Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Demonstratie tegen oorlog Iraq: wat heeft het voor zin? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=371617)

theone87nl 09-02-2003 00:19

wat heeft het voor zin?

wat heeft het voor zin om tegen een oorlog in irak te demonstreren? die komt er toch wel.....

nare man 09-02-2003 00:45

Je moet van zo'n demonstratie ook niet verwachten dat het nut heeft in de zin van dat het een oorlog afwendt, maar het is noodzakelijk om je stem te laten horen. Dat kan door middel van demonstreren.

Isa 09-02-2003 08:16

ach, niet alles hoeft nut te hebben. zo herrineren we bush er iig aan dat hij echt helemaal niet iedereen ahcter zich heeft staan.

Evito 09-02-2003 09:31

Ik denk niet dat die oorlog er komt.

de ballonnenman 09-02-2003 11:25

Ik ben ook niet echt voor een oorlog tegen Iraq, maar dit soort demonstraties vind ik gewoon dom en kansloos.
Maar ja, die mensen moeten het zelf weten hoor. Als hun het willen doen, dan mogen ze van mij.

Milk 09-02-2003 11:26

Het heeft waarschijnlijk net zo veel zin als tegen jouw topics te demonstreren, die komen er toch wel :rolleyes:
Maar toch mis je het punt van de demonstraties.

autodropje 09-02-2003 11:42

Citaat:

theone87nl schreef:
wat heeft het voor zin om tegen een oorlog in irak te demonstreren? die komt er toch wel.....
Eigenlijk kunnen we net zo goed alles braaf pikken en altijd maar ja en amen zeggen :rolleyes:

Gatara 09-02-2003 12:34

De demonstratie tegen de Vietnam-oorlog had uiteindelijk wel zin.
!!!

In_flames 09-02-2003 14:44

Demonstreren heeft natuurlijk niet direct zin, maar zo is het in ieder geval duidelijk hoe de wereld er overt denkt. Als er in Amerika heel erg veel gedemonsteerd wordt denkt bush er heus nog wel ff over na. Hij wil namelijk gewoon herkozen worden de volgende verkiezinegn. Dus ik denk dat demonstreren wel degelijk nut heeft.

Menahem 10-02-2003 15:30

Georganiseerd protesteren door meerdere landen heeft wel degelijk zin, maar als in NL een paar 1000 man de straat opgaan wordt Bush' pis daar niet lauw van.

(Zei hij niet iets van: If you're not with us, yo're against us?)

Atje85 10-02-2003 15:32

Iedereen geeft zo ongeveer t zelfde antwoord(waar ook ik me bij aansluti), dus wat is t nut van dit topic nog???

NeoCJ 10-02-2003 15:51

Demonstreren is tegenwoordig ook niet meer demonstreren, het is gewoon slap in de regen staan voor je "statement" ...

Neej, wil je een effectief schrikbarend protest uitbrengen, dan neem een voorbeeld aan je Pa, die in de 60-70tige jaren als hippie het uitvocht met de oproeppolitie, en zodra de gummiknuppel hun nier raakte hij zijn zieligste gezicht richting de tvcamera mikte..

_ZO_ maak je pas een statement.

Gatara 10-02-2003 15:52

Citaat:

NeoCJ schreef:
Demonstreren is tegenwoordig ook niet meer demonstreren, het is gewoon slap in de regen staan voor je "statement" ...

Neej, wil je een effectief schrikbarend protest uitbrengen, dan neem een voorbeeld aan je Pa, die in de 60-70tige jaren als hippie het uitvocht met de oproeppolitie, en zodra de gummiknuppel hun nier raakte hij zijn zieligste gezicht richting de tvcamera mikte..

Haha :)

Nou... ben niet van plan om in mekaar gemept te worden, hoor! ;) Maar ik zal je tip onthouden! ;)

Menahem 10-02-2003 15:55

De
Citaat:

monstreren is tegenwoordig ook niet meer demonstreren, het is gewoon slap in de regen staan voor je "statement" ...

*ziet het al helemaal voor zich, met hele Forum op die wijze protesteren tegen Bush*

(y)

Misschien een id ??

