![]() |
Unreal 2 is niet te spelen!
hoi, ik heb vrijdag heel braaf in de winkel unreal 2 gekocht
en ben enthousiast begonnen met installeren. Nadat ik het spel had geinstalleerd heb ik hem opgestart wat erg veelbelovend verliep. Leuke 3d animatie als intro. Nu was het zo ver. Ik starte de campaign en ik kwam erachter dat ik niet hoger haal dan 10fps!! Alles hort en stoot en het is totaal onspeelbaar. Nadat ik alle mogelijk effecten op laag gezet heb, naar een resolutie van 1024 kwam ik niet hoger dan 20fps en tijdens actie ging het weer naar de 10. kortom: ik ben zwaar teleurgesteld door deze veelbelovende game, ik hoop dat er snel een of andere fix komt. Heeft iemand anders ook deze problemen? Mijn systeem is een p4 2.0ghz 256mb rdram geforce 3 sb live! platinum windows xp home |
Citaat:
koop meer geheugen (256MB) + een nieuwe videokaart (Radeon 9700 oid). Ook kan je de resolutie verlagen naar 800 x 600, 16 bits kleuren, of zelf naar 640 x 480 op 16 bits. |
Probeer eens in de geluidsopties EAX uit te zetten. :)
|
met een P4 2ghz is een gf3 en 256mb echt wel genoeg om meer dan 10fps te halen hoor. Dus om nou alleen voor U2 een videokaart van 500euro te halen is een beetje absurd...........
misschien moet je de U2 forums checken |
Citaat:
Veder kan je op hier nog lezen, iemand met een P42.4 Ghz, 512, ATI9700Pro, haal al rond de 30 Fps. Ik heb de laatste paar dagen de forums op rage3d en infogrames goed doorgelezen en daaruit concludeer ik het volgende: 1.» het spel vereist een monster cpu 2.» het is wachten op een patch van ATI 3.» dezelfde problemen zien we terug bij de snelste Geforce kaarten alhoewel er ook berichten zijn dat in een identieke pc een TI4200 sneller (minder inzakken van de fps) is dan de 9700. 4.» het is wachten op een patch van EA 5.» in sommige gevallen verdubbeld (??) de fps wanneer er high priority aan de game wordt gegeven. 6.» Badly coded. Tja... 7.» meer geheugen (>512) 8.» The game sucks (ben ik het wel mee eens maar dat verklaart niet het inzakken van de fps) 9.» We moeten niet zo zeuren 10.» Iemand vermeldde dat bij de firstrun van U2 de fps(en misschien wel bepaalde grafische instellingen (LOD bijvoorbeeld) op een of andere manier gelocked worden |
ik heb de unreal 2 forums inderdaad gecheckt en gelukkig zijn daar 1100 mensen met hetzelfde probleem als ik. Sommige mensen hebben inderdaad problemen met eax maar of ik het nou aan uit of zet maakt helaas geen enkel verschil.
Welke resolutie ik speel maakt eveneens niets uit voor de performance. Wat geheugen betreft zou ik denken dat rdram wel snel genoeg zou moeten zijn. |
Citaat:
En aangezien je WinXP hebt, neemt deze in ieder geval al 128MB in gebruik. Meer kan nooit kwaad. |
Hij hort en stoot... :S
ok dit vind ik raar: mijn systeem waaropik u2 speel: p3 866 512 ram geforce 2 gts ok niet op de allerhoogste stand maar wel medium + alle effecten en hij draait soepel.. wat is dat het probleem bij die pc van hans olo.. ik draai ook XP |
En de enige die weer profiteren van dit prutswerk zijn de gamers wiens computer wel goed genoeg is en computerfabrikanten die hun overdreven snelle computers weer kwijt kunnen aan gretige gamers die dachten dat hun pc van nog niet eens een jaar oud wel goed genoeg was.
|
Bij mij crasht die gewoon om de zoveel tijd zelfs; het spel. Bijzonder irritant.
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry hoor, maar een spel dat nu op een GF3 met 256MB zo slecht draait, is gewoon kut gecodeert. Je gaat toch geen nieuw spul kopen om een spel te draaien van een stel eikels dat niet kan coden? :rolleyes: Weer een argument om geen spellen te kopen, maar ze te downloaden. (overigens, mijn winXP gebruikt schoon nog geen 80MB RAM). |
"iemand met een P42.4 Ghz, 512, ATI9700Pro, haal al rond de 30 Fps. "
HUH!? -- Dan heeft die persoon toch echt wat fout gedaan hoor. Mijn pa heeft precies dezelfde configuratie, en wij kunnen 'm fijn spelen op 1280x1024 met alle eyecandy voluit aan. FPS ligt dan tussen de 45-60. |
Oh, en zijn PC benchmarkt 14000 punten met 3D Mark 2002. -- DirectX 8.1 geinstalleerd, Catalyst 3.0 drivers. De kaart is een Hercules 9700 Pro.
