Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   waarom snappen wij vrouwen niks van mannen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=371426)

het dappere meisje 08-02-2003 21:32

waarom snappen wij vrouwen niks van mannen

en omgekeerd natuurlijk ;)

is dit puur omdat we van geslacht verschillen, of zijn er toch andere oorzaken :confused:

Leonoor 08-02-2003 22:07

Waarom generaliseer je zo?

kHebTrekInWatLekkers 08-02-2003 22:16

Vrouwen zijn gewoon zeurende, vervelende mensen die altijd overal om heen moeten draaien...

Leonoor 08-02-2003 22:17

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:
Vrouwen zijn gewoon zeurende, vervelende mensen die altijd overal om heen moeten draaien...
Ow? Waarom generaliseren mannen altijd zo (zei ze generaliserend...ik meen het dus ook niet)?

perseus 08-02-2003 22:19

@ de reacties: check mijn sig :p

The Stranger 08-02-2003 22:24

Citaat:

perseus schreef:
Heel slim. :D

Er wordt van mannen altijd verwacht om anders te zijn dan vrouwen en vice versa. Ik denk dat deep down we helemaal niet zo veel schelen...

Leonoor 08-02-2003 22:24

Citaat:

perseus schreef:
Ik zou zeggen "alle mensen in Nederland generaliseren". :p

Om maar te generaliseren. (voor degene die het niet snappen ;))

Lethalis 08-02-2003 22:42

Mannen scheiden gevoel en verstand.
Vrouwen zien het als 1 geheel.

Dat vermoeden heb ik althans :o

Evito 08-02-2003 22:48

Dat is maatschappelijk bepaald. In weze zijn man en vrouw dezelfde.

Destrøyer 08-02-2003 23:09

Vrouwen gaan veelal meer op gevoel af, en zijn veelal subtieler. Vrouwen spreken meer in de trant van 'voorstellen', mannen doen eerder mededelingen.

"Heb je zin om wat te gaan drinken" - vrouw
"Laten we wat gaan drinken" - man

SpiritX 09-02-2003 00:35

Hoe bedoel je?

;)

nare man 09-02-2003 00:37

Mannen en vrouwen begrijpen elkaar niet goed, omdat er anders veel te veel geneukt zou worden en er veel te veel mensen op de wereld zouden komen.

The Stranger 09-02-2003 00:43

In combinatie met anticonceptie hemel op aarde dus. :D

nare man 09-02-2003 00:55

Nou, helemaal hemel zou het zijn als mannen en vrouwen elkaar perfect begrepen, en er geen SOA's bestonden.

(Moet je Het Land Coitha eens lezen :D)

The Stranger 09-02-2003 00:59

"Zweedse erotische verhalen"

Misschien maar eens proberen. ;)

spacegirl 09-02-2003 07:45

Citaat:

Leonoor schreef:
Waarom generaliseer je zo?
precies mijn woorden, mannen verschelen over t algemeen niet veel van vrouwen behalve ze hebben andere intresses, maar dat hebebn vrouwen onder elkaar ook

Never Gonna Stop 09-02-2003 08:17

Citaat:

Reptile schreef:
Vrouwen gaan veelal meer op gevoel af, en zijn veelal subtieler. Vrouwen spreken meer in de trant van 'voorstellen', mannen doen eerder mededelingen.

nah thoeft niet is verschillend per persoon en zodra een man een leuk iemand in oog heeft dan wordt tie zogewiekst als een vos:p:D

elledc 09-02-2003 08:57

Ik denk dat vrouwen nogal makkelijk rond de pot draaien, en van een muis een olifant maken terwijl mannen daar veel directer in zijn en geen problemen zoeken als er geen zijn. Op dat vlak zijn vrouwen meer 'emotioneel' maar dus ook 'complexer'.
De levensweg van een vrouw heeft vele zijwegen, die van de man is aldoor rechtdoor.
En daarom is het soms moeilijk elkaar wederzijds te begrijpen.

Ik spreek uit eigen ervaringen, ik zeg niet dat dit algemeen geldt. ;)

spacegirl 09-02-2003 09:10

Citaat:

utopia5 schreef:
Ik denk dat vrouwen nogal makkelijk rond de pot draaien, en van een muis een olifant maken terwijl mannen daar veel directer in zijn en geen problemen zoeken als er geen zijn. Op dat vlak zijn vrouwen meer 'emotioneel' maar dus ook 'complexer'.
De levensweg van een vrouw heeft vele zijwegen, die van de man is aldoor rechtdoor.

