige' amtenaren
kom op zeg... |
Wat een onzinnige stelling.
|
ik ben tegen, het heeft naar mijn idee geen nut en je krijgt dat echt een gigantische provincie. Dat lijkt me ook niet handig, als je er a l aan wil beginnen zal je er meer moeten samen gaan voegen, maar dan is het nog verder bij de mensen weg en dat is ook niet handig.
|
Wat mij betreft worden de hele provinciale staten opgedoekt.
Ruimtelijke ordening kan prima bij het ministerie van VROM gebeuren (dat ook regiokantoren heeft door heel Nederland), en door de gemeenten (die sinds de consolidatie een stuk groter zijn). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43. |