![]() |
Compaq upgraden
Ik heb hier een compaq staan 333 met maar 64 mb ram best om te chatten enz maar ik zou hem op zich wel willen upgraden naar 128 of zefls 256 mn ram is dit mogelijk met een compaq en moet ik dan speciaal compaq mb ram kopen ofzo of kan alles er in. en gaat dat ram samen met de huidige processor? het is een compaq deskpro
|
??
|
Ik weet niet of Compaq andere producenten toelaat maar als dat hoef je niet perse ene van Compaq te kopen.
En Upgraden van 64 MB Ram naar 128 of 256 MB Ram gaat. En gaat met de processor lijkt me |
Je kan naar 256 upgraden ja, heeft dat RAM geen merk etc?
|
Citaat:
|
Nee is denk ik PC100 SDRAM, kun je zo in een winkel een 128MB PC133 SDRAM module kopen en ernaast zetten. :)
Hoeft dus niet hetzelfde merk te zijn. Ook PC100 en PC133 door elkaar gebruiken maakt niet uit, aangezien je FSB toch 66MHz is. |
Citaat:
|
Praktisch niks. Zoals je hier kan zien begint dat al rond zo'n €30,-.
|
http://www.tweakers.net/pricewatch/2565
€19 :p Merkgeheugen heb je toch niet nodig, en PC133 is goedkoper dan PC100. Maar een computerwinkel next-door zouden ze ook redelijk goedkoop moeten hebben hoor. |
Citaat:
|
Als die compaq verder een gewone computer is, yep. :)
En heel makkelijk te installeren.. comp uit (stekker eruit) en het reepje geheugen naast het reepje wat er al inzit stoppen.. stevig aandrukken, totdat de 2 klemmetjes klik zeggen. :) |
Citaat:
|
Check dit topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=374636 Ik durf het dus niet te zeggen op PC133 gaat werken in die Compaq van je.... |
Citaat:
|
Neem gewoon PC133. Dat draait normaal gesproken probleemloos op 100Mhz.
Mocht dit echt niet werken, dan kan je het vast wel omruilen. |
PC133 is goedkoper dan PC100. En PC133 kun je ooit nog gebruiken in een SDR systeem.
|
JE kan beter een nieuwe computer kopen (al is he tmaar een zelfbouw van 300 euro) want compaq is nix (n)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47. |