Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   niet leven (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=37419)

michelle_flo 18-12-2001 21:19

niet leven

hoi allemaal
ik wil geen medelijden of zielig doen,maar ik vind dat ik al best wel wat heb meegemaakt in mijn leven.er komen steeds meer probleempjes bij en nu is bij mij de maat vol.ik wil niet meer leven,maar een einde er aan maken durf ik niet,wat kan ik het beste doen ?
michelle

Marc S 18-12-2001 21:21

Verder leven?

BoRNLoZeR 18-12-2001 21:23

doellooz door het leven gaan net zoals mij

michelle_flo 18-12-2001 21:26

Citaat:

BoRNLoZeR schreef:
doellooz door het leven gaan net zoals mij
en steeds ongelukkiger worden?dacht het niet.mijn doel was om gelukkig te worden maar word steeds ongelukkiger en dar krijg je ook genoeg van.

Marc S 18-12-2001 21:29

Citaat:

michelle_flo schreef:
en steeds ongelukkiger worden?dacht het niet.mijn doel was om gelukkig te worden maar word steeds ongelukkiger en dar krijg je ook genoeg van.
Wat voor problemen heb je eigenlijk?

michelle_flo 18-12-2001 21:31

Citaat:

Marc S schreef:
Wat voor problemen heb je eigenlijk?

echte problemen is een groot woord.ik heb het gevoel dat alles me tegen zit,veel mensen doen me pijn of hebben me pijn gedaan.en ik pieker heel erg en kan niks van me af zetten,waardoor in mijn belevind alles erger lijkt.alle kleine dingetjes stapelen zich op en ik heb er gewoon geen zin meer in.

sorry ben een beetje vaag

Marc S 19-12-2001 07:26

Citaat:

michelle_flo schreef:
echte problemen is een groot woord.ik heb het gevoel dat alles me tegen zit,veel mensen doen me pijn of hebben me pijn gedaan.en ik pieker heel erg en kan niks van me af zetten,waardoor in mijn belevind alles erger lijkt.alle kleine dingetjes stapelen zich op en ik heb er gewoon geen zin meer in.

sorry ben een beetje vaag

Je begrijpt zelf dat alles wat je bevind erger lijkt dan het is, maar je hebt er geen zin meer in?

http://forum.scholieren.com/confused.gif

michelle_flo 19-12-2001 08:00

het is allemaal wel een beetje erg,maar door piekeren en andere dingen die gebeuren/gebeurd zijn maakt het voor mij erger

ik kan er ook niks aan doen http://forum.scholieren.com/smile.gif

michelle_flo 19-12-2001 08:04

Citaat:

wendela_85 schreef:
Misschien moet je eens hulp zoeken bij iemand, bij jeugdzorg ofzo, die hebben ook cursussen om je beter en sterker tegenover anderen te voelen,dat doet een vriendin van mij ook.

En als het slechste is geweest kan het alleen maar beter gaan!!

Kijk ook eens goed naar de dingen die je wel hebt, en vrienden familie enz..

Je kan dingen gaan doen om je te laten afleiden, op een sport gaan die je bijvoorbeeld heel erg leuk vind, en dan een paar keer in de week.

Je moet goed nadenken over wat je zegt, want je leven is kostbaarder dan je denkt.En wat zou er daarna wel niet met je gebeuren.

Gewoon je leven een beetje veranderen, andere dagen uit, misschien wat neiuwe vrienden erbij en sport, want nieuw is namelijk meestal wel leuk.

Sucses
XXX josine

ik heb al eens hulp gezocht ,ik heb/had nl. een eetprobleem.mijn moeder is er achtergekomen en daa heb ik zo veel gzeik mee gehad dat ik dat nooit meer wil.

dingen die ik wel heb,zoals vrienden en familie..mensen in mijn naaste omgeving doen mij pijn of hebben mij pijn gedaan,ik vertrouw dus niemand meer.

afleiding,ik ga alleen naar school en daarnaast werk ik,waar ik nog veel pieker.sporten heb ik geen tijd voor.
------------------------------------------
bedankt voor je reactie,maar ik heb nu het gevoel dat toch niks meer helpt

shania 19-12-2001 10:02

Hoi michelle,

Zoals de meeste al zeggen: Je moet goed nadenken over je besluit. En je moet je realiseren dat als je er een einde aanmaakt dat je dan veel mensen pijndoet en ook hun leven ruineert. Doe het zeker niet uit wraak op de mensen die jou pijn hebben gedaan.
Ik zit op dit moment met dezelfde gedachte maar voel me al schuldig als ik aan mijn beste vriendin denk. Ik wil graag me je mailen. Misschien voel je je nu alleen (net als ik) maar geloof er zijn mensen in deze wereld die je begrijpen en je willen helpen.

Liefs Shania
(shania85@hotmail.com)

kingetje 10-05-2002 18:22

Citaat:

michelle_flo schreef:
hoi allemaal
ik wil geen medelijden of zielig doen,maar ik vind dat ik al best wel wat heb meegemaakt in mijn leven.er komen steeds meer probleempjes bij en nu is bij mij de maat vol.ik wil niet meer leven,maar een einde er aan maken durf ik niet,wat kan ik het beste doen ?
michelle

Is hulp misschien overbodig? of naar hele goede kennisen gaan?

cltcl 10-05-2002 20:12

proberen te praten met bijv. je hartsvriendin, je ouders, je broer of zus, een familielid, of op het forum.

Doe alleen niet zoals mij en alles voor jezelf houden.

dizjoo 11-03-2008 09:32

boeh...

Fantôme 11-03-2008 10:22

*heeft hele reactie getypt maar ziet net dat dit een geupt topic is en dat TS hier toch geen *** aan heeft dus onnuttig*

Fantôme 11-03-2008 10:29

@ gothic: ai! ik keek dus niet naar de datum omdat de datum van Dizjo gewoon op vandaag stond :o
lol, en dan zo'n reactie typen! wat een muts ben ik!

ik snapte iemands opmerking over jeugdzorg al niet! hahaha

Louis Armstrong 11-03-2008 10:40

Als je dit upt, dan leef je ook niet echt:(

fiepje 11-03-2008 11:54

Slotje. (Y)

Inanis 11-03-2008 13:41

Ze heeft het iig tot ver in 2005 volgehouden:
Citaat:

Laatste activiteit: 09-08-2005 14:12

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.