![]() |
When the drugs don't work
Hoe denken jullie bijvoorbeeld over het drugsgebruik bij artiesten? Ik persoonlijk, vind het geen probleem, als de kwaliteit van de muziek oke blijft. Het jammere ervan is, dat het vaak vroeg of laat fout gaat....maar dat is de latere werking ervan. Dus, hoe denk jij hier over?
|
Als de muziek goed blijft, mogen ze wat mij betreft zoveel cocaine snuiven dat ze aan michael jackson advies vragen hoe hij dat toch doet.
Soms werkt het volgens mij inspirerend. |
gaan hun gang maar, vinnet soms wel beetje afknapper assik wat lees over het drugs gebruik, maar ach, ze doen maar..
|
The Verve
Now the drugs don't work, they just make you worse But I know I'l see your face again... :D Tja, zelf weten natuurlijk, maar as het (zoals bijv. bij Oasis) zo gaat dat ze zich lamzuipen, een ongeluk krijgen, en dus duizenden fans teleurstellen omdat het concert afgelast wordt, dan vind ik het niet kunnen. Artiesten worden alleen groot door hun fans, dus moeten ze er ook genoeg aan doen om die fans te eren. |
Citaat:
|
Citaat:
betwetertje :) |
Ik vind t jammer en kansloos als ze t misbruiken. Als ik er niks van merk verder interesseert t me geen zak..
|
Achja bier en wiet, ook daar schiet je niet bijster veel mee op volgens mij, maar moeten ze zelf weten.
Hard drugs keur ik altijd af. |
Goed dat je met the Verve aankomt want dat is een goed voorbeeld van het muzikanten-drugs dillemma.
Zonder (hevig) drugsgebruik had die band (en dat geldt ook voor vele andere bands) nooit de muziek gemaakt die ze nu wel hebben gemaakt; muziek die in mijn ogen briljant is en ik voor geen goud zou willen missen. Naarmate het drugsgebruik toenam werd de muziek steeds intenser maar ook de spanningen binnen de band en dat leidde tot een tijdelijke en uiteindelijk tot een defintieve breakup: einde band. Ik denk dat je niet per definitie een oordeel over drugsgebruik bij muzikanten kunt hebben omdat de gevolgen echt per geval verschillen; ik weet in elk geval zeker dat er erg goede dingen uit voort zijn gekomen (Pink Floyd) en ook erg slechte dingen (de dood van Janis Joplin). |
Stone temple pilots, en dan met name die scott weiland kon er ook wat van
maar afkicken helpt, zie het geweldige resultaat van 'shangri la dee la' |
't zal mij aan m'n reet roesten, als de muziek er maar niet minder van word.
|
compenseer het met 2 ons groente en 2 maal fruit
nee ik vind het wel minder om ergens te lezen dat iemand de muziek aan een lamme bui te danken heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Drugs MAKEN GEEN muziek. |
Citaat:
Citaat:
Toch moet je toegeven: the Beatles, the Doors, Cream, The Byrds, Pink Floyd, Rolling Stones... Ik snap dat je met een lijstje kunt aankomen met briljante muziek van 100% cleane muzikanten maar de muziek hierboven zou ik voor geen goud willen missen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar voor het zeflde geld hadden sommige artiesten diepzinnigere muziek gemaakt als ze er niet aan waren begonnen... who are you to know? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk ik weet dat nofx drugs gebruikt, en ik vind hun toevallig de vetste band die er is.... Als je drugs gebruikt is dat een deel van je leven.... een deel van je eigen cultuur... je lifestyle je houding... En als je dat aanspreekt,spreekt die muziek je misschien ook wel eerder aan... Net als dat iemand die in een boerendorp woont en teveel drinkt eerder naar jovink zal luisteren en iemand die straight edge is eerder naar sXe Hardcore zal luisteren. |
zolang ze niet te watsed zijn bij een optreden vink alles prima
|
Citaat:
En dat wat zo geweldig is aan bijvoorbeeld The Piper At The Gates of Dawn (eerste album van Pink Floyd) kan echt alleen worden verklaard door het drugsgebruik van de bandleden (met name Syd Barret). Als voetballiefhebber ben je die scout van van Basten toch ook dankbaar? Of had je 'm echt liever broodjes zien bakken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[edit]: nog wat toevoegingen voor de fans: De ultieme cocaine plaat: Fleetwood Mac - Rumours De ultieme heroine plaat: The Velvet Underground & Nico De ultieme alcohol plaat: Neil Young - Tonight's the Night |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36. |