Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Orgineel onderwerp PO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=373547)

Lucky Luciano 10-02-2003 17:58

Orgineel onderwerp PO

Hoi ik zoek een orgineel onderwerp voor een PO. Het mag de complete economie bestrijken. Ik had zelf al bedacht de financiele problemen van bepaalde voetbalclubs, maar ik denk niet dat iedereen van m'n groepje het daarmee eens is. Dus als jullie nog wat ORGINELE onderwerpen hebben, graag. :)

@Moon 11-02-2003 16:09

humm...originele......ehh globalisering??? daar heb ik mijn PO over gemaakt. En voor mijn profielwerkstuk, hoorde ook bij het vak eco, of transferverkeer het fundament is van mainport Schiphol. Onder transferverkeer wordt overstappende passagiers bedoeld. Is best wel interessant.

Boogie 11-02-2003 19:33

- De invloed van oorlog op de economische situatie
- De oorzaken van een daling van de economie

Thomas 12-02-2003 15:43

E-Commerce waarom het niet lukt en waar het aan ligt?

JCH83 12-02-2003 21:11

Citaat:

Wawl schreef:
E-Commerce waarom het niet lukt en waar het aan ligt?
Enige goede voorbeeld van een succevolle e-commerce site is ebay. (IMO)

Misschien omdat het de eerste site is die een compleet nieuw product (namelijk online veilen, waarbij iedereen mee kan doen) heeft aan te bieden. Andere bedrijven vergemakkelijken alleen maar hun bedrijfsprocessen dmv internet.

Mattaba 15-02-2003 12:58

Iets over de staatsschuld?

Thomas 16-02-2003 21:24

Citaat:

JCH83 schreef:
Enige goede voorbeeld van een succevolle e-commerce site is ebay. (IMO)

Misschien omdat het de eerste site is die een compleet nieuw product (namelijk online veilen, waarbij iedereen mee kan doen) heeft aan te bieden. Andere bedrijven vergemakkelijken alleen maar hun bedrijfsprocessen dmv internet.

Eej, nu hoeft hij niet eens meer een PO te maken. De essentie hebben we hier te pakken. :p (y)

BezoekerX 18-02-2003 15:19

Neem geen fuseren: Weinig Info!
...Kartel Vorming, Heineken, Aandelen, enz. enz.>>>>

Thomas 18-02-2003 19:09

Citaat:

BezoekerX schreef:
Neem geen fuseren: Weinig Info!
...Kartel Vorming, Heineken, Aandelen, enz. enz.>>>>

Nederlandse mededingingsbeleid en de NMa.

Lucky Luciano 18-02-2003 21:42

tnx iedereen:)

We doen het met iets over groene beleggingsvormen, nu all1 nog een hoofdvraag en deelvragen bedenken.
Een vergelijking ofzow tussen groene en gewone beleggingsfonsen

Blisss 21-02-2003 20:32

Misschien iets over de Raam, die geldeenheid die laatst uitgegeven is door een of andere sjeik of zo en in verschillende landen wordt geaccepteerd. Vond ik wel intrigerend en lijkt me een boel over te vertellen: hoe dat kan, het principe, of het betrouwbaar is enz enz.

Hoezo vinden jullie trouwens dat Ebay de enige goed geslaagde e-commerce site is. Er zijn toch veel meer voorbeelden van mensen die bakken met geld hebben verkocht via internet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.