|
Citaat:
|
misschien de details, textures en alle opties een stapje minder zetten, alsmede de resolutie :confused:
|
het probleem is dat wat ik ook doe met het aanpassen van de details / resolutie géén enkel verschil maakt
|
Citaat:
|
herinstalleren werkt ook niet, ik denk inderdaad dat het met het geheugen te maken heeft. ik ga morgen even kijken of er nog ergens rdram geheugen op de kop te tikken is. Ik heb namelijk gehoord dat al het rdram geheugen eruit gaat.
|
Citaat:
Dit is duidelijk een geval van krom nederlands:D :( |
ja, maar rdram is wel erg snel, 800 mhz! als ik zou willen overstappen moet ik een nieuw moederbord een nieuwe processor en nieuw geheugen moeten kopen wat ik wel een beetje duur vind. Mijn pc is net iets meer dan een jaar oud. Ik heb geen zin om mijn p4 2ghz nu al weg te gooien
|
Citaat:
|
Citaat:
Effe proberen dan :) |
Mijn vriend heeft ook UT2 en bij hem gaat het best blokkerig maar dat komt omdat zijn videokaart maar 16mb terwijl je 32 moet hebben.
Wat wel raar is dat wanneer mijn vriend missie 1 wil starten dat hij dan telkens uit het spel gegooid wordt en dat zijn computer dan vanzelf opnieuw opstart. We zijn dus nog niet verder gekomen dan de tutorial. |
Een vriend van mij heeft een 600MHZ en een simpele Geforce4.
Maar hij heeft wel een werkgeheugen van zo´n 600. Ik heb hier maar 256 in zitten, maar binnenkort ga ik ff een uitbreiding kopen(32,50 voor 128 vind ik niet enorm duur, maar ik weet de prijzen niet) en dan installeert ie ´em ff voor me. Dat wordt lekkere eyecandy, bijna net zo lekker als de DOA games :p |
ik heb vandaag gelukkig nog 256 mb rdram kunnen bestellen. Nou maar hopen dat de verhoging van het interne geheugen mij zal helpen.
|
RAM upgrade zou echt moeten helpen. Voor zover ik weet laadt Unreal 2 een hele zooi textures in het geheugen in, als daar tekort aan is, tja, dan moet ie swappen. En dat gaat wel traag...
ach en ja of RDRAM nou beter is, denk het niet echt, gaat voornamelijk de hoeveelheid, om swappen te voorkomen. ik zit hier met een AMD TB 1.4 GHz, 512 MB DDR en een GF 3 en ik zit rond de 30 fps, op medium detail ofzo, dus op zich goed speelbaar. |
Ik heb een Pentium II 500 Mhz met 64MB Ram en geen noemenswaardige videokaart. Ik haal 1 FPS!
|
Maaaarrrrrrr, hij draait dus wel en dat vind ik best een noemenswaardige prestatie.
|
Citaat:
|
Hij geeft bij mij steeds een Critical error :(
|
same here als ie niet mijn comp opnieuw opstart.
|
Misschien heb jij een ouder versie van DirectX. Die heb je nodig om te spellen. Je kan het downloaden om www.microsoft.com. Je moet minimal DirectX 8.1 hebben om het te spellen. Of je moet een nieuwe Video Card kopen. een G4 Ti4600 van 200 -280 Euro is wel goed genoeg.
|
Citaat:
nee, het ligt gewoon aan slechte software, maar ik heb gehoord dat er een patch in de maak is om de performance problemen en eax problemen op te lossen! |
256 Mb is wel het minimale vereist voor UT2.
Ben aan het downloaden van UT2. Kijken of hij bij mij wel goed loopt. Ik heb ook UT2003 en die deed het ook bagger. Nieuwe drivers er op en hij liep weer perfect!!! |
Dan doe je toch echt iets anders fout...
Ik heb 'm laatst ook op mijn eigen bakkie gespeeld en hij loopt met het detail op medium gewoon lekker speelbaar, 30+ fps, met een XP1700+, 512mb PC2100 en een GF3 Ti200 op 210/500. Zelfs op m'n andere PC loopt hij op zich nog wel redelijk (een Pentium-4 1.5GHz met 256Mb PC800 Rambus en een GF2 Ti @ 265/450). Kwestie van drivers dus. |
Draait prima hier. :)
800mhz, 384mb & GF4. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09. |