Gatara 10-02-2003 15:56

Citaat:

Semyaz schreef:
De

*ziet het al helemaal voor zich, met hele Forum op die wijze protesteren tegen Bush*

(y)

Misschien een id ??

Neuh... geen rellen. Hoewel we wel een nep-politieman/vrouw erbij kunnen hebben die het in scene zet ;)

Menahem 10-02-2003 15:59

Citaat:

Neuh... geen rellen. Hoewel we wel een nep-politieman/vrouw erbij kunnen hebben die het in scene zet
Hehe, I like your style... :D

*Rent naar Vraag&Aanbod om te kijken of er nog een politie-uniform in de aanbieding is*

*edit mode* Nee, was al verkocht :( *edit mode*

NeoCJ 10-02-2003 16:14

Citaat:

Gatara schreef:
Haha :)

Nou... ben niet van plan om in mekaar gemept te worden, hoor! ;) Maar ik zal je tip onthouden! ;)

Slappeling :p

Maar goed :)

Gatara 10-02-2003 16:27

Citaat:

NeoCJ schreef:
Slappeling :p

Maar goed :)

Ik zie geweld (rellen) gewoon niet als een oplossing :P

NeoCJ 10-02-2003 18:28

Citaat:

Gatara schreef:
Ik zie geweld (rellen) gewoon niet als een oplossing :P
Da's uiteindelijk ook wel verstandig :p

Isa 10-02-2003 19:00

idee:A&N meeting op 15 feb op de Dam

Escapism 10-02-2003 19:07

wat als martin luther king zo gedagt had...

G-Lo 10-02-2003 19:32

Citaat:

NeoCJ schreef:

Hehe is ook een manier. :)
Maar nah, zo serieus word je dan niet meer genomen .. lijkt me.

Offtopic: Topicstarter, ga eens een eind weg met die avatar van je

DEChengst 10-02-2003 19:55

Citaat:

Escapism schreef:
wat als martin luther king zo gedagt had...
Dan had ie nou misschien nog geleefd ?

Escapism 10-02-2003 20:36

Citaat:

Desecrator schreef:
Dan had ie nou misschien nog geleefd ?
om de man zelf dan maar ff te quoten:

if a man has nothing to die for, he is not fit to live

Hooligirl 10-02-2003 20:51

Heeft helemaal geen zin, majah als je je er goed bij voelt, veel succes.

Tio 10-02-2003 20:59

Echt, ontzettend gemotiveerd is de jeugd van tegenwoordig nog.
"de oorlog komt er toch niet, dus waarom zou je demonstreren" Misschien om even duidelijk te maken dat sommige mensen het niet met de oorlog eens zijn. Thuis zitten heeft ook zo weinig effect, denk je niet?

Offtopic: wat klinkt dat eng "de jeugd van tegenwoordig"

theone87nl 10-02-2003 21:04

Citaat:

Tio schreef:
Echt, ontzettend gemotiveerd is de jeugd van tegenwoordig nog.
"de oorlog komt er toch niet, dus waarom zou je demonstreren" Misschien om even duidelijk te maken dat sommige mensen het niet met de oorlog eens zijn. Thuis zitten heeft ook zo weinig effect, denk je niet?

Offtopic: wat klinkt dat eng "de jeugd van tegenwoordig"

nee maar dan kun je je tijd wel een stuk nuttiger verdoen zoals tv kijken en die stakkertjes uitlachen die aan het protesteren zijn

Hooligirl 10-02-2003 21:18

Citaat:

theone87nl schreef:
nee maar dan kun je je tijd wel een stuk nuttiger verdoen zoals tv kijken en die stakkertjes uitlachen die aan het protesteren zijn
Haha ik hoeft nergens meer iets te posten, jij pleurt toch mijn mening erneer

nare man 10-02-2003 21:20

Citaat:

Hooligirl schreef:
Haha ik hoeft nergens meer iets te posten, jij pleurt toch mijn mening erneer
Hou je dan stil, als hij al voor je spreekt :D

G-Lo 10-02-2003 21:21

Citaat:

nare man schreef:
(jewasmevoor :| )

:D

Hooligirl 10-02-2003 21:22

Citaat:

nare man schreef:
Ja maar dan heb ik nix te doen

:o

G-Lo 10-02-2003 21:25

Citaat:

Hooligirl schreef:

Als je je dan toch verveelt zou je je eens kunnen verdiepen in de onderwerpen waarover je je 'mening' uit...