Ik spreek uit eigen ervaringen, ik zeg niet dat dit algemeen geldt. ;)

over t algemeen klopt t wel bij vrouwen wat jij zegt.

Ik herken me daar totaal niet in, wat gevoels dingen betreft ben ik net een man, behalve als ik ongesteld ben.

Volgens mij is t meer een hormoonkwestie:p

Evito 09-02-2003 09:32

Is het niet goed begrijpen van de man door de vrouw en andersom soms gunstig voor de evolutie? Ik denk het wel!!!

Never Gonna Stop 09-02-2003 09:48

Citaat:

Evito schreef:
Is het niet goed begrijpen van de man door de vrouw en andersom soms gunstig voor de evolutie? Ik denk het wel!!!
stiekem weten allebei de geslachten dat ze niet zonder elkaar kunnen en drom toch nog erg lief tegen elkaar zijn:p *is het levende bewijs ervan;):p*

Horror Kitty 09-02-2003 09:55

Hmm.. Ik denk dat het meer is omdat je mannen als mannen ziet en andersom mannen zien vrouwen al vrouwen, als we elkaar nou eens gewoon als individuele mensen zien en niet naar het geslacht kijken ;).

Never Gonna Stop 09-02-2003 09:57

Citaat:

wallflower schreef:
Hmm.. Ik denk dat het meer is omdat je mannen als mannen ziet en andersom mannen zien vrouwen al vrouwen, als we elkaar nou eens gewoon als individuele mensen zien en niet naar het geslacht kijken ;).
mja tgaat moeilijk als je man als vrouw ziet.....hoewel *denkt ff na*....mm...... :eek: dacht ff aan iets engs:s:( mnje dat gaat niet goed bij mij:p

perseus 09-02-2003 10:45

Citaat:

Leonoor schreef:
Ik zou zeggen "alle mensen in Nederland generaliseren". :p

Om maar te generaliseren. (voor degene die het niet snappen ;))

Eigenlijk wel, maar zo zei Freek de Jonge het niet, helaas :p

Citaat:

Reptile schreef:

Klopt helemaal, staat ook in mijn boek van op niveau plus 3 :p

Piccola 09-02-2003 11:15

Citaat:

nare man schreef:
Mannen en vrouwen begrijpen elkaar niet goed, omdat er anders veel te veel geneukt zou worden
:D

Chloe Siere 09-02-2003 14:25

wie zegt dat ik niks van mannen snap?

het dappere meisje 09-02-2003 15:41

Citaat:

*RainBow* schreef:
wie zegt dat ik niks van mannen snap?
dus jij wilt zeggen dat je ze begrijpt??

Chloe Siere 09-02-2003 15:44

Citaat:

het dappere meisje schreef:
dus jij wilt zeggen dat je ze begrijpt??
neej, maar niks?? ik begrijp toch wel íets, neem ik aan? neej, dat weet ik wel zeker.

fruitvliegje 09-02-2003 15:54

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:
veel succes in je zoektocht naar een meisje dat dat graag zal horen :rolleyes:

yatsie 09-02-2003 16:34

denk dat het grootste verschil door de maatschappij bepaald werd. (vgl gewoon met andere culturen en je ziet al verschil)
jongens moeten per se de grote flinke jongen zijn die niet moet huilen, meisjes worden getroost..
jongens mogen vechten met elkaar, 'flink zo jongen, heb je hard geslaan? laat je niet doen!'
meisjes die vechten:' wat heb je nu gedaan, gedraag je toch een beetje...'
het is natuurlijk nu wel een beetje overdreven voorgesteld, maar dit komt toch heel vaak voor dacht ik.

daardoor komen ook die bepaalde punten (gevoelig, roddelen...) meer naar voor bij meisjes en idem bij jongens.
maar dat wil toch niet zeggen dat die andere kwaliteiten niet in je zitten?

ieder mens is verschillend, en om elkaar te begrijpen moet je gewoon open en eerlijk zijn.

ik denk wel dat ik jongens evengoed begrijp als ik meisjes begrijp.

mss omdat ik vroeger veel met de jongens speelde.

fruitvliegje 09-02-2003 16:45

Citaat:

phensic schreef:

:D

Thomas 09-02-2003 16:47

Pfff.. ja, tuurlijk. Mannen en vrouwen begrijpen elkaar niet. Zucht..

