Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   dood verklaren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=372609)

justhanna 09-02-2003 19:53

dood verklaren

wat vinden jullie er van als iemand je dood verklaard terwijl je echt niet zonder die persoon kunt leven.je weet wel dat je hem pijn hebt gedaan,maar hebt alles gedaan om het weer goed te maken. en sowieso,iemand dood verklaren,das toch niet normaal of ligt dat aan mij? don't hate me forever... :confused:

Quiana 09-02-2003 19:55

Er zal heus wel een reden voor zijn?
Als iemand jou dood verklaart,
terwijl jij niet zonder kan..
Dan zal die persoon vast denken 'jouw probleem'.
Denk dat als diegene je ècht doodverklaart,
en echt om je geeft,
dat er iets behoorlijk misgegaan moet zijn.

fiepje 09-02-2003 19:57

mjah idd

faith666 09-02-2003 20:01

Hmm voor de duiddelijkheid is dood verklaren wat een huisarts doet nadat iemand thuis is overleden zodat ze begravenisondernemer enzo gebeld kan worden....

Kijk, dood verklaren, groot woord.....en als diegene echt zoveel voor je betekend dat je m of haar echt niet kwijt wil hoop ik voor je dat het wederzijds is en dan komt het vanzelf wle weer goed..

En het ligt echt niet aan jou. komt vaker voor, geloof me :rolleyes:

tacidvs 09-02-2003 20:16

Ik dacht ook al; "dat is toch alleen een probleem als de persoon die jou doodverklaard een arts is...", maar nu snap ik het al wat beter :)

ieyor 09-02-2003 23:30

Je zegt zelf, je hebt hem pijn gedaan. Dan is het toch nu bestwel logisch dat hij geen contact meer met je wil? Blijf niet aanhouden als hij echt niet wil, daar pijnig je alleen jezelf mee. En je gaat hem alleen maar meer irriteren zodat, zoals nu dus, hij helemaal niks met je te maken wil hebben.
En ik weet niet hoe je hem pijn hebt gedaan ofzo, maar als hij je doodwenst zal t vast niet zomaar iets zijn geweest.

nare man 10-02-2003 00:23

Doodverklaren? Dat vind ik een beetje pauperige instelling. Volledig negeren, heet dat geloof ik in normaal Nederlands.

Ciskaatje 10-02-2003 15:45

Ik denk dat zeker net zo belangrijk is hoe hij/zij het heeft gezegt als wat hij/zij heeft gezegt.
Als het in een opwelling was is het achteraf vaak veel minder gemeend. Bovendien, als diegene zoveel voor jou betekend, moet jij toch ook zeker iets voor diegene betekenen?

Maar het ligt aan de persoon die het heeft gezegt, het ligt aan wat er allemaal is gebeurd, het ligt aan de manier waarop het is gezegt. Doodverklaren gaat wel heel ver, dat ben ik met je eens. Ik zou denken dat zoiets eerder in een opwelling is gezegt, en dus niet echt gemeend is. Maar ik weet niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan.

KissMyJackass 10-02-2003 20:23

Hmm, om iemand echt op zo'n manier te negeren, is wel iets voor nodig... :confused:
Ik denk wel dat als iemand jou doodverklaart er behoorlijk wat gebeurt is tussen jullie!! En t hoeft niet te betekenen dat je niks betekent voor diegene, maar diegene wil je gewoon niet meer zien denk ik... Als je 'mazzel' hebt vergeeft diegene je ooit nog, maar in t begin is t het beste om diegene met rust te laten denk ik..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.