![]() |
Teveel geld verdienen.
Je hebt toch een soort maximumloon ofzo als je 15 bent, of 16 ofzo? Weet iemand daar wat van, wat dat is per jaar, en wat er gebeurt als je daar overheen zit?
Mijn broer begon erover, en ik heb net mijn jaaroverzicht binnen. Iemand er ervaring mee ofzo? :) |
Als je 16 jaar of ouder bent geld dat pas als je 15 bent mag je zoveel bijverdienen als je wilt.
16 en 17 jarige mogen maximaal +/-1000 euro per kwartaal verdienen en 1000 euro extra in de zomer(juli,augustus,september) Studenten mogen op jaar basis zo'n 11000 euro verdienen als ik het goed heb |
Citaat:
De reden doet er niet toe, maar vorig jaar waren in december mijn inkmsten boven de grens gekomen die de IB groep stelt waarbij je recht hebt op studiefinanciering. Het enige wat je moet doen is in de maand dat je boven die grens komt je studiefinanciering stopzetten, in mijn geval moest ik deze dus per december stopzetten. Het volgende jaar kan je het gewoon weer lekker laten lopen, totdat je er weer bovenkomt. (Heb ik niet gedaan, maar dit heeft andere redenen) Een groot nadeel is wel dat je je ov dient in te leveren bij het stopzetten van je sutdiefinanciering. Houd hier dus rekening mee als je vele van het ov gebruik maakt. Dit jaar loop ik stage, daarom is het voor mij geen probleem. Beide stagebedrijven voergoeden mijn reiskosten. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Téveel zei je, kan je teveel verdienen dan? :D
|
Zorgen dat je onder die grens blijft dus.
Is dus idd 11000 EUR. Als ik zo zou verdienen zou ik een deal met mijn werkgever maken dat ik dus net aan dat bedrag zat. Dus een deel wit en een deel zwart. Er zijn maar weinig werkgevers die alles wit in de boeken zetten. De meeste boeken een deel wit en een deel zwart, wordt dus niet geboekt :) . |
Hoezo is dat rare maximum? misschien hebben ze dan niet genoeg als ze ergens voor aan het sparen zijn?
|
Citaat:
|
Ja ik heb het nu dan ook vooral over mijn leeftijd.
16 jarigen mogen niet meer dan 3000 gulden per jaar verdienen bijvoorbeeld (zoiets dan he), zei mijn broer. weet iemand dat misschien :) |
Citaat:
Op www.svb.nl kun je hierover meer informatie vinden, op http://www.svb.nl/index_small.html?e...02&folder=m211 om precies te zijn. Volgens de wizard die daar te vinden is (en je woont inderdaad thuis en je bent inderdaad 16 jaar) mag je €1175,-- netto bijverdienen. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49. |