steentje 09-02-2003 17:46

lees het boek:"waarom mannen niet kunnen luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen"
Dan wordt je al een heleboel duidelijk!!!!

yatsie 09-02-2003 17:57

Citaat:

phensic schreef:

--------------------------------------------------------------------------------

sjaaaaaaah, ge kunt da altijd anders interpreteren ééé

btw, was nie zo bedoeld

fruitvliegje 09-02-2003 19:10

Citaat:

steentje schreef:
lees het boek:"waarom mannen niet kunnen luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen"

echt waar?

ik denk dat ons moeder dat boek heeft...

fruitvliegje 09-02-2003 19:11

Citaat:

phensic schreef:
sjaaaaaaah, ge kunt da altijd anders interpreteren ééé

btw, was nie zo bedoeld

hehe,ok :)

het dappere meisje 09-02-2003 19:59

Citaat:

steentje schreef:

ja ik wordt doodgegooid met die boeken

maar ja onze heldin hier mevr Kroonenberg is ook wel een beetje bang voor de man ;) omdat ook zij hem niet begrijpt :p

cha0s 09-02-2003 22:07

Citaat:

maar ja onze heldin hier mevr Kroonenberg is ook wel een beetje bang voor de man ;) omdat ook zij hem niet begrijpt :p
"Ik neuk liever een seropositieve dwerg, dan Yvonne Kroonenberg" (C) Theo Maassen :p

droomkoningin 10-02-2003 20:10

het verschil tussen man en vrouw zit tussen de mens zn oren

DiSiLLUSiON 10-02-2003 21:44

Citaat:

utopia5 schreef:

Mjah volgens die termen ben ik dus zo vrouw als ik maar wezen kan, maar 'k heb toch echt een snikkel tussen m'n benen hangen! Zelfs mensen die me al een jaar of 10 kennen weten nóg niet waar ze aan toe zijn bij mij, k ben nou een maal een relatief complex individu..

yatsie 10-02-2003 22:36

idd, sommige mensen gaan rechtdoor, anderen moeten zeeën doorkruisen en wouden omverhakken.
hangt af van je karakter, heeft denk ik niet veel met uw man-/vrouw-zijn te maken......

damaetas 11-02-2003 16:57

ik snap best wel wat van mannen :confused:

DeltaOne 11-02-2003 17:32

omdat vrouwen niet logisch na kunnen denken :rolleyes:

yatsie 11-02-2003 19:42

en mannen hebben geen gevoelens

(YEAH RIGHT!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: )

Freyja 11-02-2003 19:50

Citaat:

steentje schreef:

Ik kan prima kaartlezen dammit >_<

Tox 15-02-2003 17:27

Citaat:

en omgekeerd natuurlijk ;)

ik dacht al toen ik de naam van deze topic las zo van het is wederzijds hoor vrouwen

Studentje 15-02-2003 17:47

Citaat:

aannitaa schreef:
het verschil tussen man en vrouw zit tussen de mens zn oren
En tussen de benen natuurlijk.

xcorienx 16-02-2003 12:07

Citaat:

Studentje schreef:
En tussen de benen natuurlijk.
en je doet je signature eer aan.

Ik denk dat het nog verder teruggaat dan het verschil tussen mannen en vrouwen, mannen en vrouwen snappen onderling ook geen donder van elkaar.

Sarah 16-02-2003 15:29

Ik snap inderdaad de meeste mannen niet. Aan de andere kant, ik snap de meeste vrouwen ook niet.
Op diezelfde manier begrijpen de meeste mannen mij niet, net zoals de meeste vrouwen mij niet begrijpen.

mensen begrijpen gewoon erg weinig van elkaar, face it. Alleen je vrienden en geliefden kunnen je een beetje begrijpen.

baardman 23-04-2014 14:56

de verschillen tussen mannen en vrouwen kunnen niet uitgelegd worden aan de hand van 1 factor, er zijn namelijk verschillende factoren die hierin meespelen. Er zijn bv. biologische factoren zoals de hormonen, enz. wat ook het uiterlijk bepaald en de secundaire geslachtskenmerken , maar ze bepalen ook de zin in geslachtsgemeenschap, enz.. Er zijn ook maatschappelijke factoren met name dat jongens anders opgevoed worden dan meisjes en dat er ook nog altijd clichés zijn op het werkvlak, bv. als je denkt aan bouwvakkers denk je meestal aan brede mannen maar niet aan vrouwen. Maar ook culturele factoren, bv. godsdienst speelt ook een belangrijke rol.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.