Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   waarom zijn ouder zulke eikels (please reageren) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=37413)

Tiesch_ W 28-10-2001 19:26

waarom zijn ouder zulke eikels (please reageren)

m`n moeder is toen ik een jaar was gescheiden van me pa

toen ik vijf was heeft ze als wanhoopsdaad
een kranteartikkel geplaatst en daardoor is ze nu reeds jaren getrouwd met een klootzak genaamd geert.

als hij een ochtendhumeur heeft zeg ik een verkeerd woord en dan loop ik weer met een blouw oog of een dikke lip rond.

ik ben wel een beetje alternatief en wil graag anders zijn dan anderen maakt opzich nie uity toch
als ik iets nieuws heb dan gaat hij me altijd uitlachen en me afkraken

voorbeeld:

laatst had m`n moeder een kapotte panty

ik dat ding om me arm heen
krijg ik van hem weer commentaar
hij zei letyterlijk dat ik gestoord was .

nou dan word ik pisseg

logisch toch dat ik op hem sneller pisseg word dan normaal .

andere door hem veelgebruikte woorden zijn

klootzak sukkel kneus debiel.

maar ik ben hem zat .

de maat is vol.

de volgende keer dat hij met slaat gaat hij pijn lijden

tiesch

Snufje 28-10-2001 19:31

Kan je niet gewoon een gesprek met hem beginnen en hem duidelijk maken dat je daar niet tegen kan..?

elsbizkit 28-10-2001 19:32

wat is nu de bedoeling? dat ik je vraag ga beantwoorden? Ouders zijn geen eikels. Dat is hetzelfde als 'de JEUGD' van tegenwoordig vernieldt bushokjes. Jij vindt Geert een eikel en ik na het lezen ook.
Je moet praten met hem, je moeder, familie en desnoods een bemiddelaar. Sorry, geen antwoord opje vraag waarom ouders eikels zijn maar alleen een advies.

Tiesch_ W 28-10-2001 19:39

Citaat:

Snufje schreef:
Kan je niet gewoon een gesprek met hem beginnen en hem duidelijk maken dat je daar niet tegen kan..?
lukt nie als dat doe en ik probeer m er op te wijzen dan word hij pisseg en zegt hij da k me`n grote bek moet houden nou ja je begrijpt het wel dan word ik pisseger en krijhg ik op den duur geen nuttig woord meer uit me bek

tiesch

Tiesch_ W 28-10-2001 19:40

Citaat:

elsbizkit schreef:
wat is nu de bedoeling? dat ik je vraag ga beantwoorden? Ouders zijn geen eikels. Dat is hetzelfde als 'de JEUGD' van tegenwoordig vernieldt bushokjes. Jij vindt Geert een eikel en ik na het lezen ook.
Je moet praten met hem, je moeder, familie en desnoods een bemiddelaar. Sorry, geen antwoord opje vraag waarom ouders eikels zijn maar alleen een advies.

thanx maar k heb al veel geprobeert

elsbizkit 28-10-2001 19:41

Citaat:

Tiesch_ W schreef:
thanx maar k heb al veel geprobeert
zoals wat?

Tiesch_ W 30-10-2001 13:01

Citaat:

elsbizkit schreef:
zoals wat?

heel veel ik leef al 13 jaar in hetzelfde huis met hem 13 lange zware jaren .

ik heb geprobeert aardig tegen hem te doen.
spelletjes met hem doen trainen etc etc
maar altijd zoekt hij wel weer wat om mij mee de grond in te trappen of me om uit te schelden .

zeg ik er heel normaal en rustig neemt hij me niet sereus en gaat gewoon verder

zeg ik het wat luider of een beetje pisseg dan zegt hij gelijk da k nie brutaal moet worden en geen grote bek moet hebbuh zoniet pakt hij me wel.

maar de oplossing is in zicht

ik ga op mezelf wonen.

elsbizkit 30-10-2001 15:22

dat is een uitweg, geen oplossing. Nu is die vent niet zo belangrijk maar het zou erg zijn als je hierdor de band met je moeder verliest

Iotje 18-12-2001 09:39

Volgens mij weet je al wat ik er van vind. Hij is een enorme lijer. En ik zou wel wille zeggen dat je het niet moet pikken en dat doe jij volgens mijook niet, maar ik pik het zelf eigenlijk ook wel. DOM!
IO

timonx 18-12-2001 10:37

Ten eerste heeft hij het recht niet je te slaan en al zeker niet omdat hij je echte vader niet is. Waarschijnlijk zit hem hier ook de frustratie bij hem. Ik weet niet als hij zelf ook kinderen heeft maar waarschijnlijk kan hij het niet accepteren dat hij niet je echte vader is.

Het verhaal komt me zelf ook wel enigzins bekend voor niet dat mijn ouders me slaan hoeven ze echt niet te proberen, maar dat uitschelden enzo. Ik wil trouwens ook op mezlef gaan wonen omdat er thuis echt geen oplossing meer si.

Dit type mensen is meestal niet voor rede vatbaar en moeten altijd gelijk hebben daardoor valt er niet met ze te praten.

Als je hulp nodig hebt moet je me maar mailen, maar laat je in ieder geval niet slaan daar kun je heb trouwens voor aanklagen

Doc 18-12-2001 11:12

Iotje:
Niet reageren op topics ouder dan 2 weken, zeker niet nutteloos!

Draad Gesloten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.