Escapism 10-02-2003 21:29

Citaat:

Glow schreef:
Als je je dan toch verveelt zou je je eens kunnen verdiepen in de onderwerpen waarover je je 'mening' uit...
:D(y)

Atje85 10-02-2003 21:37

Citaat:

Glow schreef:
:D

Een stukje uit haar info: ''Schooltype/studierichting Vwo al zou je dat niet zeggen'' Het is dat ze het zelf zegt ;)

Tio 11-02-2003 07:09

Citaat:

theone87nl schreef:
Mening uiten = niet nuttig ?
TV kijken = wel nuttig ?

Wat doe je dan in godsnaam nog hier op dit forum?

Gatara 11-02-2003 07:17

Citaat:

theone87nl schreef:
Wat is daar nuttig aan?

Gatara 11-02-2003 07:18

Citaat:

Hooligirl schreef:

Misschien is tv kijken en mensen uitlachen wel een leuk tijdverdrijf voor je. Dat doet theone namelijk ook. Vind ie nuttig ofzo.

*Burning water* 11-02-2003 11:18

Citaat:

theone87nl schreef:
Hm. Die 'stakkertjes' nemen tenminste niet klakkeloos de mening van anderen over en leggen zich niet zomaar neer bij de dingen waar ze het niet mee eens zijn.

Ik denk trouwens niet dat die demonstratie zelf zoveel nut zal hebben. Maar: man kann das nie wissen!
Bovendien kan niemand je later verwijten - ook jij zelf niet, en dat is soms best belangrijk - dat je werkeloos hebt toegezien op het starten van een dubieuze oorlog.

dyfusica 11-02-2003 11:24

misschien zal het de oorlog niet tegenhouden maar wel dat Nederland dr aan meedoet.. of al is het alleen het idee dat je het geprobeerd hebt

badaap 11-02-2003 11:25

oorlog is onvermijdelijk

badaap 11-02-2003 11:27

demonstreren helpt niet,
heeft geen zin
bush doet wat ie wil

Anne 11-02-2003 11:42

Citaat:

Kenny McCormick schreef:
idee:A&N meeting op 15 feb op de Dam
Dat idee was er al een tijdje. ;)

dyfusica 11-02-2003 11:43

Citaat:

Anneee schreef:
Dat idee was er al een tijdje. ;)
t staat nog nie in de meetingamanager

Anne 11-02-2003 11:45

Citaat:

******** schreef:
t staat nog nie in de meetingamanager
Kijk hier eens. :D

dyfusica 11-02-2003 11:48

Citaat:

Anneee schreef:
Kijk hier eens. :D
ow sorry had ik niet gezien. toen ik dat demo zag dacht ik meteen aan een of andere computermeeting ofzo..

Hooligirl 11-02-2003 14:14

Citaat:

Gatara schreef:
Misschien is tv kijken en mensen uitlachen wel een leuk tijdverdrijf voor je. Dat doet theone namelijk ook. Vind ie nuttig ofzo.
Lijkt me best gezellig

:p

NeoCJ 11-02-2003 14:32

http://www.loesje.nl/posters/archief/2003/03-01-5.gif
http://www.loesje.nl/posters/archief/2003/03-02-4.gif

Minni 12-02-2003 04:05

Citaat:

NeoCJ schreef:
http://www.loesje.nl/posters/archief/2003/03-01-5.gif
http://www.loesje.nl/posters/archief/2003/03-02-4.gif

haha :D ik vind ze wel sterk :cool:

demonstraties hebben wel zin... zie voorgaande posts :o

*Burning water* 12-02-2003 10:03

Citaat:

Minni schreef:
haha :D ik vind ze wel sterk :cool:

demonstraties hebben wel zin... zie voorgaande posts :o

Het zijn inderdaad coole posters, en hoewel ze mensen misschien aan het denken zetten, zullen ze niet daadwerkelijk een bijdrage leveren aan het voorkomen van een oorlog in Irak. Geen zin dus :(

cha0s 12-02-2003 10:37

Citaat:

theone87nl schreef:
tv kijken, nuttig? omfg! :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.