![]() |
huiswerk vrij op maandag??
Hoi,
Ik wil graag reacties horen op de stelling: Huiswerk vrij op maandag na het weekend Eens (y) of oneens (n) en graag een argument erbij. Groetjes RJ Mijn mening. Eens, omdat het weekend voor mij heel druk is i.v.m. hobby's en werk. |
Oneens, de spreiding wordt dan beperkt. Waardoor er een hogere concentratie komt te liggen, hogere werkdruk
|
Mee eens, je moet weer bijkomen na vrijdag en zaterdag tot diep in de nacht tv kijken en computeren, dus je moet op zondag weer vroeg naar bed :D
|
Citaat:
|
Hoi,
wie plant er hier?? Geef ook even de mening over de stelling Groetjes RJ |
oneens.. het begint het heir mee. wat word het volgende? geen huiswerk op vrijdag zodat je je kan voorbereiden op het weekend. week voor de proefwerkweek geen les zodat je thuis kan leren?
+de redenen die er al staan en ik plan een beetje.. als ik weet dat ik een moeilijk proefwerk krijg begin ik wel te leren van tevoren (en hiemree bedoel ik niet de ochtend voor het proefwerk) en soms doe ik van tevoren ookwel wat. alleen ik ga niet alles heel erg bijhouden, gewoon zoveel als ik moet doen en ik zorg ervoor dat ik het op tijd af heb en nog wat vrije tijd over hou |
Dat zou ik wel fijn vinden; ik heb een hekel aan huiswerk maken op zondag en werk meestal al op donderdag vooruit om het nauwelijks te hoeven doen. Als je voor maandag huiswerkvrij hebt, kan het later worden opgegeven. Dat dit de werkdruk beinvloedt doordeweeks kan dan wel zo zijn, maar als je het meer wilt spreiden kun je dat natuurlijk ook zelf doen, dus dat je dan voor maandag alvast een deel maakt.
Meer vrijheid is gewoon handig, omdat je zo zelfstandiger kunt werken, en zelf je werk meer moet/kunt plannen. |
Wat te doen bij veel huiswerk op maandag en je bent zweefvlieger en modelvlieger waar al je tijd in gaat zitten in het weekend??
Vrijdag moet je werken?? Groetjes RJ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oneens, ten eerste boeit het echt niks of je het bij ons af hebt of niet. Nou ja, heel soms, maar dat boeit ook weinig.
Ten tweede let ik nooit echt op datums. Ik maak gewoon wanneer ik 'zin..' heb, dus als ik in het weekend geen zin heb, dan doe ik ook niks. Uiteindelijk ben jezelf verantwoordelijk over je proefwerk-resultaten. Dus als je maar goed genoeg leert, kan je zelf gewoon bepalen wanneer je het doet. En als je geen zin hebt in het weekend dan doe je het dan niet. Dat is mijn mening dan. |
Oneens, spreiding is moeilijker, slechtere planningsvaardigheden en een gevolg zou kunnen zijn dat er minder stof wordt gevraagd, waardoor het onderwijs waarschijnlijk verslechtert.
|
Citaat:
|
Oneens,
correctie: Huiswerk vrij op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag, |
oneens.
1. Dan krijg je van dinsdag t/m vrijdag alleen maar meer huiswerk. 2. Bijvoorbeeld het vak Frans1 heb ik alleen op maandag, hoe zou je dat dan willen doen? Helemaal geen huiswerk meer voor dat vak? |
Citaat:
Tip: Maak nooit huiswerk |
Nou ja ik vind het een beetje onzin. Er zijn mensen die het heel relax vinden om in het weekend hw te maken...
Daarnaast als je hwvrij wilt zijn, maak je toch gewoon je hw niet, zo pak ik het dan tenminste aan als hw me niet uitkomt/ als ik geen zin hebt... Na een vakantie vind ik het dan logischer om hw vrij te zijn! |
nou mevrouwM dan zul je goede punten halen als je GEEN huiswerk maakt......
Ik sluit dit onderwerp, want ik weet genoeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
O dus daarom ben ik blijven zitten ;)... Nee maar af en toe geen huiswerk maken, dan hoef je niet gelijk slechte punten te halen hoor! Als je de rest van de week heel hard aan school werkt... |
Citaat:
|
uhm what about helemaal geen huiswerk en wel de toetsen--> zoek zelf uit hoe je het leert en wannneer
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |