Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   De laatste week (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=37391)

Somebody Special 22-11-2001 07:41

De laatste week

Ik hoop dat dit de laatste week van mn poblemen is.
Vandaag ga ik met mnbeste (sexueel misbruikte) vriendin naar de GDD.
Ze zal de hulp krijgen die ze nodig heeft en heel, heel langzaam zal ze uit haar dal kruipen.
Als dat zo is zal er een grote last van mn schouders vallen.

Morgen ga ik voor mezelf naar de huisarts, hij zal kijken wat het beste voor me is.
Zie het niet zitten maar moet.
Zoals ik nu alles doe, nee, dat hou ik geen 2 weken meer vol!

Ik eet niet, ik slaap niet (heb mn dag-nacht ritme omgedraaid) en kan het snijden niet meer stoppen...

Zou het vanaf volgende week 'beter' gaan?
Nee., niet beter maar dan zullen we de hulp krijgen die we nodig hebben om in deze wereld te kunnen overleven...

Doc 22-11-2001 07:43

Ik denk dat 't een goede stap is dat je naar de dokter gaat.

En heel veel sterkte met je vriendin.

*knuff*
Doc

Internationalist 22-11-2001 10:01

Citaat:

somebody special schreef:
Ik hoop dat dit de laatste week van mn poblemen is.
Vandaag ga ik met mnbeste (sexueel misbruikte) vriendin naar de GDD.
Ze zal de hulp krijgen die ze nodig heeft en heel, heel langzaam zal ze uit haar dal kruipen.
Als dat zo is zal er een grote last van mn schouders vallen.

Morgen ga ik voor mezelf naar de huisarts, hij zal kijken wat het beste voor me is.
Zie het niet zitten maar moet.
Zoals ik nu alles doe, nee, dat hou ik geen 2 weken meer vol!

Ik eet niet, ik slaap niet (heb mn dag-nacht ritme omgedraaid) en kan het snijden niet meer stoppen...

Zou het vanaf volgende week 'beter' gaan?
Nee., niet beter maar dan zullen we de hulp krijgen die we nodig hebben om in deze wereld te kunnen overleven...

wil je ajb van de wereld winnen?

Somebody Special 22-11-2001 10:33

Citaat:

Internationalist schreef:
wil je ajb van de wereld winnen?
Ik vecht al bijna 2 jaar tegen deze k*t wereld...
Het gaat steeds moeilijker, wordet steeds zwaarder http://forum.scholieren.com/frown.gif

BoRNLoZeR 14-12-2001 18:12

Citaat:

somebody special schreef:
Ik vecht al bijna 2 jaar tegen deze k*t wereld...
Het gaat steeds moeilijker, wordet steeds zwaarder http://forum.scholieren.com/frown.gif

je wordt zelf ook steeds sterker en krijgt steeds meer hulp, you can beat the world

-SoloWolf- 31-03-2005 18:52

Erg oud topic, maar togh... Ik denk dat er veel van deze mensen zjn. Wat denken jullie, moeten deze mensen 'gedwongen' hulp aan moeten nemen of moeten ze zelf initiatief nemen...?

Panini 31-03-2005 18:53

:nono: niet up!

RIV 31-03-2005 18:55

ik heb zelf ook nogal wat problemen waar ik niet geholpen mee wil worden, ook al zijn ze wel minder erg dan van somebody special denk ik.
Lijkt me gedwongen hulp verschrikelijk eigenlijk...
Maarja daarom is het ook gedwongen

-SoloWolf- 31-03-2005 18:56

Citaat:

Panini schreef op 31-03-2005 @ 19:53 :
:nono: niet up!
Ik vond het een punt waar (psychologisch) een discussie over gevoerd kan worden... Daarom up ik hem zodat er een voorbeeld bij is

Panini 31-03-2005 19:00

Dan kan je em ook quoten ;) heb je niet het hele topic voor nodig

maargoed, nu ik hier toch ben :
ik zou het eigelijk niet weten. 't komt er op neer dat je als je niet snel genoeg initiatief neemt, je gedwongen wordt :)

justanothern00b 31-03-2005 19:01

Ik denk dat het een goede stap is om een 'gedwongen' opname in te stellen. automutilatie is togh een teken van een te grote druk, en die kan leiden tot een zelfmoord wat veel pijn achterlaat.

Aan de andere kant, hoe kan je iemand verplichten om zich 'te melden' bij een depressie of als die persoon aan zelfbeschadiging doet, het is en blijft een 'vrijheid' wat je met je eigen doet...

Ikzelf weet het niet, beide heeft iets goeds. Maar als we het ene tegen het andere opwegen vind ik vrijheid togh belangrijker, dus nee, geen verplichting...

RIV 31-03-2005 19:01

oja?
ik wist niet dat je daartoe gedwongen kon worden...
Het is je eigen keus...

-SoloWolf- 31-03-2005 19:09

Citaat:

RIV schreef op 31-03-2005 @ 20:01 :
oja?
ik wist niet dat je daartoe gedwongen kon worden...
Het is je eigen keus...

Niemand zei dat je gedwongen wordt, dat zijn jou woorden. Maar hoe bedoel je dan, je eigen keus...

RIV 31-03-2005 19:12

Citaat:

Panini schreef op 31-03-2005 @ 20:00 :
Dan kan je em ook quoten ;) heb je niet het hele topic voor nodig

maargoed, nu ik hier toch ben :
ik zou het eigelijk niet weten. 't komt er op neer dat je als je niet snel genoeg initiatief neemt, je gedwongen wordt :)

Panini schrijft dus dat als je te lang w8 je gedwongen wordt.

met eigen keus bedoel ik hulp zoeken

-SoloWolf- 31-03-2005 19:16

Citaat:

RIV schreef op 31-03-2005 @ 20:12 :
Panini schrijft dus dat als je te lang w8 je gedwongen wordt.

met eigen keus bedoel ik hulp zoeken

Er is geen wet of iets dergelijks dat je gedwongen wordt, dat je het even weet:)

Ten tweede, dat hulp zoeken wist ik al. Maar stel een persoon lijd aan automutilatie, zelfbeschadiging, en KAN niet meer stoppen. Is het dan verantwoord om die persoon 'zijn/haar gang te laten gaan?

RIV 31-03-2005 19:18

ah ok,
ik lijd niet aan automutilatie, zie er het nut niet van in, kan ik net zo goed meteen overstappen naar zelfmoor =|
, maar het lijkt me niet echt verantwoord idd, maarja wie ben ik om een beslissing te maken over iemand anders vrijheid?

Mushu 31-03-2005 21:21

Een up van 3 en een half jaar is niet echt heel boeiend. Dan mag je zelf wel een nieuw topic openen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.