![]() |
Een korte nacht maken - hoeveel kun je dan het beste slapen (spoed;))
Ik moet nog veel leren en heb morgenochtend een wiskundetentamen (k weet t, moet ook eigenlijk niet op t forum zitten). Ik zal dus geen acht uur slaap kunnen halen. Hoeveel uur kan ik dan het beste slapen zodat ik morgenochtend toch nog redelijk fris die toets kan maken? 4 uur? 6 uur? Wat is zeg maar het minste waarmee je (voor één nachtje dan) toch goed kunt functioneren? Kun je beter één slaapcyclus of juist 1,5 slapen?
Naja jullie begrijpen mijn punt;). |
ehm ik weet het niet precies... hmm misschien gewoon zo lang mogelijk zeg maar...
mja of misschien niet. want misschien zit je dan net midden in een slaap-periode... neej sorry, ik heb geen idee eigenlijk :o nuttlose post :o |
Volgens mij is het zo dat als je weinig slaap krijgt, dat wel invloed heeft op makkelijke taken, maar niet op moeilijke taken..
Dus als je bijvoorbeeld lopende band werk doet ofzo, dan merk je heel erg dat je moe bent, maar een wiskunde toets eist veel meer inspanning en dan merk je het niet zo.. En ik denk dat 6 uur wel een goed aantal uur is om nog te slapen, en anders gewoon zoveel als mogelijk is :) |
Anders ga ik nu gewoon slapen, ik doe toch niks nu:o.
|
geen flauw idee. Ik denk pauzes. Anders ben je straks zo moe dat je niet meer kan leren.
|
pauze's idd. maar dan wel minimaal 90 minuten, omdat je dan anders bijna niet uitgerust bent. ook belangrijk: niet verslapen!!!
(beetje aan de late kant, maar goed :p) |
Citaat:
|
6 uur
maar als je minder dan 2 uur kunt slapen, zou ik helemaal niet slapen (denk ik?) |
Citaat:
Dan wordt je moeier wakker dan dat je ging slapen. @ stout; Hoe is je tentamen gegaan? Dashja |
Een onderzoek heeft uitgwezen, dat je beter kan gaan slapen ipv te leren. Heel de nacht doorleren haalt niks meer uit... ZEGGEN ZE! Maar ik doe t zelf ook wel es en bij mij helpt het dus wel... ik zou 4 uurtjes toch ZEKER wel aanraden.. Leer ze!
|
Citaat:
|
gewoon niet slapen (y)
|
Je kunt zo nu en dan best een nachtje overslaan.
Als je daarna maar goed slaapt. |
Citaat:
neem voorbeeld van my 40 uur wakker .. en toen 14 uur geslapen daarna ;) |
Citaat:
|
Ooit eens 4u, maar nadien was ik kapot, moest de dag erna nog praktisch gaan doen...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29. |