![]() |
SW:De controle op het naleven van milieuregels kan heel goed aan het bedrijfsleven...
...zelf worden overgelaten.
ik ben het hiermee oneens. |
:D LoL :D
Bedrijf X moet zichzelf gaan controleren of ze de milieuregels naleven? :D Of Bedrijf A moet Bedrijf B gaan controleren?? Er zal nogal met geld ondertafel door geschoven worden... Of afspraken gemaakt worden... Een zo onafhankelijk mogelijke groep moet zoiets doen. |
lijkt me niet.
een bedrijf is uit op het halen van zoveel mogelijk winst, welk bedrijf je ook neemt |
Uiteraard niet. De overheid moet controleren in zaken waarvan men weet dat die belangrijk zijn, maar wat anderen makkelijk aan hun laars kunnen lappen. Dit dus. :D
|
Nee, natuurlijk niet. Het bedrijfsleven moet juist gecontroleerd worden op het naleven van milieuregels! En wie kan dit beter doen dan de overheid? In ieder geval niet het bedrijfsleven zelf.
|
Alhoewel. Als je concurrerende bedrijven elkaar laat controleren...! Goedkoop, effectief.
|
Ik denk dat het best mogelijk is. Vergelijk dit nou eens met een accountantskantoor. Dat is ook gewoon een bedrijf dat andere bedrijven controleert. Een accountant toetst de boekhouding van een bedrijf aan de wet en brengt hier vervolgens verslag van uit.
Een constructie van eenzelfde strekking lijkt me ook wel realiseerbaar in het geval van het naleven van milieuregels. |
Maar eigenlijk moet je dan toch bangzijn voor dealtjes en onder-de-tafel praktijken, zoals Tofke zegt. Het is niet betrouwbaar genoeg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40. |