![]() |
God??
En ik heb 2 vraagjes en 2 stellingen
waarom staat in de 10 geboden "gij zult niet doden" als de hemel een geweldige plaats is? En is er een hell om mensen heen te sturen die iets slechts hebben gedaan, of juist om mensen heen te sturen omdat ze het verzwegen hebben (tegenover god)? Stelling 1 : Goedheid komt niet uit een god, dat moet uit jezelf komen. Stelling 2 : Het geloof wordt als middel gebruikt, om de angst voor de dood te verminderen. |
Citaat:
Omdat er geen rationeel bewijs bestaat over het bestaan van een god is er op deze stelling geen uitsluitend antwoord te geven. Stelling 2 : Dat is misschien door sommige mensen zo bedoeld, maar anderen putten er kracht uit. Weer anderen (zoals ik) moeten er smakelijk om lachen en voelen zich daardoor weer een stukje beter. |
Citaat:
2. Je kan niets verzwijgen voor god. (volgens de joods- christelijke leer) stelling 1: God spoort aan tot goedheid en hoopt dat je de goede beslissingen neemt op basis van zijn geboden. stelling 2: A dead atheist is someone who is all dressed up with no place to go." James Duffecy :D |
Citaat:
|
Citaat:
jij hebt het recht niet voor andere mensen te bepalen dat ze vroegtijdig moeten sterven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
De mens is uit zichzelf tot geen enkele Goede daad in staat
een van de dogma's van de christelijke leer en och stelling 2 is al zovaak onderuit gehaald dat ik zou zeggen gebruik de search en wees verrast het word namelijk erg saai |
Citaat:
Het kan ook rustgevend werken om te denken dat God niet bestaat. Je bent aan niemand verantwoording verschuldigd in dit geval. En bij de meeste mensen is het natuurlijk een geruststelling. |
Citaat:
dat zou niet zo fijn zijn dus let's pray there is no God |
[QUOTE]harrie the 5th schreef:
waarom staat in de 10 geboden "gij zult niet doden" als de hemel een geweldige plaats is? De 10 geboden zijn niet voor de hemel bedoeld maar voor de mensen die op aarde leven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
[QUOTE]Edithjuh schreef:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ooit eens een vrouw bekeken en gedacht daar wil ik wel eens hetr bed mee delen?? ik veel te vaak en dat is ruim voldoende :) of all1 al ged8 om een leugen te vertellen?? sorry maar dan is het al niet meer mogelijk om in de hemel te komen want tov God's witheid kan geen enkel smetje bestaan en is alles wat wij doen zwart maar gelukkig kunnen we dit oordeel aan de rechtvaardige overlaten IIG weet ik dat de enige manier om in de hemel te komen is is via jezus en zijn bloed |
Citaat:
|
Ja, het is een behoefte van de mens om zichzelf tegen de dreigende dood te beschermen; elk levend wezen zal zich tegen een bedreiging met de dood verzetten. Door over zijn toekomstige dood na te denken maakt de mens er eigenlijk een onmiddelijk gevaar van. Hij verdedigt zich ertegen door het te ontkennen. Hij kan niet ontkennen dat zijn lichaam zal sterven en vergaan - daar zijn te veel bewijzen voor; daarom lost hij het probleem op door een onsterfelijke ziel te bedenken - een ziel die meer zijn eigenlijk 'ik' is dan zelfs zijn eigen lichaam. Als de ziel in een hiernamaals kan voortleven heeft hij de dreigende aanslag op zijn leven overwonnen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20. |