![]() |
gestraft worden...vorig leve?
k heb zo het gevoel...
dat k heel erg gestraft wordt... het is heel gek of k nou gestraft wordt omdat k geboren ben of dat k gestraft wordt door iets uit mijn vorig leve? k weet niet zijn er meer mense die zoiets denke... of wete waarom k heel erg dat gevoel heb? of weet iemand een manier om er achter te kome of je inderdaad gestraft wordt en waarom? k hoor ut graag |
Nee, je bent als geest nooit onderhevig aan een God die je straft, maar aan jezelf die vindt dat je dingen over moet doen. Ik geloof dat je hier bent omdat je dat zelf nodig vond, omdat je zelf wilde leren, en niet uit straf.
|
Ik geloof zelf niet in dat je hier bent door een of andere God of iets anders, dus ook dat hier zijn eigenlijk niet als straf bedoeld is.
Maar zelfs al zijn we hier wel door God ofzo, dan is het nooit een straf denk ik. Je kan zoveel van je leven maken, of dat lukt is wat anders, maar er zijn altijd mooie momenten, en momenten dat je gelukkig bent, en als je die op dit moment niet hebt in je leven komen ze zeker nog wel. Het leven is geen straf, het heeft alleen wel z'n ups en downs. |
ja maar k denk oowk nie da er een god ofzow is
maar k heb meer gevoel dat je nu pas op een of andere manier gaat boete voor iets in het vorige leve |
Niet elk leven is even makkelijk, zoek iets waar je sterke uit kunt putten. Dat kan vanalles zijn, maar bij de 'verkeerde' dingen zijn er mensen die je een achterlijke vinden. 'verkeerde' tussen aanhalingstekens omdat er altijd wel mensen zullen zijn die je achterlijk vinden.
|
Ik denk dat je heel graag een antwoord wil hebben, waarom je leven gaat zoals het gaat. Je bent zo wanhopig dat je zoekt naar allerlei redenen, omdat je zonder het antwoord onzekerder voelt. Misschien is het slimmer proberen iets te doen aan je leven en verantwoordelijkheden te nemen, want jij hebt je leven in de hand.
Als je toch serieus blijft geloven dat het door een vorig leven komt, kan ik je hetvolgende zeggen: In ieder leven leer je dingen, je wordt niet gestraft door een vorig leven, je wordt getest en komt moeilijkheden tegen, maar dat is omdat je persoonlijkheid/ziel moet leren en groeien. |
Dit is een lastig probleem want het heeft ook te maken of je wel/niet geloofd in vorige leven(s).
Ikzelf geloof niet in vorige levens... Dus waar het gevoel van straffen vandaan komt weet ik niet zeker. Dat weet niemand eigenlijk zeker maar iedereen kan er een eigen visie op los laten. Het is gewoon wat je er zelf van vindt want tot het is bewezen hoe het zit kan alleen jou gedachtengang en fantasie er wat van maken. En natuurlijk wat jij kiest te geloven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39. |